language

Intézmények:

Eurometro Kft. highlight_off

Kulcsszavak:

közbeszerzés highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [7]  Oldalak:   1

Négyes metró: az adófizetők bűnhődhetnek a 2006-os tenderek szabálytalanságai miatt

A négyes metró építésével kapcsolatos, a kormány által pénteken publikált OLAF-jelentés alapján a gigaprojekttel kapcsolatos szabálytalanságok politikai felelőse egyértelműen a Demszky-féle fővárosi vezetés, a jogi felelősség pedig az általa irányított BKV akkori vezetői terhelheti. Medgyessy Péter ex-miniszterelnök nevesítése további alap arra, hogy a kormány a majdani visszafizetésért baloldali politikusokat hibáztathasson. Még akkor is, ha az OLAF által tett megállapítások nagyrésze nem vesztegetést, hanem a magyar infrastrukturális közbeszerzéseken megszokott szabálytalankodást takar. A legdurvább korrupciós ügyekben a jelentés nagyon szűkszavú: nem derül ki belőle, voltak-e a jelenlegi kormánypártokhoz közel álló kedvezményezettjei is a gyanús szerződéseknek. Ezeken az ügyeken a magyar ügyészség mintha csigalassúsággal dolgozna.

Az OLAF rendszerszintű hibákat tárt fel

A kormány pénteken nyilvánosságra hozta az EU csalás elleni hivatalának (OLAF) a 4-es metró beruházásról készült jelentését. A hivatal szerint 59 milliárd forintnyi pénzt kell Magyarországnak visszafizetnie, mert több projektnél is szabálytalanságokat, vagy csalásgyanús ügyeket tártak fel. Egyúttal finoman bírálják a magyar szervek és hatóságok munkáját is.

Kiszivárgott a 4-es metrós korrupciót vizsgáló OLAF-jelentés

A Figyelő mai számában közzétette a hetek óta lebegtetett, titkos uniós korrupciós vizsgálat, a 4-es metróról szóló OLAF-jelentés részleteit.

Nemzetbiztonsági trükkel mászna ki a 4-es metró csapdájából a BKV

A „nemzetbiztonsági érdek” kissé homályos, de mindent felülíró fogalmával próbált meg kimászni a BKV abból a közbeszerzési hurokból, amibe a négyes metró évek óta tartó csúszása miatt keveredett. A közgyűlés még a támogatási szerződést is módosította, hogy a beruházást felügyelő mérnökcég helyére fővárosi céget ültethessenek. A kockázatok tízmilliárdokban mérhetők, bár a BKV szerint ez volt a lehető legjobb megoldás.

Kirúgják a 4-es metró mérnökcégét

A fővárosi közgyűlés átvágta a gordiuszi csomót a 4-es metró ügyében: a BKV átveszi a független mérnöki teendőt ellátó Eurometro 65 emberét, hogy a beruházás folytatódhasson.

MSZP-s szálak a BKV-nál

A BKV által pénteken feljelentett cégek egyikének tulajdonosa az a Bölcs Ádám, aki a balliberális 168 Óra főszerkesztő-helyettesének fia, egy másik gyanúba keveredett társaság ügyvezetője pedig a III. kerületi MSZP elnökségi tagja. A hét végén „számháború” alakult ki a rendőrök és a BKV között az átadott feljelentések pontos számáról, és újabb ötmillió forinttal lett szegényebb a cég: ezúttal nem gyanús tanácsadói szerződést, hanem közbeszerzési bírságot fizetett a vállalat.

Átnézik a metrószerződéseket

Szeptemerben átvilágítják a 4-es metrónak a beruházóra nézve előnytelen szerződéseit. A Fővám térnél például semmi nem kötelezi a kivitelezőt, hogy gyorsítson a munkán. A buktáknak azonban úgy látszik, nincs felelőse, a volt igazgató, Gulyás László marad.
Találatok: [7]  Oldalak:   1