A „forráshiányos” BKV tavaly júniusi nagy hajóüzemeltetési tenderét a Magyar Kikötő Fejlesztő és Hajózási Üzemeltető Zrt. nyerte, ám a Világgazdaság idei cikke szerint a pályázat első számú vesztese, tehát közvetlenül a nyertes mögé sorolt Rubin Group Kft. jogorvoslati kérelmet nyújtott be, a „BKV Hivatásforgalmú menetrendszerinti közszolgáltatás üzemeltetése hajókkal, üzemeltetési szerződés keretében” tárgyú közbeszerzési eljárása ellen a Közbeszerzési Döntőbizottságnál. Így a folyamat amúgy is elakadt.
„Kartellgyanú miatt” vizsgálatot indított a Gazdasági Versenyhivatal a BKV hajóüzemeltetési közbeszerzése ügyében, ehhez rajtaütéseket is tartottak a közbeszerzés egyes ajánlattevőinél, írja közleményben a hivatal.
A Versenyhivatal a BKV Zrt. „Menetrend szerinti hajóüzemeltetés” nevű közbeszerzése ügyében indított júliusban versenykorlátozó megállapodás gyanújával indult versenyfelügyeleti eljárást, mint írják, azután, hogy egy bejelentést kaptak. Ennek alapján úgy vélik, a közbeszerzési eljárásban bizonyos vállalkozások jogsértő egyeztetéseket folytattak az ajánlati árak, illetve a nyertes meghatározása érdekében.
Megúszta a felelősségre vonást az Orangeways márkanév alatt álló cégek egy része – derítette ki Panaszkönyv című műsorunk. A GVH a buszoztatást végző négy vállalkozás közül kettőre 85 millió forintos bírságot szabott ki, a másik két céget viszont nem tudták megbüntetni, mert mostanra csődöt jelentettek vagy megszűntek. A vállalkozásokból egy új buszos társaságba menthették át a vagyont, miközben több száz hoppon maradt utas és buszsofőr hiába vár a kártérítésre.
Több százmillió forinttól eshet el az államkassza amiatt, hogy Andy Vajna Romániába költözteti a TV2-csoport legtöbb csatornáját. Az Együtt azt követeli az állami tulajdonú Eximbanktól, vonja vissza a kormánybiztos csaknem 8 milliárd forintos közpénzhitelét, amit a TV2-re kapott. Eközben Habony Árpád a BKV-val kötött szerződése után a MÁV-val barterezett: hirdetésekért cserébe hat pályaudvaron is terjesztheti Lokál című ingyenes napilapját.
A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) előzetes értesítés nélküli helyszíni szemlét tartott több taxitársaság telephelyén. A gyanú szerint a cégek törvényellenesen megállapodtak több fuvarozási pályázatnál, korlátozva ezzel az árversenyt.