language

Kulcsszavak:

építőipar highlight_off

Akták:

M6 alagutak highlight_off

M6 alagutak

M6 alagutak

Az M6-os autópálya Érdi-tető - Szekszárd szakaszát a német Bilfinger Berger, míg a Szekszárd- Pécs szakaszát az orsztrák Strabag vezette koncesszió építette meg PPP konstrukcióban. Az átadás után a 2010 nyarán bekövetkezett özönvizet követő sztráda-rongálódások hívták fel a figyelmet a botrányos kivitelezésre és a szerződések visszáságaira. 2010. december végéig lezárult a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) által kezdeményezett átfogó felülvizsgálat az M6-os autópálya Dunaújváros-Szekszárd közötti szakaszán: a tárca szerint általánosságban megállapítható, hogy az M6 Tolna Autópálya Koncessziós Zrt. az építéskor a szerződés számos pontját megszegte.

 

Támogass minket, hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

▶︎ Adományozz átutalással, vagy PayPalon: k-monitor.hu/tamogatas
▶︎ Támogass minket pártolói tagként: patreon.com/kmonitor

 

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ)  az autópálya-beruházásokról készített jelentése külön fejezetekben foglalkozik a négy alagúttal, azt vizsgálva, kellően alátámasztott döntést volt-e az alagutas nyomvonalváltozat megvalósítása. Az ÁSZ megállapítása szerint a Kóka János vezette gazdasági és közlekedési tárca nem vizsgált meg minden lehetőséget és körülményt, így nem teljes körűen támasztották alá az alagutas megoldás választását. Ebből eredően nem teljes körűen bizonyított az sem, hogy az alagutas változat kevesebbe került az adófizetőknek. 2012-ben az orsztrák Die Presse arról írt, hogy házkutatásokat tartottak a Bilfinger Berger német építőipari cég mannheimi központjában, valamint magyarországi, bécsi és pozsonyi leányvállalatánál korrupció gyanújával összefüggésben. A vizsgálatok középpontjában a magyarországi M6-os autópálya építési megbízása áll, a feltételezés szerint 2006-ban és 2007-ben kenőpénzek folytak annak érdekében, hogy a beruházás tető alá kerüljön.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [29]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

Korrupció miatt nyomoznak az M6-os építőjénél

Házkutatásokat tartottak a Bilfinger Berger német építőipari cég mannheimi központjában, valamint magyarországi, bécsi és pozsonyi leányvállalatánál korrupció gyanújával összefüggésben - írta pénteken a Die Presse című osztrák napilap.

Korrupció miatt nyomoznak az M6-os építőjénél

Házkutatásokat tartottak a Bilfinger Berger német építőipari cég mannheimi központjában, valamint magyarországi, bécsi és pozsonyi leányvállalatánál korrupció gyanújával összefüggésben - írta pénteken a Die Presse című osztrák napilap.

PPP, azaz pannon puma perverzió

Egy időre, Kóka János égisze alatt különösen, a hazai nagyberuházások finanszírozását előszeretettel végezték PPP (Public Private Partnership) konstrukcióban. A 20-25 évre kötött, és még 2010 tavaszán is sorozatban engedélyezett szerződések jelentős terhet róttak a mindenkori kormányokra.

Papcsák „drámai céghálója”

A sanghaji világkiállítás magyar pavilonja esetén hűtlen kezelés, a H1N1 elleni vakcinát gyártó Omninvest Kft. ellen pedig jogosulatlan gazdasági előny megszerzése miatt tett-tesz feljelentést a Kehi.

A MÁV Cargo vezetője tagadja a korrupciós vádakat

A MÁV Cargo teherszállítási ágát megvásárló osztrák állami vasút egykori vezetője tagadja, hogy az ÖBB felügyelőbizottsági ülésén valaha szóba került volna kenőpénz kifizetése,tanácsadói és lobbiszerződés.

Autópályákat és a MÁV-ot vizsgálják

Az M6 autópályát, a megváltozott munkaképességű személyeket foglalkoztató cégek támogatását, az M43 autópályát és a MÁV-ot vizsgálja - a felsorolás sorrendjében - az elmúlt nyolc év kormányzati intézkedéseinek vizsgálatára létrehozott albizottság.
Találatok: [29]  Oldalak:   1 2 3   >  >>