language

Személyek:

Demszky Gábor highlight_off

Lapok:

Magyar Idők highlight_off

Demszky Gábor

Demszky Gábor (Budapest, 1952. augusztus 4. –) magyar jogász, szociológus, politikus, a demokratikus ellenzék, majd a Szabad Demokraták Szövetségének (SZDSZ) volt tagja, 1990–2010 között – öt hivatali cikluson át – Budapest főpolgármestere.

 

 

Azért dolgozunk, hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

▶︎ Támogass minket pártolói tagként: patreon.com/kmonitor
▶︎ Adományozz átutalással, vagy PayPalon: k-monitor.hu/tamogatas

Magyar Idők

A jobboldali-konzervatív, vállaltan kormánypárti napilapot 2015-ben alapították. A Napi Gazdaságot 2015 áprilisában vásárolta meg Liszkay Gábor,  a Magyar Nemzet egykori főszerkesztője, aki az Orbán Viktor és Simicska Lajos közötti konfliktus miatt távozott a laptól. Még ebben évben új kormánypárti lapot gründolt, ez lett a Magyar Idők. Kiadója a Magyar Idők Kiadó Kft, felelős kiadója Liszkay Gábor. A kiadó cégben ezt követően jelentős tulajdonrészt szerzett a 2018-ban alapított Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány. A lap főszerkesztője Gajdics Ottó volt 2019 februárjáig, amikor átvette a Szabad föld főszerkesztői pozícióját. Gajdics Ottót Ballai Attila váltotta az újság főszerkesztői posztján. 2019-ben névváltozás történt, azóta a lap mára megszűnt Magyar Nemzet nevén folytatja munkáját. A korábbi Magyar Idők nyomtatott formában nem jelenik meg, honlapjuk az interneten elérhető, de tartalmai nem frissülnek.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [8]  Oldalak:   1

Metrókorrupció: külön eljárás a Siemens ügyében

A 4-es metró ügyétől elkülönített nyomozásban, többek között vesztegetés gyanúja miatt vizsgálódik a Siemens-ügyben a Nemzeti Nyomozó Iroda. A nyomozást sokáig az OLAF és a német hatóságok megállapodása, valamint a megmásított tanúvallomások hátráltathatták.

OLAF: Az Európai Unióban sok a szabálytalanság

Mintegy kétszáz vizsgálatot zárt le tavaly az Európai Unió csalás elleni hivatala, ezek nyomán pedig mintegy 3,1 milliárd euró uniós költségvetési forrás visszafizettetésére tett javaslatot – írta szerdán közzétett éves jelentésében a szervezet. Az OLAF 2017-re vonatkozó, interneten elérhető jelentéséből kiderül, hogy miközben az általuk tett ajánlások nyomán történt vádemelések uniós átlaga 42 százalék, Magyarországon ez az arány 47 százalék.

ABA TAGADTA A VESZTEGETÉST ALSTOM-ÜGYBEN

Az Alstom metrókocsi-beszerzéseket vizsgáló ideiglenes bizottság legutóbbi, október 25-i ülésen, ahol meghallgatták a BKV Zrt. akkori vezérigazgatóját, Aba Botondot, kiderült, hogy a felelősség teljes elkenése volt a célja az ügy szereplőinek – tudta meg a Magyar Idők a bizottsághoz közel álló forrásból.

Tarlós megfizettetné elődeivel a károkat

A csepeli központi szennyvíztisztító és egyéb, Demszky Gábor főpolgármesterségéhez kapcsolódó mulasztások miatt Brüsszel által kirótt büntetéseket kérte számon a balliberális politikusokon Tarlós István. A főpolgármester nyilatkozatának előzménye, hogy Szabadai Viktor, a liberális párt ügyvivője a Mahir Cityposter Kft. és a fővárosi önkormányzat közötti szerződés felmondása kapcsán elsőfokon megítélt kártérítési összeg miatt felszólította a korábbi döntésben részt vevő képviselőket, hogy a ciklus hátralévő részében tiszteletdíjukat utalják át Budapest számlájára.

Demszky Gábor is bizottság elé állhat

Megkezdte tényfeltáró munkáját az Alstom metrókocsik 2006-os korrupciógyanús közbeszerzését vizsgáló ideiglenes fővárosi bizottság. A testület elnöke indítványozza a döntéshozók és szakemberek, köztük Demszky Gábor akkori, SZDSZ-es főpolgármester meghallgatását, és az Alstomtól tanácsaiért 180 millió forintot kapott Medgyessy Péter, volt szocialista miniszterelnökhöz is kérdéseket intézne.

A Nagykörúttól a metróalagutakig

Az Alstom 2002-ben elbukott a nagykörúti villamosok tenderén, de négy évvel később már a francia cég vitte el a 2-es és 4-es metróvonalak járműbeszerzésének 65 milliárd forintos üzletét. A 2002 és 2009 közötti Medgyessy–Gyurcsány-kormányok idején számos korrupciógyanús beruházásról, pártfinanszírozási ügyről írt a hazai és a nemzetközi sajtó.

Nokiás vagonok

Fogalmam sincs, hány nokiásdobozban férne el kétezer-kétszázmillió forint. A brit nyomozó hatóság vádirata szerint azonban ekkora összegű kenőpénzt juttatott az Alstom nevű cég a BKV-nak azért, hogy a francia vállalat nyerje a budapesti metrókocsitendert.
Találatok: [8]  Oldalak:   1