language

Lapok:

Élet és Irodalom highlight_off

Személyek:

Kocsis István highlight_off

Élet és Irodalom

Az Élet és Irodalom (röviden ÉS) magyar irodalmi-közéleti hetilap 1923 óta. Szabó Dezső alapította az irodalmi és kritikai folyóiratot, a kezdeti időszakban még nemzeti radikalizmus volt rá leginkább jellemző. Manapság a baloldali, liberális értékrendű lapok közé sorolhatjuk. A lapprivatizáció óta az Élet és Irodalom Baráti Társaság és az Élet és Irodalom Alapítvány a tulajdonosai. A tulajdonosi viszonyokból kiindulva a lap vezetősége büszke rá, hogy nem fogadnak el különböző támogatásokat, így külső nyomástól is mentesen végezhetik munkájukat. Az ÉS jelenlegi főszerkesztője Kovács Zoltán. 2012 óta online formában is megjelenik, viszont csak előfizetők számára érhető el. 

Kocsis István

Kocsis István (Pusztavám, 1952. január 30. –) gépészmérnök, iparvállalati vezető.

Vegyipari gépészeti technikumban érettségizett, majd a Budapesti Műszaki Egyetem Gépészmérnöki Karán szerzett diplomát 1976-ban. Egyetemi tanulmányai után az egyetem Gépelemek tanszékén dolgozott először tanársegédként, majd 1991-től rövid ideig a Gépszerkezettani Intézet adjunktusaként. Egyetemi évei alatt a dr. Münich Ferenc, majd Kármán Tódor Kollégium igazgatói tisztét is betöltötte 1985-től.

 

A rendszerváltás után ipari vezetői és iparpolitikai feladatokat kapott. 1991-ben a Fegyver- és Gázkészülékgyár (FÉG), Célgépgyár igazgatója, majd az Ipari és Kereskedelmi Minisztérium főosztályvezetője, az iparért felelős helyettes államtitkára 1993-ig. 1993–1997 között az Állami Vagyonkezelő Részvénytársaság (ÁV Rt.), illetve az Állami Privatizációs és Vagyonkezelő Rt. (ÁPV Rt.) vezérigazgató helyettese, majd vezérigazgatója. 1998-ban egy évig az RWE Energie AG, főosztályvezetője, 2000-ben az ÉMÁSZ igazgatója, 2001-ben az RWE-EnBW Magyarország Kft igazgatójává nevezik ki. 2002–2005 között a Paksi atomerőmű Rt. vezérigazgatója, majd 2005-től 2008-ig a Magyar Villamosművek Rt. vezérigazgatója. 2008-tól a Budapesti Közlekedési Zrt. vezérigazgatója. Erről a posztról 2011. szeptember 4-én közös megegyezéssel, azonnali hatállyal, végkielégítés nélkül távozott.

Kocsis István ellen a rendőrség büntetőeljárást folytatott a BKV vezérigazgatójaként aláírt egyes megbízási szerződések miatt. A büntetőeljárás az MVM belső vizsgálata, majd feljelentése alapján indult. Kocsis Istvánt emellett 5 év börtönbüntetést szabott ki a Kúria 2019-ben bűnszervezetben elkövetett sikkasztás és hűtlen kezelés miatt. A vád szerint Kocsis 2006 és 2008 között hat társával együtt indokolatlan szerződésekkel és felesleges befektetésekkel több mint 15 milliárd forint kárt okoztak az MVM-nek. Kocsis végül 2023 őszén, 3 év 4 hónap letöltése után szabadult a kecskeméti “parkettásnak” nevezett büntetés-végrehajtási intézetből.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [3]  Oldalak:   1

MVM-ügy XIII.

Újabb feljelentés érkezett a két éve eredménytelenül vizsgálódó Nemzeti Nyomozó Irodához az MVM Zrt. off­shore-ügyében: a Nád MPS-H Kft. azzal vádolja az állami tulajdonú áramtársaságot, hogy törvénytelen módszerrel megszerezte és felhasználta a cég energianád-programját.

Gulyás József: Az MVM-ügy VIII.

Bodoky Tamás tényfeltáró újságíróhoz méltó alapossággal és szívóssággal igyekezett az elmúlt években utánajárni az MVM-nél a korábbi kormányzati ciklus alatt elfolyt tízmilliárdoknak (Az MVM alkotmányos költsége -Az elszámoltatás vakfoltjai I., ÉS, 2010/36., 2010. szept. 10.)

Az MVM alkotmányos költsége

„A BKV korrupciós ügyei eltörpülnek az állami tulajdonú Magyar Villamos Művek Zrt.-nél (MVM) folyó gazemberségekhez képest" - interpellálta tavaly a miniszterelnököt a Fidesz, a kormányváltás óta viszont nem háborgatták ezt a csontvázat.
Találatok: [3]  Oldalak:   1