Támogasd a K-Monitort! K-Monitor a Facebookon
K-Monitor
Ft
Az elmúlt évek becsült kárösszege.
Korrupció, Közpénz, Közbeszerzés, Kartell
Címkék
Intézmények:
Fidesz [X]
Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) [X]
Találatok: [31]  Oldalak:   1 2 3 4   >  >>

A Simicska-média tündöklése és bukása

A Magyar Nemzet és a Heti Válasz eladásával vagy megszüntetésével és a Lánchíd rádió bezárásával (az októberben lejáró frekvenciaengedélyt nem hosszabbítják meg, ha minden igaz), úgy tűnik, Simicska Lajos egy időre biztosan kiszáll a magyar médiapiacról, ami pedig elég régóta elképzelhetetlen volt a jelenléte nélkül.

3 milliárd forintot költött a kormány a kvótakampány végére

2016 szeptemberében, az október 2-i kvótanépszavazást megelőző utolsó hónapban és a referendumot követő hetekben összesen 2,9 milliárd forintot költött a kormány reklámkiadásokra. A pénz nagy része szokás szerint a Fidesszel lojális médiacégeknél landolt. A legtöbbet a TV2, a Kod Media, a Mediaworks és az Origo kapta, de nem járt rosszul a Lokál, a Magyar Idők és a Pesti Srácok sem.

A tíz legdurvább történet a kvótareferendum-kampányból

Gyakorlatilag nincs nap az utóbbi hetekben, hogy ne derülne fény valamilyen jogsértésre és/vagy bűncselekményre, de legalábbis tisztességtelen akcióra a népszavazási kampány során. Sok minden más mellett ez is kiváló látlelet a magyar demokrácia állapotáról. Összeállítottunk egy szubjektív sorrendet a tíz szerintünk legsúlyosabb esetről.

Megjelent Habony új lapja, az állam máris hirdet benne

Rikkancsok osztogatták hétfőn reggel Budapest legforgalmasabb tömegközlekedési csomópontjaiban a napi Lokál című ingyenes napilap első számát, amelyet Habony Árpád miniszterelnöki főtanácsadó és Győri Tibor egykori államtitkár közös cége, a Modern Média Group (MMG) ad ki, hogy kiszorítsa a piacról a Simicska Lajos érdekkörébe tartozó Metropolt.

Szinte ingyen is megoldhatták volna, de inkább sokat fizettek a fideszes háttérember családi cégének

Vidéki hírhálózatot épít a közmédia egyik cége, ezért megvásárolt 110 weboldalt. Az oldalak többsége ugyanúgy néz ki és ugyanaz rajtuk a tartalom, mégis kifizettek értük 120 milliót. Az eladó Várhegyi Attila egykori fideszes államtitkár családjának cége, ami óriási üzletet csinált

Iszonyúan sokba kerül, mégis kistafírozzák a közmédiát

A márciusban elindított M1 hírcsatorna fenntartása idén 4,3 milliárd forintba kerül a médiaszolgáltatási alapnak, a júliusban startolt M4 Sport pedig 5,4 milliárdba. A növekvő kiadások miatt a kormány átvállal 47,2 milliárdot az állami média adósságából, így tartalom-előállításra 9 milliárddal több jut.

Bukott fideszes hálójában az MTVA

Három év alatt Várhegyi Attila személyesen és cégein keresztül is több tízmillió forintos megbízást kapott az állami médiától tanácsadásért és más projektfeladatokért. Várhegyi cége, a Prestige Media jelenleg havi 1,3 millióért osztja meg szakértelmét az MTVA-val. Médiaügyekben őt tartják a Fidesz egyik összekötőjének, megmondóemberének.

Egy sikersorozat vége: a köztévéből is kitennék Simicska cégét

Évente nagyjából 2,8 milliárd forinttól eshet el a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó Hung-Ister Zrt., ha a köztévé nem velük gyártatja le a lottósorsolásos műsort. Márpedig a Blikk értesülései szerint az MTVA-nál erre készülnek.
Találatok: [31]  Oldalak:   1 2 3 4   >  >>

Akták

Simicska-közeli cégek állami megbízásai

Simicska-közeli cégek állami megbízásai

A Fidesz 2010-es kormányra kerülése óta a volt APEH-elnök, Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozó cégek - többek között az átláthatatlan tulajdonosi hátterű Közgép Zrt. - sorra nyerik a...
Orbán-Simicska háború

Orbán-Simicska háború

Simicska Lajos, Orbán ismert egyetemi szobatársa és barátja, a Fidesz gazdasági háttérembere hatalmas cégbirodalma révén, leginkább különböző állami megrendelésekből tett szert milliárdos...
Az Elios Zrt. közbeszerzési sikerei

Az Elios Zrt. közbeszerzési sikerei

Az utóbbi évek egyik legsikeresebb vállalkozása, az Elios Innovatív Zrt. 2009-ben jött létre. Első évében 8,4 millió forintos árbevételt termelt, 2011-re azonban ez az összeg meghaladta a hárommilliárdot....
Fővárosi hirdetőoszlop-mutyi

Fővárosi hirdetőoszlop-mutyi

2015. szeptember 30.-án a főváros rendkívüli felmondással megszüntette a Simicska Lajos érdekeltségébe tartozó MAHIR Cityposter Kft.-vel kötött szerződését. A beterjesztő, Kocsis Máté szerinte...
Kvótareferendum kommunikációja

Kvótareferendum kommunikációja

2016. október 2-án népszavazást rendeztek Magyarországon, aminek a kérdése: „Akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra...
Origo-ügy

Origo-ügy

2014 júniusában váratlanul felmondott az Origo vezetése a lap főszerkesztőjének, Sáling Gergőnek. Sajtóhírek szerint Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető csúcsminiszter nyomására, aki túl...
Visszaélés a földpályázatoknál

Visszaélés a földpályázatoknál

Ángyán József, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti ügyekért felelős volt államtitkára 2012 januárjában mondott le posztjáról, döntését azzal indokolva, hogy "a társadalom túlnyomó többsége...
A Népszabadság felfüggesztése

A Népszabadság felfüggesztése

2016. október 8.-án a Mediaworks kiadó felfüggesztette a Népszabadság nyomtatott és internetes változatát. A szerkesztőségnek másnap kellett volna visszaköltöznie a Bécsi úti székházba, a Népszabadság...
Jobbikos plakátolás Simicska felületein

Jobbikos plakátolás Simicska felületein

2017 áprilisában a Jobbik egy Fidesz ellenes plakátkampányt indított a Simicska Lajoshoz köthető Publimont Kft. és a Mahir Cityposter Kft. felületein. A párt eleinte kb. 2000 kihelyezett óriásplakátról...

Intézmények

Belépés
Regisztráció
Támogatás
Cikk beküldése
Hírlevél
Blog
Média
 
 
Tasz Transparency International CEE Trust OSI