Nem sérti a magyar reklámadó az állami támogatásról szóló közösségi szabályokat - ezt mondta ki csütörtökön az Európai Bíróság az MTI beszámolója szerint, megsemmisítve az Európai Bizottság ezzel kapcsolatos korábbi határozatát.
Közel másfélszeresére növelte 2017-ben árbevételét a TV2 Zrt., aminek köszönhetően története során először megelőzte az RTL-t. Az Andy Vajna tulajdonában álló csoport tavaly 34,5 milliárd forintos forgalmat hozott össze, 11 milliárddal többet, mint 2016-ban. A gyors bővülés sem volt azonban elég ahhoz, hogy a vállalat eredménye nyereségbe forduljon. Igaz ezúttal legalább nem 7, csak 2 milliárd volt a veszteség.
Bár a kormány belengette, hogy az ÁSZ által súlyos milliókra megbüntetett ellenzéki pártoknak elég a választások után befizetniük a büntetésüket, a kampányban így is jóval nehezebben fognak kijönni a költségvetésükből a pártok, ha óriásplakátokat szeretnének bérelni. Piaci információk alapján úgy tudjuk, hogy a plakátcégek jelentősen megemelték a listaáraikat január elején. Ez persze mindenkit érinteni fog, a reklámozni akaró cégeket, a pártokat és természetesen a Fideszt is, már ha piaci áron vásárolnak hirdetéseket. Nem arról van szó viszont, hogy a plakátcégek valami nagy összeesküvés részesei és kartellezve úgy döntöttek, hogy jobban megszedik magukat a kampány alatt. Az emelésre azért került sor, mert A KORMÁNY JANUÁR ELSEJÉTŐL JÓKORA ADÓT VARR A PLAKÁTCÉGEK NYAKÁBA.
Míg a kormánypárti városokban jellemzően a maximum adómértéket vetik ki januártól, Salgótarján egyelőre nem fizettet közterhet.
Olyan kedvezményeket kapott a Jobbik a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft.-től, amelyek elérhetetlenek voltak más piaci hirdetők számára, s ezzel megszegte a vonatkozó előírásokat – állapította meg lapunk értesülése szerint az adóhivatal nyomozása. Úgy tudjuk, a hatóság szerint Vona pártjának támogatásával 75 millió forintos adókülönbözete keletkezett a cégnek.
A budapesti kerületekben folytatódik Simicska Lajos és a Fidesz plakátháborúja, a kormánypárti többségű önkormányzatok helyi rendeletekkel revolverezik a reklámcégeket.
Hamarosan emelkedhet a szórólapok és reklámújságok környezetvédelmi termékdíja. Kivétel az állami, önkormányzati és közhasznú szervezetek által kiadott termékek. Véletlen? Aligha.
A 24.hu információi szerint a Jobbik április-májusi plakátkampány-szerződései és címlistái mellett az MSZP-vel kötött üzleti megállapodást is elvitték az adóellenőrök a Mahír Cityposter Kft. irodáiban tartott csütörtöki helyszíni vizsgálódás után.
A néhány nappal a Mahir Cityposter Kft. irodáiban lezajlott fegyveres adónyomozói akció után csütörtökön újabb, több fős adóellenőr csoport szállt ki Simicska Lajos érdekeltségéhez.
A Magyar Idők a múlt héten csütörtökön írta meg, hogy „költségvetési csalás gyanúja miatt nyomozást indított a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Publimont Kft. és Mahir Cityposter Kft. ügyletei miatt”. Erről valamiért a Magyar Idők hamarabb értesült, mint Simicska cégei, hiszen a Mahir közleménye szerint őket ekkor még nem értesítették az ügyről. A Mahir irodáiba egyébként ezen a héten csütörtökre vártak egy adóhatósági rutinellenzőrést.