Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Intézmények:

Fidesz highlight_off

Személyek:

Heinrich Pecina highlight_off

Heinrich Pecina

Heinrich Pecina (1950. július 23. – ) osztrák üzletember, a Vienna Capital Partners nevű befektetési alap és tanácsadó cég elnöke. Pecina befektetőtársasága volt a tulajdonosa az FHB Banknak: Pecina és Spéder Zoltán üzlettársaknak számítottak: 2009-ben a VCP 24 százalékos részesedést vásárolt az FHB Jelzálogbankban (ezt 2016. decemberében a Takarékbank Zrt. szerezte meg), amelyben hasonló nagyságú részesedést szerzett az A64 Vagyonkezelő Kft., amelynek Spéder volt az igazgatósági elnöke. Korábban Pecina kezén fordult meg a BorsodChem és a TVK is, később pedig új lapkiadót indított Mediaworks Hungary Zrt., ezzel Pecina a Népszabadság 2016 októberi bezáratásában főszerepet vállalt. Pecina 2017. nyarán 22 hónap felfüggesztett börtönbüntetést és pénzbírságot kapott, miután a hűtlen kezelésről és csalásról szóló ügyben beismerő vallomást tett.  Az ügyben a Hypo Bank 4,3 millió euró tételben állított ki számlát a VCP nevére, így titkolva el egy szakvélemény kifizetését. 

 

Forrás: Wikipedia, fotó: MTI

Találatok: [18]  Oldalak:   1 2   >  >>

Ömlik a hirdetési pénz Mészáros Lőrinc és Heinrich Pecina regionális lapkiadóiba, milliárdos profitot termeltek tavaly

Mészáros Lőrinc lapkiadója, a Mediaworks 2017-ben több mint 4 milliárd forinttal növelte az árbevételét és így lapjai több mint 4 milliárdos nyereséget hoztak Orbán Viktor barátjának. A Népszabadságot bezárató Heinrich Pecina új kiadójától, az Inform Mediától 1,35 milliárd forint osztalékot vett fel. A fidesz-közeli regionális sajtóban csak Andy Vajna új szerzeménye, a Lapcom volt veszteséges tavaly.

A miskolci polgármester mellől igazolt új főszerkesztőt az Észak-Magyarország

Kriza Ákos, Miskolc fideszes polgármesterének politikai tanácsadója, Balázsi Tibor foglalta el a Miskolcon megjelenő Észak-Magyarország főszerkesztői székét. Ezzel a miskolci városvezetés kritizálásának alighanem befellegzett a megyei napilapban.

Egy megszállt hatóság, ami nélkül nem épülhetett volna ki az Orbán-rendszer

Orbán Viktor környezete az elmúlt másfél évben felvásárolta a médiapiac legfontosabb állásait. Ezt nem tehette volna meg a Médiahatóság hathatós segítsége nélkül. 2010 után a Médiahatóság mindent elkövetett a Simicska-média felépítéséért, hogy a nagy összeveszés után ugyanazzal az erővel lásson neki a lebontásnak. A piaci fúziók feltételeinek megszabásával a hatóság és a Fidesz úgy alakította át az erőviszonyokat, ahogy neki volt kedves. Többek közt ezért szűnt meg a Népszabadság is. Hét év után mindenki számára világosan látszik a Fidesz-kormány által kialakított hatóság egyetlen valódi értelme: mindenkor érvényesíteni a párt hatalmi érdekeit a médiában.

Ez nem újságírás, ez politikai nehézfegyverzet

Orbán Viktor több tízmilliárd forint közpénzből építtetett új médiabirodalmat a választásokra készülő Fidesznek azután, hogy összeveszett Simicska Lajossal. Az új csatornák Habony Árpád és Rogán Antal politikai irányítása alatt állnak. A szerkesztőségek tőlük kapják meg a legfontosabb, kritika nélkül közvetítendő politikai üzeneteket. A kormány propagandára és ellenfelei lejáratására is használja az új médiabirodalmát, sokkal hatékonyabban és intenzívebben bármelyik elődjénél. A több száz újságból, weboldalakból, tévékből, rádiókból, médiaügynökségekből álló kiterjedt hálózat, illetve az azt vezénylő politikai akarat célja, hogy végleg átalakítsa a hazai nyilvánosságot. Ennek érdekében a Fidesz új médiaháborút indított minden olyan kritikus sajtóorgánum ellen, amit nem tud a befolyása alá vonni.

Uniós és magyar közpénzek a kormánypárti médiafoglalás szolgálatában 2014-2016

Lassan befejeződik a nem-kormánypárti média felvásárlása, miközben másfél év alatt szinte a semmiből felépült az új, Simicska-cégek nélküli orbánista médiaportfólió. Az 1 milliósra mért elérésű Origo mellett a TV2, az új bulvár-portfólió, az ugyancsak egymillió olvasót elérő vidéki laphálózat és a szépen hálózatosodó rádióadók sosem látott, politikailag homogén tulajdonosi struktúrájú médiabirodalommá állnak össze. Az akvizíciók és a működtetés költségeit részben a magyar költségvetésből átcsatornázott pénzek, részben a tulajdonos stróman-oligarcháknak juttatott uniós finanszírozású projektek haszna fedezi.

A Népszabadság legendás székházában épülhet újra a Fidesz médiabirodalma

Péntek délutánra nagyjából 30 egykori Népszabadság dolgozótól váltak meg a Mediaworks új vezetői közös megegyezéssel. A lap munkatársait korábban mind felfüggesztették, miután Heinrich Pecina tulajdonos bezárta az újságot. Miután két héttel később az osztrák eladta a kiadót a Mészáros Lőrinc közeli Opimus Pressnek, végképp menni akar, aki csak teheti.

Már évekkel ezelőtt behálózta a Népszabadságot a Fidesz

Heinrich Pecina most eladott kiadója, a Népszabadságot bezáró Mediaworks létre sem jöhetett volna a kormány beleegyezése nélkül. Pecina a kormánnyal akkor még szövetséges Spéder Zoltán embere volt. A Simicska–Orbán szakítás és a Spéder-leszámolás után dőlt el végleg, hogy 2018 előtt kormányközelbe kell vonni a kiadót. Pecina kirakta a kisebbségi tulaj MSZP-s alapítványt a Népszabadságból, de lap bezárásában a szocialisták is nyakig sárosak. Orbánék nem hagytak más választást Pecinának, mint hogy bezárja az újságot, mielőtt átjátssza a kiadót Mészáros Lőrinc köreinek.

A Mészáros Lőrinc-közeli Opimus Press hétfőn megveheti a Népszabadságot bezáró Mediaworks-t

Az Opimus ügyeit ismerő, és a médiapiacon jártas forrás is megerősítette, hogy várhatóan hétfőn bejelentik a Mediaworks eladását. Már a héten arról lehetett hallani, hogy bármelyik nap nyilvánossá válhat az üzlet, de szerdán végül elhalasztották a bejelentést. Hétfőn vagy a tőzsdei nyitás előtt, vagy a zárás után válhat hivatalossá a tranzakció; további csúszást sem lehet kizárni, de most ez tűnik a legvalószínűbbnek.
Találatok: [18]  Oldalak:   1 2   >  >>