language

Lapok:

atlatszo.hu highlight_off

Személyek:

Száraz István highlight_off

atlatszo.hu

2011-ben alapított, független oknyomozó online-újság, mely a közélet tisztaságáért és közpénzekkel történő gazdálkodás átláthatóságáért küzd. Kiadója az Átlátszó.hu Közhasznú Nonprofit Kft, melynek ügyvezetője Bodoky Tamás. Munkájukat közadakozásból finanszírozzák, magánszemélyektől várnak adományokat függetlenségük megtartása érdekében. Alapítványuk az ÁtlátszóNet alapítvány.

Száraz István

Száraz István Péter az alapítója a kétnyelvű welovebudapest.com és a welovebalaton.hu weboldalaknak, melyek 2020-ban a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány tulajdonába kerültek. 2013 év végén létrehozta a VS.hu hírportált (New Wave Production Kft.), majd 2014 májusában a Frank Digital kreatív ügynökséget. Száraz cégei az MNB-alapítványok támogatásainak, szerződéseinek fő haszonélvezői között voltak, a New Wave-hez kötődő üzleti kör összesen 630 millió forintnyi közpénzt kapott közvetve az MNB-től, a Frank Digital pedig az MNB kommunikációs tendereit megnyerve évről-évre több milliárdos bevételhez jut. Száraz a médiacégeit egybefoglaló New Wave Media Group Zrt.-t ezáltal a vs.hu-t és az Origót barátjának, Matolcsy Ádámnak adta el.

Száraz az Uncia Magántőkealap révén tulajdonrésszel rendelkezik a Magyar Bankholdingban, a Felis Magántőkealap által pedig a Culinaris delikátbolt-hálózat, a Black Swan koktélbár, valamint az állami turisztikai pénzekkel is megtámogatott, balatonkenesei Pine Weekendhouse-nak a tulajdonosa.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [15]  Oldalak:   1 2   >  >>

Matolcsy Ádám barátja 400 milliós osztalékot vett ki az MNB kommunikációs tenderein taroló cégéből

A Száraz István érdekeltségébe tartozó Frank Digital Kommunikációs Tanácsadó és Szolgáltató Kft. közzétette a tavalyi évről szóló pénzügyi beszámolóját. Bár a Magyar Nemzeti Bank (MNB) kommunikációs tenderein rendre taroló cég nettó árbevétele közel egymilliárddal csökkent 2022-re, ennek ellenére nem zárt rossz évet, a nyeresége ugyanis 718 millió forint lett.

Két ábra, ami megmutatja, miért érdekesek a magántőkealapok tulajdonosai

Az elmúlt napokban mindenki a magántőkealapokról beszélt, nem véletlenül. A Direkt36 ugyanis vette a fáradságot és végigbogarászott egy nyilvántartást, amelyből kiderült, kik a végső tulajdonosai egy-egy magyar magántőkealapnak. Nagy meglepetés persze nem érhetett senkit: a háttérben Mészáros Lőrincet, Szíjj Lászlót és Száraz Istvánt is ott találjuk. Most egy egyszerű kapcsolati háló és egy rövid folyamatábra segítségével próbáljuk megmutatni, ki kivel és hogyan függ össze a most feltárt információk alapján.

Matolcsy Ádám barátjának cége nyerte a Neumann János Egyetem kommunikációs tenderét

Matolcsy György jegybankelnök fiának barátja, Száraz István igazán nem panaszkodhat az új évre. A napokban derült ki ugyanis, hogy cége, a FRANK Digital Kft. tavaly decemberben elnyerte a Magyar Nemzeti Bank 3,3 milliárdos tenderét, majd az uniós közbeszerzési értesítőben látott napvilágot, hogy a Neumann János Egyetem kommunikációs kampányát is ők vihetik nettó 119 millió forintért. A többi 3 jelentkezőből kettőt kizártak, a harmadik pedig drágább ajánlatot adott. Az egyetem 2020 óta egy vagyonkezelő alapítványé, amelynek kuratóriumában ott ül Lezsák Sándor, az Országgyűlés fideszes alelnöke is.

Offshore cégek helyett magántőkealapok mögé bújik a NER-elit, egyre több szektort hálóznak be a titkos pénzgyűjtők

Az elmúlt években egyre többször lehetett hallani a gombamód szaporodó hazai magántőkealapokról, amelyek számos iparágba bevásárolták magukat cégek megvételével, ám az alapok mögött álló befektetők kiléte titokban maradt. Cikkünkben utánajárunk, miként fordulhatott elő, hogy a magántőkealapok mára gyakorlatilag felváltották az offshore cégeket. Emellett azt is megmutatjuk, hogy milyen jelentős hazai alapok vannak, és ezek milyen politikaközeli szereplőkhöz köthetők.

Ismét Száraz István cége nyerte a Magyar Nemzeti Bank kétmilliárdos kommunikációs tenderét

Az előző évhez hasonlóan 2020-21-ben is Száraz István cége, a FRANK Digital Kommunikációs Tanácsadó és Szolgáltató Kft. látja el a Magyar Nemzeti Bank kommunikációs feladatait – derült ki a közbeszerzési értesítőből. De a kétmilliárdos tender sorsa nem is volt kérdéses, hiszen nem volt más ajánlattevő.

Száraz István cége nyerte az MNB kétmilliárdos kommunikációs tenderét

A Frank Digital Kommunikációs Tanácsadó és Szolgáltató Kft. látja el a Magyar Nemzeti Bank (MNB) 2019–2020. évi kommunikációs tevékenységéhez kapcsolódó feladatokat – derült ki az EU-s közbeszerzési értesítő október 16-i számából. A nyertes cég tulajdonosa, Száraz István többször üzletelt már Matolcsy György jegybankelnök környezetével.

Fidesz-közeli vállalkozók is megvetették a lábukat a hetedik kerületi romkocsmabizniszben

A Matolcsy-család üzleti előkóstolóját, Száraz Istvánt, és a NER vendéglátós frontemberét, Zsidai Royt is megtaláltuk az erzsébetvárosi bulinegyed kocsmaüzemeltetői között. Arra kerestünk magyarázatot, vajon a fideszes kerületi vezetésnek miért éri meg konzerválni a háborús helyzetet a kocsmák és a kerület lakói között, miközben utóbbiak egyben a választóik is, a felkapott romkocsmák éves mérlege pedig nem mindig tükrözi a népszerűségüket.

Ordítozva állította a propagandagépezet szolgálatába Schmidt Mária a Figyelőt

Előfizetői több mint 17 százalékát elvesztette a Figyelő, amióta Schmidt Mária családi cégének vállalkozása vette át a kiadást, és a hetilap a kormány szolgálatába állt. Tavaly versenyt futottak a kormányközeli nagyágyúk a lapért: mielőtt Schmidték érdekeltségénél landolt a kiadói jog, érdeklődött a Matolcsy-rokon Szemerey Tamás, Garancsi István, az Origót bekebelező Száraz István, valamint a Rogán-közeli HG Média is. A tulajdonosváltás után a kormánybiztos asszony impulzív természete miatt több újságíró otthagyta a kiadót.
Találatok: [15]  Oldalak:   1 2   >  >>