Támogasd a K-Monitort! K-Monitor a Facebookon
K-Monitor
Ft
Az elmúlt évek becsült kárösszege.
Korrupció, Közpénz, Közbeszerzés, Kartell
Címkék
Intézmények:
Napi Gazdaság Kiadó Kft. [X]
Találatok: [12]  Oldalak:   1 2   >  >>

Százmilliós zavaros fejlesztés Fidesz-közelben

Egy a Fidesz–KDNP pártszövetséggel több szálon kapcsolatba hozható családhoz tartozó, vitatott tulajdonjogú terület fejlesztésére kapott bő 106 millió forintot Tapolca önkormányzati cége, noha a szóban forgó magánterület nem Tapolcán, hanem Badacsonytomajon fekszik.

Uniós és magyar közpénzek a kormánypárti médiafoglalás szolgálatában 2014-2016

Lassan befejeződik a nem-kormánypárti média felvásárlása, miközben másfél év alatt szinte a semmiből felépült az új, Simicska-cégek nélküli orbánista médiaportfólió. Az 1 milliósra mért elérésű Origo mellett a TV2, az új bulvár-portfólió, az ugyancsak egymillió olvasót elérő vidéki laphálózat és a szépen hálózatosodó rádióadók sosem látott, politikailag homogén tulajdonosi struktúrájú médiabirodalommá állnak össze. Az akvizíciók és a működtetés költségeit részben a magyar költségvetésből átcsatornázott pénzek, részben a tulajdonos stróman-oligarcháknak juttatott uniós finanszírozású projektek haszna fedezi.

“Üzleti titok”, hogy mennyit fizetett a kormány a PestiSrácoknak és a TV2-nek a menekültellenes kampányért

A külföldön már humanitárius katasztrófaként emlegetett magyarországi menekültkérdést a betonon fekvő emberek elé állított rendőrsorfalban megtestesülő erődemonstrációval, és hangos kommunikácóval “kezelő” kormány 380 milliót költött a bevándorlásról és terrorizmusról szóló konzultáció hirdetéseire. Azt azonban titkolja a Miniszterelnökség, hogy melyik újságnak, rádiónak és tévének pontosan mennyit is fizettek a menekültellenes hangulatkeltésben való részvételért.

Az online hírpiac és a TV2 Habonyék célpontja

Simicska Lajos és Orbán Viktor konfliktusára ráment a kormányhű sajtó nagy része. A Fidesz környékén most két párhuzamos médiakör kiépítésével próbálkoznak. Habony Árpád főtanácsadó és üzlettársa, Győri Tibor egy hírportál felállításán dolgozik, de a projekt nehezen alakul. Mindeközben Andy Vajna a TV2-re pályázik.

Sánta János csak azért költött 70 millió forintot a Napi Gazdaságra, mert Orbán azt mondta, jó lenne

Azért költött 70 millió forintot a Napi Gazdaság 49 százalékára, mert Orbán Viktor egy interjúban azt mondta, hogy ha lehet, a vállalkozók támogassák a jobboldali sajtót. Tévét, rádiót nem akar venni, de a Napi Gazdaságból középtávon nyereséget vár.

Lázár János dohányos embere a Napi Gazdaság új tulajdonosa

A Válasz.hu értesülése szerint június 11-én Sánta Jánoshoz, a Continental Dohányipari Csoport elnökéhez került a Napi Gazdaság kiadójának 49 százaléka. A trafiktörvény megalkotásában szerepet vállaló és a dohány-nagykereskedelem központosításával „helyzetbe hozott” vállalkozót Lázár János legszűkebb környezetéhez sorolják.

Újabb konzorcium szállna be a dohányüzletbe

Az Imperial Tobacco Magyarország Kft., a JTI Hungary Zrt. és a Philip Morris Magyarország Kft. támogatásával lépcsőzetesen növekvő, 6 milliárd forintig terjedő koncessziós díjat ajánl a dohány-kiskereskedelmi ellátás működtetésére, és egy versenysemleges elosztási rendszer felállítását vállalja közel 500 munkahely teremtése és a kiskereskedelmi árrés megemelése mellett

Vonzza a húsosfazék a Napi Gazdaság egykori embereit

Csepel nem tud kilépni a megszokott kerékvágásból: Werner Péter után ismét olyan szakembert ültettek milliárdos önkormányzati vagyon tetejére, aki a - most már - bavallottan kormánypárti újság és érdekkör környékéről érkezik.
Találatok: [12]  Oldalak:   1 2   >  >>

Akták

Trafikmutyi

Trafikmutyi

A dohányzás visszaszorítása ürügyén a kormány újraszabályozta a dohánykiskereskedelmet. A trafik koncessziók odaítélése teljesen átláthatatlanul történt, a pályázatokat jelentős része kormány...
Zuschlag-ügy

Zuschlag-ügy

Az ügyészség először 2005-ben indított vizsgálatot különböző alapítványok és egyesületek ellen számviteli fegyelem megsértése miatt, 2007-ben pedig már Zuschlag János szocialista parlamenti képviselő,...
A Népszabadság felfüggesztése

A Népszabadság felfüggesztése

2016. október 8.-án a Mediaworks kiadó felfüggesztette a Népszabadság nyomtatott és internetes változatát. A szerkesztőségnek másnap kellett volna visszaköltöznie a Bécsi úti székházba, a Népszabadság...
Kvótareferendum kommunikációja

Kvótareferendum kommunikációja

2016. október 2-án népszavazást rendeztek Magyarországon, aminek a kérdése: „Akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra...
MKB eladása

MKB eladása

Az MKB bankot a magyar állam 2014-ben vette meg a bajor tartományi banktól, amely fölött a tulajdonosi jogokat 2014 decemberétől a Magyar Nemzeti Bank gyakorolta. 2016 júniusában zárult le a bank privatizációja:...
Orbán-Simicska háború

Orbán-Simicska háború

Simicska Lajos, Orbán ismert egyetemi szobatársa és barátja, a Fidesz gazdasági háttérembere hatalmas cégbirodalma révén, leginkább különböző állami megrendelésekből tett szert milliárdos...
Origo-ügy

Origo-ügy

2014 júniusában váratlanul felmondott az Origo vezetése a lap főszerkesztőjének, Sáling Gergőnek. Sajtóhírek szerint Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető csúcsminiszter nyomására, aki túl...
Simicska-közeli cégek állami megbízásai

Simicska-közeli cégek állami megbízásai

A Fidesz 2010-es kormányra kerülése óta a volt APEH-elnök, Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozó cégek - többek között az átláthatatlan tulajdonosi hátterű Közgép Zrt. - sorra nyerik a...
TAO-pénzek

TAO-pénzek

A kormány a társasági adó szabályozásának (1996. évi LXXXI. törvény) átalakításával lehetőséget teremtett arra, hogy az adózók kedvezményezett célokra tegyenek felajánlást.   A látványsportágak átláthatatlanul jutottak...

Intézmények

Belépés
Regisztráció
Támogatás
Cikk beküldése
Hírlevél
Blog
Média
 
 
Tasz Transparency International CEE Trust OSI