Támogasd a K-Monitort! K-Monitor a Facebookon
K-Monitor
Ft
Az elmúlt évek becsült kárösszege.
Korrupció, Közpénz, Közbeszerzés, Kartell
Címkék
Intézmények:
Axel Springer [X]
Találatok: [11]  Oldalak:   1 2   >  >>

Hogy vásárolhatta fel a kormány holdudvara szinte az egész sajtót?

Miközben a Fidesz felvásárolja a magyar sajtópiac túlnyomó többségét Andy Vajnán vagy Mészáros Lőrincen keresztül, egy dologról meglehetősen kevés szó esik. Ezeket a bevásárlásokat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hivatott elbírálni az alapján, hogy az akvizíciók mennyire torzítják a piacot vagy éppen az állampolgárok sokszínű tájékozódását. Miért nem zavarja a Médiatanácsot a megyei lappiac teljes központosítása? Hogyan segíti a fideszes média erősödését? És miért csak az RTL Magyarország bevásárlását akadályozta meg az NMHH az elmúlt hét évben? Ezekre a kérdésekre próbáltuk megkeresni a választ.

Nincs nagyon mit megköszönnünk a magyar médiától búcsúzó külföldi tulajdonosoknak

2010 óta nyolc nagy nemzetközi médiavállalat és befektetőcsoport adta el magyarországi érdekeltségeit többnyire kormányközeli oligarcháknak és üzletembereknek. A nem alaptalan – mondjuk úgy – ellenzéki, antikapitalista felhangú olvasat szerint az „erkölcstelen” tőke „aprópénzért” elárulta a magyarországi nyilvánosságot, odadobta azt a „fasizmusnak”. Egy másik – szerintem szintén érvényes – nézőpont szerint pedig számolgattak és akár jelentős veszteséget termelő, akár nagyon is jövedelmező helyzetekben is azt mondták: “ha a magyar választóknak ennyit ér a liberális demokrácia intézménye, hogy négyévente ilyen kormányt választanak maguknak, akkor miért érezzünk nagyobb felelősséget iránta, mint a magyarok maguk?” Csakhogy soha nem is érezték felelősnek érte magukat.

Lassú elsötétítés – Kik nyírták ki a vidéki napilapokat?

Összesen 12 megyei napilap került októberben Mészáros Lőrinc közelébe. Szerkesztők és újságírók mondják el, milyen volt belülről a kormánypárti térfoglalás, és milyen okok vezettek addig, hogy a megyei sajtó mára nem a helyi hatalom kontrollja, hanem a barátja lett.

Kartellezés miatt millárdos bírság a lapkiadóknak

A megyei napilapok piacának felosztása miatt 2,2 milliárd forintos bírságot kapott 4 regionális lapkiadó vállalat. A Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata feltárta, hogy az érintett cégek közel tíz éven keresztül egyeztették a hirdetési áraikat.

Milliárdos bírságot kaptak a megyei lapok kiadói

Összesen mintegy 2,2 milliárd forint bírságot szabott ki a GVH, mivel úgy találta, hogy a négy kiadó felosztotta az országot, és megegyezett abban, nem lépnek egymás területére.

Osztrák a magyar médiapiacon: 24 óra alatt 1 milliárd forinttal hízott

A kifogástalan osztrák úriember azt szokta meg Bécs és Pozsony között fekvő otthonában, hogy reggel fél hatkor már minden újság a postaládájában van. Szerinte van jövője a nyomtatott sajtónak. Heinrich Pecina nem ismeretlen a magyar piacon. Befektetőtársasága, a Vienna Capital Partners jelenleg is tulajdonosa az FHB Banknak, korábban az ő kezén fordult meg a Borsodchem és a TVK is, most pedig új lapkiadót indított Mediaworks Hungary néven a Népszabadság, vidéki napilapok és női magazinok bázisán.

Ünnep a romokon - A Gazdasági Versenyhivatal megkésett föllépése a vidéki lapkiadók ellen

A múlt hét végén az alábbi közleményt adta ki a Gazdasági Versenyhivatal (GVH): a hivatal "2011. szeptember 19-én előzetes értesítés nélküli helyszíni szemlét (értsd: házkutatást - B. T.) tartott két megyei lapkiadó vállalat (...), az Axel Springer-Magyarország Kft. és az Inform Média Kft. üzleti helyiségeiben.

Kartellgyanúban a megyei lapkiadók

A Gazdasági Versenyhivatal 2011. szeptember 19-én előzetes értesítés nélküli helyszíni szemlét tartott az Axel Springer-Magyarország Kft. és az Inform Média Kft. üzleti helyiségeiben.

Kartellgyanú a lapkiadóknál

A GVH szerint az Axel Springer és még három másik lapkiadót azzal gyanúsít, hogy felosztották egymás között a piacot és egyeztették az áraikat.
Találatok: [11]  Oldalak:   1 2   >  >>

Akták

A Népszabadság felfüggesztése

A Népszabadság felfüggesztése

2016. október 8.-án a Mediaworks kiadó felfüggesztette a Népszabadság nyomtatott és internetes változatát. A szerkesztőségnek másnap kellett volna visszaköltöznie a Bécsi úti székházba, a Népszabadság...
Belépés
Regisztráció
Támogatás
Cikk beküldése
Hírlevél
Blog
Média
 
 
Tasz Transparency International CEE Trust OSI