language

Helyek:

Bp. III. kerület highlight_off

Intézmények:

Budapest Főváros Önkormányzata highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [9]  Oldalak:   1

Elhasalt a mobilgát-trükk - Pályáztatni kell a tervezést

A sok éve húzódó mobilgát-projekt mindig akkor válik hirtelen sürgőssé, amikor valamilyen, a nyilvánosságot vagy a verseny tisztaságát biztosító szabályt kell megkerülni. Ez történt akkor is, amikor „nem volt idő” a mobilgát műszaki alternatíváinak megvizsgálására (végül a Fővárostól függetlenül mégis készült egy anyag a legnevesebb vízügyi és tájépítészeti szakértők közreműködésével, ami kimutatta, hogy a Nánási út - Királyok útja vonalában megvalósított hagyományos gátas védekezés pénzügyi és környezeti szempontból is előnyösebb lenne), meg akkor is, amikor a közbeszerzési szabályokat hagyták figyelmen kívül.

A kockázatelemzés még nem készült el, amikor Tarlós megszavaztatta a mobilgátat

Április 5-én a Fővárosi Közgyűlés döntött a Rómia-part sorsáról: mobil gát épül a parton, ez pedig a jelenlegi természetközeli állapot felszámolását jelenti. A főpolgármester szerint nem politikai, hanem szakmai döntés született. A birtokunkban lévő tervezői szerződés ennek ellentmond, hiszen abból kiderül, hogy a megbízó pontosan körülírta, hová kerülhet a védmű – ezzel azt is, hogy mi épülhet a Rómain. Kiderítettük azt is, hogy a tervező nem készített kockázatelemzést és haváriatervet – vagyis a közgyűlés úgy döntött a mobil gátról, hogy nem volt tisztában annak a kockázataival. Pedig nem jelentéktelen a dolog tétje: egy 2013-as haváriaterv szerint a mobilgát sérülése esetén a hullámtérben élők figyelmeztetésére sem lesz elég idő, és néhány óra alatt több méteres víz boríthatja Csillaghegy egy részét, Békásmegyert, és a Pók utcai lakótelepet.

Továbbra sem tudni, milyen és mekkora gátat építtetne Tarlós a Római-parton

Négy évvel azután, hogy Tarlós Isván főpolgármester bejelentette a Római partra tervezett mobilgát megépítését, hétfőre lakossági fórumot hívott össze a Fővárosi Önkormányzat, hogy bemutassa „miért jobb a parton lévő mobilgát más alternatívánál”.

Önkormányzati munkák: a verseny nélküli győztes

Hirdetmény nélküli tárgyalásos eljáráson nyert összesen 312 millió forint értékű megrendelést több fővárosi önkormányzati cégtől az Ambíció Építőipari Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. De a cég nemcsak a fővárosi vállalatok között közkedvelt, a kerületi önkormányzatok szerződő partnerei között is gyakorta felbukkan immáron több éve.

Tarlós mindenáron építkezni akar a Rómain

A Műegyetem szakvéleménye a főváros álláspontját támasztja alá a római-parti védmű építésével kapcsolatban, a Magyar Tudományos Akadémia állásfoglalása pedig a napokban várható - mondta Tarlós István főpolgármester pénteken az MTI-nek. A városvezető jelezte, hogy ha az MTA-tól is pozitív választ kapnak, semmi akadályát nem látja a parti mobilgát megépítésének.

Római-parti mobilgát: Szállodák, házak és lakóparkok a hullámtérben

A vitatott mobilgátról szóló cikksorozatunk következő darabjában a Rómain található jelentősebb ingatlanok és vendéglátóipari egységek, illetve a gát ügyében magukat exponáló aktivisták érdekeltségi viszonyait próbáljuk feltárni.

Római-parti mobilgát: kinek áll érdekében?

Február 22-én a Fővárosi Közgyűlés elfogadta a Római-partra építendő mobil árvízi védmű tervét. Ha a terv megvalósul, akkor nem építik meg az előírásoknak megfelelő fővédvonalat, helyette úgynevezett mobil gát lesz a Duna hullámterében.
Találatok: [9]  Oldalak:   1