language

Kulcsszavak:

klientúra highlight_off
túlárazás / pénznyelő highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [414]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>

Napi 7 millió forintot éget el a magyar politika közösségi médiás reklámra, már öt éve

2019 áprilisában az online hirdetési biznisz két legnagyobb szereplője, a Facebook és a Google, létrehozott egy-egy nyilvános adatbázist, amiben a felületeiken megjelenő politikai-közéleti hirdetésekről közöl adatokat. Például azt, hogy ki és mennyit fizetett ezekért, és milyen elérést kapott cserébe. A példamutató átláthatóság persze nem csak úgy spontán jött a két óriáscégnek: ekkor már évek óta jelentős nyomás alatt álltak, hogy transzparensebbek legyenek a politikai hirdetésekkel. Olyan vádak is felmerültek, hogy ezekkel a választások külső manipulációjának adnak teret jó pénzért.

25 milliárdos szervezetfejlesztési megbízást ítélt oda a Rogán-féle hivatal

A kommunikációs megbízásokkal kezdődött, a rendezvényszervezéssel folytatódott, most pedig újabb tízmilliárdok mehetnek szervezetfejlesztésre a Rogán Antal tárcája alá tartozó Nemzeti Kommunikációs Hivatal megbízásán keresztül. A nyertes cégekben érdekelt üzletember korábban közös bt-ben volt azzal a Balásy Gyulával, aki sorra nyeri el a Nemzeti Kommunikációs Hivatal tízmilliárdos keretmegállapodásait. De hogyan lehet ellenőrizni, hogy a szervezetfejlesztési erőfeszítések valóban hatékonyak-e?

143 millió forint a Megafon havi facebookos hirdetési számlája

A kegyelmi botrány, majd Magyar Péter színre lépése nyomán alaposan felbolydult a magyar közélet, és egészen példátlan módon, hosszú időre kicsúszott a Fidesz kezéből a kezdeményezés, a közbeszéd feletti kontroll. Ezt gigantikus kommunikációs hadművelettel próbálják visszaszerezni – eddig felemás sikerrel. A propaganda gyakorlatilag egyetlen, pénzügyileg átlátható szelete a facebookos hirdetések világa, amiről a Meta rendszeresen közzétesz adatokat. Ezekből az adatokból pedig az látszik, hogy rég nem látott mennyiségű pénzt égetnek el mostanában hirdetésekre a kormány üzeneteit sulykoló közösségi médiás csatornák. A legfontosabb ilyen csatorna a Megafon, aminek az elmúlt 30 napos számlája (március 10. és április 8. között) a Meta Ad Library adatai szerint

Téli táborra 100 millió forintot, rendezvényekre 600 milliót költött az MCC

Nyilvánosságra hozta a Direkt36 a Mathias Corvinus Collegium beszerzési és kifizetési számait.

A Republikon nem tartja összeférhetetlennek a cég zuglói megbízásaival a fővárosi politika elemzését

A közvélemény-kutatással is foglalkozó Republikon Intézet Zugló önkormányzatának csak tanácsadói munkát végez, a kerületről azonban nem végeztek kutatást és nem tettek közzé elemzést sem – válaszolták a Telex kérdésére. A Republikon szerint a Zuglóval kötött szerződésük nem összeférhetetlen azzal, hogy a fővárosi önkormányzati szféráról rendszeresen közölnek elemzéseket.

Tizenegymilliárdot költhettek Rogánék a nemzeti szuverenitásról szóló konzultációra

Érdekes szerződésekre bukkantunk a Közbeszerzési Értesítő keddi számában. A dokumentum a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) egyik, összesen bruttó 30 milliárd forint értékű szerződéscsomagját mutatta be, mellyel több mint húsz állami-kormányzati szervezet kommunikációs feladatait bízták a kormány kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula médiacégeire.

A túlárazás csak az egyik trükk – így tarol Balásy Gyula az állami megrendeléseken

A Magyar Péter által említett sokszoros túlárazás csak az egyik olyan eszköz, amellyel az állami reklámköltéseket kezelő cégcsoport százmilliárdos bevételre tesz szert. A Balásy Gyulához köthető cégcsoport többnyire az óra- és darabszámokkal trükközik forrásaink szerint. Az árajánlatok, amelyekkel az állami szervek kénytelenek dolgozni, teljesen abszurd tételeket is tartalmaznak – derül ki egy, a Szabad Európa birtokába került dokumentumból. A cégcsoport Rogán Antalnak köszönhetően vált egyeduralkodóvá a kommunikációs és rendezvénypiacon.

Hajnal Miklós: egy Fideszhez közeli egyesület százszoros árért csinált magának honlapot a Városi Civil Alap segítségével

Hajnal Miklós, a Momentum országgyűlési képviselője arról adott hírt, hogy bizonyítékot talált arra, hogy a Fidesz kampányait a Városi Civil Alapon keresztül finanszírozzák, erősen túlárazott szolgáltatásokon keresztül. A Momentum politikusa ezúttal egy kőbányai egyesülettel kapcsolatban számolt be arról, hogy akar százszoros árat is számlázhattak egy egyszerű honlapért. „Miközben 15 milliós támogatást vettek fel a Városi Civil Alaptól, az elkészült honlap maximum néhány munkanap, de akár néhány óra alatt létrehozható, már létező, ingyenes elemekből” – írja Hajnal és kiemeli, hogy a támogatás felhasználásáról szóló jelentésben olyan döbbenetes extrákat emelnek ki, mint hogy a honlapnak vannak rovatai, és képeket lehet rá feltölteni, miközben ezek a legtöbb ingyenes honlapszerkesztő-rendszernek beépített alapfunkciói közel két évtizede és egy megkérdezett szakértő szerint akár százszoros túlárazás is történhetett.

Balásy cégei szervezhetnek szinte minden állami rendezvényt az elkövetkező 1 évben

Varga Judit ex-miniszter volt férjének kifakadása ugyan ráirányította a figyelmet a Nemzeti Kommunikációs Hivatal és a Balásy Gyula által tulajdonolt cégek együttműködésére, de ez sem zavarta az érintett szereplőket abban, hogy egy újabb, 1 évre szóló (és kétszer meghosszabbítható), ismeretlen összegű keretszerződést írjanak alá rendezvényszervezésre. Újabb 12 hónapig tehát senki más nem tud pályázni az eseti megbízásokra – akkor sem, ha olcsóbban tudnák elvégezni az adott feladatot, mint a Balásy-cégek.
Találatok: [414]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>