Támogasd a K-Monitort! K-Monitor a Facebookon
K-Monitor
Ft
Az elmúlt évek becsült kárösszege.
Korrupció, Közpénz, Közbeszerzés, Kartell
Címkék
Kulcsszavak:
autópálya [X]
Találatok: [315]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>

Évi 54 milliárdot keres az állam az M1-es autópályán, mégis majd szétesik

A teherautók használatarányos útdíja valóságos kincsesbánya a kormánynak, idén már 230 milliárdot is beszedhetnek ebből. A személyautók után várható 70 milliárddal együtt ez már annyira nagy összeg, hogy minden 40. forint állami bevétel az útdíjakból folyik be. Az M1-es évi 54 milliárd profitot termel az államnak, az M6-os viszont számításaink szerint évi 50 milliárdos veszteséget termel – változatlan forgalom esetén még további 22 évig.

Mészáros Lőrinc üzlettársa építheti a békési autópálya utolsó szakaszát is

A Duna Aszfalt Kft. (DA) nyerte a Békéscsabát az M5-ös autópályával összekötő gyorsforgalmi út utolsó szakaszának építésére kiírt tendert. A közbeszerzési adatbázisban elérhető dokumentumok szerint az állami megbízásokkal elég jól ellátott vállalat 41,4 milliárd forintért építheti meg a 18 kilométernyi autóutat.

Mészárosék 63 milliárdért építenek autópályát

A Duna Aszfalt Kft. és a Mészáros Lőrinc tulajdonában álló Mészáros és Mészáros Kft. konzorciuma nyerte M8-as Körmend és Rábafüzes közötti autópálya és országhatárt összekötő szakaszának építésére kiírt tendert. A közbeszerzési adatbázisban elérhető dokumentumok szerint az állami megbízásokkal elég jól ellátott vállalatok 63 milliárd forintért építhetik autóutat. A két cég mellé a Hódut Kft. is beszáll alvállalkozóként.

Hiába az olcsóbb ajánlat, a kormány kedvenc cége nyerte a tendert

A kormány új kedvenc útépítő nagyvállalkozása, a Duna Aszfalt és konzorciuma építheti meg az M4-es autópálya Berettyóújfalu és országhatár közötti szakaszát.

Bizonyíthatatlan a kartell az M4-es körül

Az M4-es autópálya körüli kavarások jól mutatják, hogy mi a baj a közbeszerzésekkel. Az első szakaszt Simicska Lajosék nyerték, gyanús körülmények között, de ez a kormányt sokáig nem zavarta. Amikor viszont Simicska és Orbán Viktor összevesztek, a kormány kartellt kiáltott, és felbontotta a szerződést. A második szakaszt Mészáros Lőrincék nyerték, gyanús körülmények között, de ez a kormányt nem zavarja. Most Simicska mutat rá a kartell gyanúra. A módszerek maradtak, csak most már más a kedvezményezett. Sok nagy építőipari cég és az állami hivatalok ugyanúgy statisztálnak, csak a főszereplő változott.

15 milliárd forintért épül az M4-es autópálya utolsó szakasza

A Hódút és a Duna Aszfalt nyerte a Nemzeti Infrastruktúrafejlesztő (NIF) Zrt. tenderét, amelyen előzetesen 13 milliárdra becsülték a munkát, de ennél kétmilliárd forinttal drágább ajánlat lett a befutó.

Így sikerült az elszámoltatás az első Orbán-kormány bukása után

Azt gondolná az ember, hogy az Orbán Viktor miniszterelnök által rendszere legfontosabb pillérének titulált legfőbb ügyész, Polt Péter az ostorát csattogtatva, perdöntő bizonyítékokat eltüntetve érte el, hogy beosztottai a politikusok számára kínos, kellemetlen ügyeket frappáns indoklásokkal szüntessenek meg, holott az emberi gyarlóság is jelentősen az ügyek kifulladására játszott. A legfőbb ügyész pályaívével, valamint az ügyészség által olykor sajátos indoklással megszüntetett politika-közeli ügyekkel már foglalkoztunk, most jöjjön az, hogy a 2002-es kormányváltás után miként dőlt dugába az előző ciklus gyanús ügyeinek számonkérése. Nem kellett nagyon erőltetni, az elszámoltatásért felelős államtitkárt viszont később elítélte a bíróság.
Találatok: [315]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>

Akták

M4-es autópálya (Abony-Fegyvernek) építése

M4-es autópálya (Abony-Fegyvernek) építése

Bár a szerződésekben uniós forrást emlegettek, kiderült, nem volt uniós fedezet a projekten, a kormány mégis megcsináltatta a cégekkel a munka harmadát. A tender végén öt építőipari céggel kötöttek...
M6 alagutak

M6 alagutak

Az M6-os autópálya Érdi-tető - Szekszárd szakaszát a német Bilfinger Berger, míg a Szekszárd- Pécs szakaszát az orsztrák Strabag vezette koncesszió építette meg PPP konstrukcióban. Az átadás után...
Simicska-közeli cégek állami megbízásai

Simicska-közeli cégek állami megbízásai

A Fidesz 2010-es kormányra kerülése óta a volt APEH-elnök, Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozó cégek - többek között az átláthatatlan tulajdonosi hátterű Közgép Zrt. - sorra nyerik a...
Kaszinóváros - Sukoró

Kaszinóváros - Sukoró

A főügyészség különösen jelentős vagyoni hátrányt okozó hűtlen kezelés és más bűncselekmények miatt 2009 áprilisa óta folytat nyomozást ismeretlen tettes ellen a sukorói és az albertirsai,...
Kulcsár-ügy

Kulcsár-ügy

Szász Károly PSZÁF elnök 2003 nyarán történt megveretése után kapott fokozott figyelmet a Pannonpast ügyében végzett PSZÁF vizsgálat. Ebből kiderült, hogy a K&H Equities jelentős szerepet játszott...
MÁV Cargo privatizáció

MÁV Cargo privatizáció

A MÁV Cargo privatizációjára a MÁV Zrt. 2007 május végén írt ki pályázatot. Az eljárás során a 12 induló közül 102,5 milliárd forintos ajánlatával a Rail Cargo Austria (RCA) és partnere a Győr-Sopron-Ebenfurti...
Kőröshegyi völgyhíd

Kőröshegyi völgyhíd

Magyarország leghosszabb hídját, a Kőröshegyi viaduktot három év építkezés után 2007 nyarán adták át a forgalomnak. Az M7-es autópálya Zamárdi és Balatonszárszó közötti 14,2 kilométer hosszú...
Millenáris Kht. (akta)

Millenáris Kht. (akta)

A Millenárishoz és beszállítóihoz az 1998-2002-es kormányciklus egyik emblematikus korrupciós ügye kötődik, az "országimázs-mutyi". 2003 nyarán a Fővárosi Főügyészség bűncselekmény hiányában megszüntette a...
Gripen-ügy

Gripen-ügy

A magyar kormány 2001-ben döntött a NATO csatlakozás után időszerűvé vált harcászati repülő erők fejlesztéséről. Sokáig az Egyesült Államok F 16-os vadászrepülők bérbeadásáról szóló ajánlata...
Kormányzati negyed

Kormányzati negyed

2006 decemberében döntött a kabinet a kormányzati negyed megépítéséről, az építkezés helyének pedig a Nyugati Pályaudvar mögötti területet jelölték ki. A Fidesz 2007-ben a Legfőbb Ügyészséghez...

Személyek

Intézmények

Kulcsszavak

Belépés
Regisztráció
Támogatás
Cikk beküldése
Hírlevél
Blog
Média
 
 
Tasz Transparency International CEE Trust OSI