language

Kulcsszavak:

ítélet/döntés highlight_off

Intézmények:

Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF) Zrt. highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [5]  Oldalak:   1

Felmentéssel és 2,5 milliós pénzbüntetéssel zárult a 13 éve húzódó Szeviép-ügy

13 évvel ezelőtt kért csődvédelmet a Szeviép Zrt., amit akkor Baranyi Sándor igazgató az elhúzódó pótmunkákkal indokolt. A cég felszámolásába az állam is bekapcsolódott, a kormány Lázár János és az időközben börtönbe került Szabó Bálint közreműködésével 2,6 milliárd forintot fizetett ki az alvállalkozóknak. 2015-ben emeltek vádat a cégvezetők ellen, és a kormánymédia az elmúlt 8 évben folyamatosan azt hangsúlyozta, hogy a Szeviép csődjéhez Botka Lászlónak is köze van. A bíróság szerint Baranyival szemben 15 vádpontból mindössze 1 állt meg a többszörösen újratárgyalt ügyben.

Fakivágás indult meg a Hamzsabégi sétányon, miközben a Déli Körvasút engedélye újra per alatt áll

Újbuda önkormányzata és a korábban már pert nyert civilek bíróságon támadják meg a Déli Körvasút ismételten kiadott környezetvédelmi engedélyét. Eközben a Nemzeti Infrastruktúra Zrt. megkezdte a fakivágást a vasúti töltés mentén, ami ellen az önkormányzat és a civilek egyaránt tiltakoznak. Lázár János építési és közlekedési miniszter kijelentette: kompromisszumos megoldást szeretne találni a beruházás ügyében. 

Tram-train: kétséges, hogy az uniós támogatáshoz szükséges menetidő-megtakarítás összejön-e valaha

A MÁV 10 évig titokban akarta tartani a Szegedet Hódmezővásárhellyel összekötő tram-train megvalósíthatósági tanulmányát, de megnyertük az emiatt indított pert, és nemrégiben megkaptuk az iratot. Abban az áll, hogy rövidebb utazási időre is alapították, hogy hasznos a tram-train – ám a járat valójában 8 perccel lassabb, mint tervezték. A költségekről azt írták, 1 százalékos eltérésnél „a közgazdasági teljesítménymutatók olyan értékre váltanának, amely a támogathatóságot kizárja”. Közben csak a vonatbeszerzés 17-ről 21 milliárdra drágult, a teljes beruházás pedig bő 80 milliárdba került. A projekt jelentős buszritkítással is számolt.

Véglegesen kitúrták Simicska Közgépét az M4-esről

A Közbeszerzési Döntőbizottság múlt heti két határozatának értelmében most már biztos, hogy hiába támadta meg a korábbi döntést a Közgép, a Duna Aszfalt nevével fémjelzett társulás építheti majd az M4-es autópálya hosszabb szakaszát – írja a Dehir.

Hazugsággal kikövezett tévút - M4: negyvenmilliárd a szélbe

Tízmilliárdokat bukik az állam azzal, hogy végleg elzavarta Simicskáékat és a többi útépítő nagyvállalkozást az M4-es Abony és Fegyvernek között épülő szakaszáról. Lázár Jánosékat az sem zavarja, hogy folyamatosan egymásnak ellentmondó állításokkal próbálták igazolni e döntést.
Találatok: [5]  Oldalak:   1