Intézmények: |
Kapcsolódó szervezetek: |
Vége, a fideszes média hivatalosan is birodalommá alakult
Lezárult a Fidesz-közeli médiumok vállalatcsoporttá alakulása, a csoport uralkodó tagja, Mészáros Lőrinc volt érdekeltsége, a Mediaworks közzétette ennek tényét a cégközlönyben.
Május 14-ei hatállyal elismert vállalatcsoport uralkodó tagja lett Mészáros Lőrinc felcsúti dollármilliárdos volt médiaérdekeltsége, a Mediaworks Hungary Zrt. – derül ki a cégközlöny május 28-ai számából. A vállalatcsoport alárendelt tagja 28 darab további médiavállalkozás, amelyek mind a KESMA (Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány) nevű, Fidesz-közeli médiaalapítvány tulajdonában állnak.
A Mediaworks életében más fontos változások is történtek ezzel egyidejűleg. Tulajdonosa április 30-ai hatállyal közvetlenül a KESMA lett, amely addig az Opus Press Zrt-n keresztül birtokolta. A Mediaworks igazgatóságából kikerült Pintér Andrea, helyét Kálmán Erika vette át. Vélhetően ugyanarról a Kálmán Erikáról van szó, aki volt már ebben a pozícióban: Kálmán Heinrich Pecina bizalmi embereként dolgozott együtt az osztrák üzletemberrel a BorsodChemnél, a Vienna Capital Partnersnél, majd a Mediaworksnél is.
Heinrich Pecina
Kálmán Erika
Mészáros Lőrinc
Avalue Befektetési Kft.
DMH Magyarország Lapterjesztő és Kereskedelmi Korlátolt Felelősségű Társaság
Dunaújvárosi Szuperinfó Reklám
Echo Penisola Kft.
EchoTV
EVOMEDIA Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
Fidesz
Gong Rádió Kft.
HírTV Zrt.
Hold Reklám Kft.
Hung-Ister Zrt.
Inform Média Kft.
JUHÁSZ Kereskedelmi és Szolgáltató Korlátolt Felelősségű Társaság
K4A Lapkiadó Kft.
KarcFM (rádió)
Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA)
Lapcom Kiadó Zrt.
Magyar Idők Kft.
Mandiner Press Kft.
Maraton Lapcsoport-Multivizió Kiadói Kft.
MédiaLOG Logisztikai zRt.
Mediaworks Hungary Zrt.
Mezőgazda Lap- és Könyvkiadó Kft.
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
Napfénymédia és Marketing Kft.
New Wave Media Kft.
Nouvelle Media
Opus Press Zrt.
Printimus Kft.
Ripost Média Kft.
SZUPERINFÓ MÉDIA Kft.
hatalomkoncentráció
klientúra
média
strómanok
Idén is masszívan dotálta a Fidesz-alapítvány cégeit az állam
A leendő fideszes médiaalapítványnál listaáron nézve minden harmadik reklámforint az államtól jött 2018-ban. A szektoraikban eddig ők vitték el az állami költések kétharmadát. Friss adatok.
Fidesz
Hold Reklám Kft.
Inform Média Kft.
K4A Lapkiadó Kft.
Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA)
Lapcom Kiadó Zrt.
Magyar Idők (újság)
Mediaworks Hungary Zrt.
Mezőgazda Lap- és Könyvkiadó Kft.
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
New Wave Media Kft.
Ripost Média Kft.
hatalomkoncentráció
háttér
média
Villámgyorsan felállt a Fidesz Központi Tájékoztatási Hivatala
Hívhatjuk ahogy akarjuk, a lényegen nem változat: Mészáros Lőrinc, Habony Árpád, Schmidt Mária, Száraz István, Andy Vajna és még pár jobboldali médiatulajdonos beállt szépen a sorba, önként és dalolva ajánlva fel javarészt állami hirdetésekből fenntartott portékájukat.
Andy Vajna
Habony Árpád
Mészáros Lőrinc
Puch László
Schmidt Mária
Bors magazin
Echo Penisola Kft.
EchoTV
Fidesz
Gong Rádió Kft.
HírTV Zrt.
Hold Reklám Kft.
Hung-Ister Zrt.
Inform Média Kft.
K4A Lapkiadó Kft.
Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA)
Lapcom Kiadó Zrt.
Magyar Idők (újság)
Mandiner Press Kft.
Médiatanács
Mediaworks Hungary Zrt.
Mezőgazda Lap- és Könyvkiadó Kft.
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
Napfénymédia és Marketing Kft.
New Wave Media Kft.
Opus Press Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
Printimus Kft.
Ripost Média Kft.
Talentis Group Zrt.
hatalomkoncentráció
hirdetés
klientúra
média
Tízmilliókért vásárolnak jóindulatot maguknak vidéki önkormányzatok a megyei napilapoknál
Saját újságot, rádiót és néha helyi tévét is fenntart sok vidéki önkormányzat, hogy a lakosság értesüljön arról, mi történik a városban. Az erre költött tízmilliók mellett az önkormányzatok gyakran a megyei lapnak külön is jelentős összegeket fizetnek azért, hogy rendszeresen felületet biztosítsanak számukra. Ám a helyi hírek helyett inkább PR-cikkek jelennek meg ezeken az oldalakon. A Fejér Megyei Hírlapban egy alkalommal a székesfehérvári önkormányzat egyenesen egy Orbán Viktor-interjút tetetett be a saját maga fizette oldalra. Eközben több önkormányzatnál arról folyik a vita: rendben van-e, hogy a város milliókat fizet az állami hirdetésekkel egyébként is kitömött, kormányközeli oligarchák által felvásárolt újságoknak? Ám fontos szempont az is: ha fizet az önkormányzat, a megyei lap újságírói kevésbé lesznek kritikusak a városvezetéssel.
Milliárdokat takarítanak be az új fideszes médiabirodalom tulajdonosai
Eredményes évet zártak a fideszes sajtótermékek kiadói és tulajdonosai a 2017-es évek beszámolói alapján. A 2015-ös Simicska-konfliktus után nagy építkezés kezdődött a jobboldalon, annak érdekében, hogy új pillérei legyenek a kormánybarát nyilvánosságnak az elbukott Nemzet-portfólió helyett. A munka, amihez a magyar állam több tízmilliárd forinttal járult hozzá, két éven keresztül zajlott. Az új médiarendszerváltás befejezettnek mondható: a Magyar Nemzet és a Metropol megszűnt, a Class FM és a Lánchíd Rádió elhallgatott, a Hír TV milliárdos veszteségeket termel és leépít, a Heti Válasz pedig vevőt keres, a kormánypárti médiába megállás nélkül ömlenek az állami milliárdok.
A Népszabadság felfüggesztése
A TV2 eladása
Orbán-Simicska háború
Origo-ügy
Andy Vajna
Habony Árpád
Matolcsy Ádám
Mészáros Lőrinc
Ómolnár Miklós
Schatz Péter
Schmidt Mária
Fidesz
Figyelő (újság)
Lapcom Kiadó Zrt.
Mediaworks Hungary Zrt.
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
TV2 (televízió)
XXI. Század Média Kft.
klientúra
média
Ömlik a hirdetési pénz Mészáros Lőrinc és Heinrich Pecina regionális lapkiadóiba, milliárdos profitot termeltek tavaly
Mészáros Lőrinc lapkiadója, a Mediaworks 2017-ben több mint 4 milliárd forinttal növelte az árbevételét és így lapjai több mint 4 milliárdos nyereséget hoztak Orbán Viktor barátjának. A Népszabadságot bezárató Heinrich Pecina új kiadójától, az Inform Mediától 1,35 milliárd forint osztalékot vett fel. A fidesz-közeli regionális sajtóban csak Andy Vajna új szerzeménye, a Lapcom volt veszteséges tavaly.
Két és félmilliárd forintot költött a kormány az idei első Stop Soros kampányra
Decemberben és januárban hat nagy reklámkampányt rendelt a Miniszterelnöki Kabinetiroda összesen 4 milliárd forint értékben. Ebből a legdrágább a Stop Soros kampány volt, amire rögtön az elején 2,46 milliárdért rendeltek hirdetéseket. Emellett elment 252 millió a nyugdíjasok karácsonyi utalványának, bő 355 millió egy parlamenti határozat, és 676 millió a kormány eredményeinek reklámozására. Az adatokért 17.600 forintot kért a Kabinetiroda, de az egyik iratot kétszer is olvashatatlanul küldte el.
Júliustól októberig 4,9 milliárd forintot költött propagandára a kormány
1,3 milliárd forint volt az Erzsébet-táborok reklámozása, 489 millió a vizes vb kampánya, 846 millióért jelentek meg PR-cikkek a kormányzati intézkedésekről, és 2,3 milliárd ment el a Soros-terves hirdetésekre. Mészáros Lőrinc médiacégeinél összesen 1,24 milliárd forint landolt ezekből a kormánykampányokból, de Tombor András, Habony Árpád, és Andy Vajna cégei is jól jártak. Az adatokért megint költségtérítést kért tőlünk a Miniszterelnöki Kabinetiroda.
Vizes VB 2017
Andy Vajna
Balásy Gyula
Garancsi István
Habony Árpád
Horváth László (Fidesz)
Mészáros Lőrinc
Rákosi Tamás
Tombor András
Tóth Gábor Szilárd
Artamondo Kft. (Magyar Demokrata)
Atmedia Kft.
EchoTV
Erzsébet a Kárpát-medencei Gyermekekért Alapítvány
Esma Zrt.
Fidesz
Figyelő (újság)
Friss Online Media Kft.
GerillaPress Kft.
IKO Holding Kft.
Insider Média Kft.
Lapcom Kiadó Zrt.
Lounge Design Kft.
Magno Studio Kft.
Magyar Bírósági Végrehajtói Kamara
Magyar Természetjáró Szövetség
Mandiner Press Kft.
Media Services Company Magyarország Kft.
Mediaworks Hungary Zrt.
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Modern Media Group Befektetési és Vagyonkezelő (MMG) Zrt.
New Land Media Kft.
ODEX Outdoor Expert Kft.
Origo Zrt.
Radio Plus Kft.
Radio Sales House Kft.
Ripost Média Kft.
TV2 (televízió)
Village Media Kft.
adatigénylés
átláthatóság
hirdetés
klientúra
média
PR
Hogy vásárolhatta fel a kormány holdudvara szinte az egész sajtót?
Miközben a Fidesz felvásárolja a magyar sajtópiac túlnyomó többségét Andy Vajnán vagy Mészáros Lőrincen keresztül, egy dologról meglehetősen kevés szó esik. Ezeket a bevásárlásokat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hivatott elbírálni az alapján, hogy az akvizíciók mennyire torzítják a piacot vagy éppen az állampolgárok sokszínű tájékozódását. Miért nem zavarja a Médiatanácsot a megyei lappiac teljes központosítása? Hogyan segíti a fideszes média erősödését? És miért csak az RTL Magyarország bevásárlását akadályozta meg az NMHH az elmúlt hét évben? Ezekre a kérdésekre próbáltuk megkeresni a választ.
A Népszabadság felfüggesztése
Andy Vajna
Karas Monika
Kollarik Tamás
Mészáros Lőrinc
Szalai Annamária
Axel Springer
Central Digitális Média (CDM)
Fidesz
Klubrádió
Lapcom Kiadó Zrt.
Médiatanács
Mediaworks Hungary Zrt.
Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH)
Opimus Press Zrt.
Pannon Lapok Társasága Kft.
Rádió 1
Radio Plus Kft.
Ringier Kft.
RTL Csoport
RTL Klub
Vienna Capital Partners
adatigénylés
átláthatóság
engedély
hatalomkoncentráció
hirdetés
ítélet/döntés
klientúra
média
nyomásgyakorlás
pályázat
versenykorlátozás - kartell
Békés megye
Békéscsaba
A Fidesz szépen felfalta a bulvárt
Már a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) is jóváhagyta Andy Vajna kaszinómágnás, filmügyi kormánybiztos és médiacézár legújabb beruházását. A napokban Vajna egyik leányvállalatához került annak a Lapcom Zrt. részvényeinek 100 százaléka is, amivel a Fidesz közeli médiatulajdonosok nemcsak a vidéki lapok túlnyomó többségét szerezték meg, de azt is megoldották, hogy a választásokig legyen egy olyan szegmense a sajtónak, ahol biztosan nem fognak az emberek politikailag kényes ügyekről olvasni - ez pedig a napilapok piaca. Mielőtt ebbe mélyebben belemennénk, nézzük meg, hogy egyáltalán mit vett Andy Vajna a Lapcommal.