language

Személyek:

Apáthy Endre highlight_off

Kulcsszavak:

építőipar highlight_off

Apáthy Endre

Apáthy Endre hídépítő mérnök, vállalkozó. Apja, Apáthy Árpád szintén hídépítő mérnök volt. A Hídépítő csoport tulajdonosa. Számos vállalat köthető hozzá a rendszerváltást követően, az Árgus-Security, a Lánchíd felújításában részt vállaló Hídépítő-csoport, a hitelekkel, vevőköveteléssel, illetve lízinggel is foglalkozó City Leasing & Faktor (ami korábbi nevén, Andrew’s Leasing-ként egy 3,66 milliárd forintos dél-aföldi busztendert is megnyert úgy, hogy korábban sosem foglalkozott hasonló üzletekkel), illetve a Lajvér Borászat. Hozzá köthetőek a fővárosi Meininger-hotelek.

Apáthy érdekeltségei már az első Orbán-kormány idején is meghatározóak voltak, például a Fidesz-közeli szolnoki vállalkozás, az Axon Vagyonkezelő felügyelőbizottsági, majd igazgatósági tagja volt. Cégei az MSZP-SZDSZ éra alatt is jól futottak, ők építhették például a kőröshegyi völgyhidat 78 milliárd forintért. Fiának, Apáthy Zoltánnak a Híd-csoport mellett abban a Recontra Kft.-ben is van érdekeltsége, amely a Márványmenyasszony nevű budai étterem meghiúsult lebontása miatt került a hírekbe.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [18]  Oldalak:   1 2   >  >>

Kehi-jelentés a Lánchíd felújításról: további bűncselekmények lehetnek

Kijött a Kormányzati Ellenőrzési Hivatal (Kehi) jelentése a Lánchíd felújításának pénzügyi vizsgálatáról. A szervezet a rövid jelentésben hat megállapítást tesz, amelyekben összegzi, hány forintot utalt a fővállalkozó A-Híd Zrt. a kommunikációval foglalkozó Sunstrike Hungary Kft.-nek, és az átutalt összegnek mekkora részét vette fel szinte azonnal két ügyvéd. Az újdonság a jelentésben az eddig megismertekhez képest mindössze az átutalások száma és feltételezett időbeni összefüggése.

Zavarosan elköltött 819 671 398 forintot és a NER-rel jó viszonyt ápoló milliárdosokat találtunk

Hadházy Ákos ellenzéki parlamenti képviselő, aki rendszeresen keresi a mutyigyanúsan megvalósult európai uniós támogatású projekteket – emlékezhetünk a közelmúltból az erdő nélküli lombkoronasétányra –, pénteken hét fotó társaságában azt posztolta ki a Facebookjára: „Kevés ennél szemtelenebbül és aljasabbul elcsalt EU-s projektet láttam, pedig erős a mezőny.” Mint írta, „infarktuson átesett betegek rehabilitációjának kutatására(!) kapott három ÉPÍTŐIPARI CÉG(!) 820 millió(!) forintot”, amit úgy költöttek el, hogy „építettek egy 16 lakásos társasházat, aminek földszintjén levő »kutatóintézetben« elvileg 12 hónapig kutattak”.

Debrecenben beszállt egy hotelbizniszbe, Szlovéniában viszont kiszállt Tiborcz István

A kormányfő vejének résztulajdonában lévő vállalat üzemelteti majd azt az épületet, amelyben a Hilton Garden Inn Debrecen City Center szálloda fog működni.

Óriási vasúti munkát nyert Mészáros Lőrinc cége, közel 338 milliárdért

A Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd nyerte meg a Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési pályázatát, nettó 337 milliárd 904 millió forintos ajánlatával, írja a 24.hu. A lap szerint Mészáros az öccse, Mészáros János cégét, a Híd-Tám Kft.-t is bevette a munkába alvállalkozóként, valamint az egykori Simicska-birodalom ékkövét, a Közgép Zrt.-t is, mely egy ideje már szintén Mészárosékhoz tartozik. Ugyancsak alvállalkozóként segít majd be a szintén Mészáros-érdekeltség V-Híd Vagyonkezelő. Mellettük ugyanilyen szerepben segíti a munkát az Apáthy Endre érdekeltségében lévő, legutóbb a Lánchíd felújításával reflektorfénybe került A-Híd Zrt. és a MÁV-leányvállalat MÁV FKG Kft. is.

Mészárosék 337 milliárdért dolgoznak Budapest utóbbi száz évének legjelentősebb vasúti munkáján

Hónapok óta várják a Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési pályázatának eredményét az infrastrukturális fejlesztések iránt érdeklődők: az EKR-be feltöltött dokumentumok szerint a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd nettó 337 milliárd 904 millió forintos ajánlatával vitte el a megbízást.

Egymás ellen versenyzett Mészáros öccse, Mészáros veje és Szijjártó Péter apjának egykori cége

Második kisvasút-fejlesztési munkáját húzza be Mészáros Lőrinc öccsének cége, a Híd-Tám Kft.: a királyréti kisvasút után a lillafüredi vonal fejlesztését is a fiatalabb Mészárosra bízták.

Kénytelen NER-céggel felújíttatni a Lánchidat Karácsony?

Négyből három jelentkező a kormányoldalhoz köthető. Az esetleg túlárazás ismét tendervisszavonáshoz és a politikai harc folytatásához vezethet, miközben meglehet, a kormányközeli cégek megbízása miatt is magyarázkodnia kell a fővárosi vezetésnek.

Itt a Mészáros-korszak öt évének mérlege: ma négy Simicskát tart el az ország

Noha idén a világjárvány miatt szeptemberre halasztották a május végi mérlegleadási határidőt, azért a közpénzfelhasználásra optimalizált nagy építőipari cégek zöme már vallott a tavalyi eredményeiről. Ezzel az is dokumentálhatóvá vált, hogy mire jutottak a Simicska Lajos kiesése utáni első öt évben az őt pótolni hivatott „nemzeti nagytőkések”, azaz Mészáros Lőrinc, Szíjj László, Garancsi István, illetve azok a mogulok, akiket Tiborcz Istvánhoz szokás kapcsolni. Dokumentáltuk is.

4,7 helyett 5,1 milliárd forintért épül a tatabányai összekötő út

Az Apáthy Endre érdekeltségébe tartozó A-Híd Zrt. nyerte a NIF és Tatabánya Önkormányzata által kiírt közbeszerzést, de a beruházás jóval drágább lesz a tervezettnél. A kiírók által előzetesen becsült összeg és a szerződéses ár közötti 400 milliós különbözetet az önkormányzat állja.
Találatok: [18]  Oldalak:   1 2   >  >>