Támogasd a K-Monitort! K-Monitor a Facebookon
K-Monitor
Ft
Az elmúlt évek becsült kárösszege.
Korrupció, Közpénz, Közbeszerzés, Kartell
Címkék
Kulcsszavak:
háttér [X]
környezetvédelem [X]
Találatok: [28]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

Vajon több vagy kevesebb autó bukik meg a műszakin, amióta megszűntek az állami vizsgahelyek?

A statisztikai adatok azt mutatják, hogy általánossá vált a korrupció a műszaki vizsgákon. Egyre több balesetveszélyes autó lehet az utakon.

Paks 2: a klímaváltozás bizonytalansági tényező

A klímamodellezés eredménye bizonytalansággal terhelt, ezért az elővigyázatosság elvét követve az eredmények felülvizsgálatát időszakonként el kell végezni, ahogy ez a környezeti hatástanulmányban is szerepel - válaszolta írásban Süli János, a Paksi Atomerőmű két új blokkja tervezéséért, megépítéséért és üzembe helyezéséért felelős tárca nélküli miniszter Kocsis-Cake Olivio (Párbeszéd) országgyűlési képviselő kérdéseire. Az ugyanakkor nem derül ki a válaszból, hogy a Paks 2 környezetvédelmi engedélyének alapjául szolgáló, 2014-ben készült környezeti hatástanulmány eredményeit milyen időközönként és mikor kell legközelebb felülvizsgálni.

Mi hozzunk másik telket? Ez valami vicc?

Kéthektárnyi zöldövezetet akarnak iskolaként beépíteni Gödön, ami közvetlenül határos egy természetvédelmi területtel. A helyiek egyetértenek abban, hogy kell iskola, de az önkormányzat által kijelölt helyszínt egyöntetűen elutasítják. Egy lakossági fórumot is összehívtak az ügy miatt, ahol aztán kibújt a szög a zsákból.

Tolnai és baranyai tenderarisztokraták építenének kavicsbányát Madocsán – a helyiek tüntetnek

Pattanásig feszült a hangulat a Tolna megyei Madocsán, ahová a szekszárdi Bet-Bau cég kavicsbányát építene. A helyiek féltik a mezőgazdaságot, a természetet és a környék nyugalmát. A beruházó Paks II-re hivatkozott, hogy oda szállítana majd. Süli János paksminiszter puhán hárít, ami azonban nem nyugtatta le a kedélyeket, pedig a madocsaiak nem ellenségei az atomprojektnek. A kavicsbányát tervező cég a NER kegyeltjének tűnik, tulajdonosai egyéb érdekeltségeihez ömlik a közpénz. A Bet-Bau egyik tagját ráadásul ugyanúgy hívják, mint a Fidesz egyik 2014-es pártfinanszírozóját – hogy ez véletlen azonosság-e csak, a cégnél igyekezünk tisztázni, reméljük, sikerül.

Moszkva fékezte le a Roszatom-projekteket

Gondban Paks 2 kivitelezője, a Roszatom, amely több oroszországi projektjét is halasztja, másokat a drága áramtermelés miatt ért kritika.

Kisebb botrányokkal járó közmeghallgatást tartott a hatóság a Római-parti mobilgát ügyében

Nem sok jóra lehetett számítani a Rómaira tervezett mobilgátról tartott közmeghallgatás kapcsán: a Fővárosi Kormányhivatal részeként működő környezetvédelmi hatóság csütörtök délután 2 órára hirdette meg a gát tervezésével kapcsolatos egyetlen olyan nyilvános eseményt, amelyen a szervezett civilek, illetve a kedves lakosság elmondhatta az ún. Környezeti hatástanulmánnyal (KHT) kapcsolatos véleményét, feltehette kérdéseit. A közmeghallgatást élőben közvetitettük a Facebookon.

Egyetlen termékre írhatták ki a konvektorcsere-pályázatot

Úgy látszik, egy bizonyos cég adott termékére írta ki a kormány az Otthon melege program keretében csütörtökön elindított, majd péntek délelőtt fel is függesztett gázkonvektorcsere-pályázatot – hívta fel lapunk figyelmét az egyik pályázó. A hirdetményben szereplő műszaki követelményeknek – például teljesítmény, energetikai besorolás, beállíthatóság – ugyanis mindössze három gázkonvektortípus felel meg a piacon lévők közül, ám ebből kettőnek az ára messze meghaladja a bruttó 150 ezer forintot, vagyis az elérhető legmagasabb támogatás összegét. Így egyetlen gyártó, a FÉG konvektora az, amelyre igazán megéri igénybe venni a vissza nem térítendő forrást. Nem ez lenne az első ilyen eset: több szakember egybehangzóan állítja, hogy a 2014 szeptemberében indult készülékcsere-programok valódi célja nem a lakosság megsegítése, hanem különféle – sokszor kormányközeli – üzleti körök nagyvonalú támogatása közpénzekből, környezetvédelmi köntösbe bújtatva.

Magán jachtkikötőt építenének a siófoki szabadstrandnál

100 férőhelyes magán jachtkikötővel tennék tönkre az utolsó balatoni szabadstrandok egyikét Siófok Aranyparton. A tervek előzetes engedélyeztetés alatt állnak, a helyiek közül azonban többen is tiltakoznak a beruházás ellen.

Nagy magyar abszurd: Oszter Sándor saját tava, jó kapcsolatai, meg az aggódó helyiek

A Jenői-patak időjárásfüggő. Ilyenkor, nyár végén, rekkenő hőségben gyéren csorog a meder alján a víz. De mindig van benne valami, ez négyezer éves hagyomány. A Börzsöny legnagyobb tavát (a diósjenői víztározót) mégis az a veszély fenyegeti, hogy a tradíció megszakad. Az „új földesúr”, Oszter (­Rózsa) Sándor állami papírokkal, hét Kamazzal, két lánctalpas markolóval (és pénzzel) felfegyverkezve arra készül, hogy vadászkastélya előtt blokkolja a patakot. A meredek lejtőn két műtavat ásna, amelyet a helyiek szerint a tavat tápláló erecske tölt majd fel. Oszter a „szépségre megy”: kócsagot akar, tarajos gőtét, vörös hasú unkabékát. Pedig ha a vízbázis elapad vagy a hozam vészesen csökken, a huszonhét hektáros tóban visszafordíthatatlan algásodás indul el, és a helyén egy bűzölgő pocsolya marad. A helyi ellenállás bázisa, a tavat kezelő Diósjenői Sporthorgász Egyesület felülvizsgálatot, birtokvédelmet, hatástanulmányokat kér. De a zászló Oszter Sándornak áll.

Fordulat jöhet a Római-part ügyében – vízügyi szakértők nyílt levélben fordulnak a főpolgármesterhez

Három neves vízügyi szakember – Futaki Károly, Holló Gyula és Simonffy Zoltán – nyílt levélben szólítja fel a főváros vezetését, hogy állítsa le a Római-partra tervezett mobil gát tervezési, előkészítési munkáit. Álláspontjuk szerint a tervezési folyamat átláthatatlan, önkényes, nincs összhangban a szakma írott és íratlan szabályaival, szemléletében és megoldásaiban pedig szembe megy a vonatkozó uniós irányelvekkel. A szakértők szerint elvileg az sem kizárt, hogy a jelenlegi nyomvonal az optimális, de ezt senki nem állíthatja biztonsággal a jelenleg rendelkezésre álló információk alapján. Az viszont biztos, hogy a partélre épülő védmű lenullázza a part meglévő ökológiai értékét, míg a jelenlegi, a Nánási út-Királyok útján lévő, vagy az általuk szintén vizsgálatra javasolt, a jelenlegi telekhatárokon futó védvonal jóval kisebb károkat okoz.
Találatok: [28]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

Akták

Paks II

Paks II

Magyarország és Oroszország 2014 januárjában nagy port kavaró megállapodást írt alá a paksi atomerőmű bővítéséről. A szerződést, amely szerint 2014 és 2025 között az orosz állam 10 milliard...
Városliget beépítése

Városliget beépítése

2013-ban merült fel az a kormányzati terv, miszerint több múzeum Városligetbe költöztetésével kulturális-szabadidős élményparkot hoznának létre ott. A Magyar Urbanisztikai Társaság, a Levegő Munkacsoport...
Csipak-villa

Csipak-villa

2011 januárjában számolt be arról az index.hu portál, hogy a belvárosban milliárdos ingatlanfejlesztéseket bonyolító Csipak Péter vállalkozó újonnan épített cirbolya utcai, óriási területű lakóháza...
Nemzeti Hauszmann terv és a minisztériumok Várba költözése

Nemzeti Hauszmann terv és a minisztériumok Várba költözése

A 2015 májusában hivatalosan is megkezdődő beruházást a Nemzeti Hauszmann Terv keretei között mintegy 200 milliárd forintból valósítják meg. A terv programjának első üteme tartalmazza a teljes miniszterelnökségi...
Római-parti mobilgát

Római-parti mobilgát

2013 februárjában a a Tarlós István vezette Fővárosi Közgyűlés elfogadta a Római-partra építendő mobil árvízi védmű tervét. Az ekkor elfogadott tervek végül nem kerültek megvalósításra,...
Belépés
Regisztráció
Támogatás
Cikk beküldése
Hírlevél
Blog
Média
 
 
Tasz Transparency International CEE Trust OSI