Támogasd a K-Monitort! K-Monitor a Facebookon
K-Monitor
Ft
Az elmúlt évek becsült kárösszege.
Korrupció, Közpénz, Közbeszerzés, Kartell
Címkék
Intézmények:
A-Híd Építő Zrt. [X]
Találatok: [29]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

Szégyenprojektek miatt bünteti Brüsszel Magyarországot több mint 100 milliárd forintra

Az Európai Unió illetékesei ellenőrzésük alkalmával huszonkilenc vizsgált projektből huszonnégyben találtak kivenitvalót: a 24.hu most részletesen ismerteti az érintett ügyeket, illetve bemtuatja, melyik miatt, mennyi büntetést kell fizetnie Magyarországnak. Különféle Mészáros Lőrinc-projektek miatt például több mint húsz milliárd forint áll majd a számlán, de a Miniszterelnökség, azaz az uniós pénzeket osztó szervezet miatt is bukunk három milliárdot. Az összkár százmilliárd forintnál nagyobb lesz.

Egyetlen alföldi úton majdnem 200 milliárdnyi megbízást kapott a Duna Aszfalt

Újabb hatalmas közbeszerzést nyert el a Szíjj László érdekeltségébe tartozó Duna Aszfalt Kft. A tiszakécskei vállalat építheti az M44 gyorsforgalmi út Lakitelek és Tiszakürt közötti szakaszát illetve a kapcsolódó építményeket, köztük egy új, 556 méter hosszú hidat is a Tisza felett.

Mészáros vagy Simicska? Ugyan, az osztrákok szakítják a legnagyobbat a magyar út- és vasútépítéseken

Kormányok jöhetnek vagy mehetnek, ami biztos: az osztrák-orosz Strabag a magyar út- és vasútépítési piac uralkodója. 2010 óta nem hogy csökkent, hanem csak nőtt az előnyük. A megszokottnál részletesebben elemeztük a magyar út- és vasútépítési közbeszerzéseket, amiben a lényeget a konzorciumi indulások sejtelmesen elfedték.

5,6 milliárdból épül a Gyarmati Dezső Sportuszoda

Az A-Híd Zrt. építheti fel a II. kerületben a Gyarmati Dezső Sportuszodát 5 milliárd 586 millió forintért – derül ki az uniós közbeszerzési értesítőből. Az Apáthy Endre érdekeltségébe tartozó vállalkozásnak nem csak a generálkivitelezési és uszodatechnológiai feladatokat kell elvégeznie, a tájépítészeti- és környezetrendezési munkákat is ők látják majd el.

Összejött az 5,6 milliárd az uszodára, amit kizárólag TAO-ból lehet megépíteni

Nem vicc, a közbeszerzési pályázatba beleírták, hogy ha nem gyűlik össze elég taós pénz, akkor le kell fújni az egészet. Elsőre még becsült ár sem volt, majd lett, de az meg egymilliárddal megdrágult. Mégis összegyűlt a kívánt összeg, úgyhogy jöhet a menet.

Kilométerenként 4,5 milliárd egy sztrádáért, amelyik a mezőn végződik?

Már Brüsszelben is drágállják a magyar útépítéseket, annyira, hogy némelyik beruházást vissza is dobta az Európai Bizottság (EB) – értesült a 24.hu. Ha nem sikerül aládúcolni alapos számításokkal, akkor nem fogja finanszírozni az unió sem az M4-es autópálya Berettyóújfalu–országhatár közötti szakaszát, sem az M35-ös sztráda 4-es főúttól Berettyóújfaluig és a 481-es útig történő megvalósítását – derül ki a támogatási kérelemre adott brüsszeli válaszokból. Pedig csak az említett két építkezésre összesen 160 milliárd forint támogatási igényt adott be a magyar kormány a múlt év végén.

Tényleg eltűntek az iratok, két minisztérium is törvényt sért

Hatalmas a pörgés az Emberi Erőforrások Minisztériumában (EMMI): állítólag az alkalmazottak túlórában foglalkoznak a tao-iratokkal, amiket a szaktárcának a törvény szerint már napokkal ezelőtt ki kellett volna adnia. A Transparency International Magyarország (TI) még 2016-ban indított pert annak érdekében, hogy kiderüljön: mely cégek utalják az államkassza helyett társasági adójukat sportszervezeteknek és kiknél landol ez a pénz*. Az EMMI és a Nemzeti Gazdasági Minisztérium (NGM) elleni pert jogerősen megnyerték, és január 4-én a Kúria írásbeli ítélete is megérkezett, de a szaktárcák ennek ellenére nem adták ki az adatokat a tizenöt napos határidőn belül.

Újabb óriási állami beruházás mögül került elő Orbán apjának cége

Mozgalmasan telt 2014 tavasza a miniszterelnök apja, Orbán Győző cégénél. Röviddel azután, hogy leszállított több száz tonna aknaelemet az Érden és környékén zajló csatornaépítéshez, a Dolomit Kft. belefogott két újabb projektbe is: a gánti telephelyről egyes teherautók a budapesti szennyvízberuházáshoz, mások ezzel párhuzamosan a Pest megyében fekvő, tápiómenti településekre kezdtek aknaelemeket szállítani.

Még 83 milliárd az M4-es autópálya utolsó szakaszára

2016 novemberében írtunk arról, hogy az M4-es autópálya Berettyóújfalu–Nagykereki (román országhatár) közötti szakaszának I. ütemére kiírt közbeszerzést nettó 15 milliárd forintos ajánlattal a Hódút Kft. és a Duna Aszfalt Kft. nyerte.
Találatok: [29]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

Akták

M4-es autópálya (Abony-Fegyvernek) építése

M4-es autópálya (Abony-Fegyvernek) építése

Bár a szerződésekben uniós forrást emlegettek, kiderült, nem volt uniós fedezet a projekten, a kormány mégis megcsináltatta a cégekkel a munka harmadát. A tender végén öt építőipari céggel kötöttek...
Simicska-közeli cégek állami megbízásai

Simicska-közeli cégek állami megbízásai

A Fidesz 2010-es kormányra kerülése óta a volt APEH-elnök, Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozó cégek - többek között az átláthatatlan tulajdonosi hátterű Közgép Zrt. - sorra nyerik a...
Orbán-Simicska háború

Orbán-Simicska háború

Simicska Lajos, Orbán ismert egyetemi szobatársa és barátja, a Fidesz gazdasági háttérembere hatalmas cégbirodalma révén, leginkább különböző állami megrendelésekből tett szert milliárdos...
420 milliárdos szabálytalan vízközműtender

420 milliárdos szabálytalan vízközműtender

Valószínűleg súlyos szabálytalanságok történtek a 420 milliárd forintos víziközműépítési tendereken, valamint a kapcsolódó tanácsadó pályázatokon. A tender a legnagyobb magyarországi, uniós...
TAO-pénzek

TAO-pénzek

A kormány a társasági adó szabályozásának (1996. évi LXXXI. törvény) átalakításával lehetőséget teremtett arra, hogy az adózók kedvezményezett célokra tegyenek felajánlást.   A látványsportágak átláthatatlanul jutottak...
Esztergom-Budapest vasútvonal

Esztergom-Budapest vasútvonal

Az Esztergom-Budapest vasútvonal a MÁV 2-es számú. Aquincum és Pilisvörösvár között kétvágányú, Pilisvörösvártól Esztergomig egyvágányú. Ezen az 53 kilométeres vasútvonalon található...

Intézmények

Belépés
Regisztráció
Támogatás
Cikk beküldése
Hírlevél
Blog
Média
 
 
Tasz Transparency International CEE Trust OSI