language

Intézmények:

Nemzeti Autópálya Rt. highlight_off

Lapok:

Origo

Az Origo.hu Magyarország egyik leglátogatottabb internetes portálja. 1998-ban indult egy olyan portálként, ami a szerkesztett tartalom mellett egyéb szolgáltatásokat is nyújt. 1999-ben megvásárolták a freemail levelező programot. A portál főszerkesztője 2000-ig Nádori Péter volt, akit ezután Weyer Balázs váltott. 2006-ban megvásárolták az iWiWet. 2010-ben az Indexnél dolgozó Vaszily Miklós lett a lapot kiadó Origo Zrt. vezérigazgatója. 2011. szeptember 29-én távozott Weyer Balázs és Nádori Péter, az új főszerkesztő a volt indexes Gazda Albert lett. 2013 novemberétől Sáling Gergő volt az Origo főszerkesztője. 2014. júniusában (egyesek szerint politikai nyomásra) Sálingnak felmondtak és Pálmai L. Ákos lett a főszerkesztő (l. Origo-ügy).


2015-ben a Magyar Telekom meghirdette eladásra az Origót, miután a német Deutsche Telekom Európában csökkentette a médiaérdekeltségégeit. Végül a Száraz István vezette, VS.hu-t birtokló New Wave Mediához került az újság. A New Wave a cseh Bawaco médiabefektőjé, amely Szemerey Tamáshoz, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérének érdekeltségéhez tartozik. Pálmai L. Ákost György Bence követte főszerkesztőként, a portál pedig erősen kormánypárti hangvételűvé vált. 2017 elején több munkatárs is távozott az Origótól, voltak akiket kirúgtak, voltak akik szolidaritásból mondtak fel. 2017 áprilisában az Origo Media nevet változtatott New Wave Media Group Zrt.-re. 2017. június 28-án az Origo Matolcsy Ádámhoz, Matolcsy György fiához került, miután a New Wave Media Group Zrt.-t megvette a Magyar Stratégia Zrt. 2017 októberében Matolcsy Ádám bekerült a New Wave Media Group Zrt. vezetői közé is. 2017. december 31-i hatállyal az Origót működtető New Wave Media Group Zrt. a VS.hu-t ködtető New Wave Production Kft.-vel együtt beolvadt eddigi anyavállalatába, a 2014-es alapítású New Wave Media Kommunikációs és Szolgáltató Kft.-be. 2017-ben György Bence távozott mint főszerkesztő, utódja Gábor László. 2018. decemberében az Origo (NWM Kft.) is beolvadt a kormánypárti médiakonglomerátumba, a cég tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány lett.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [7]  Oldalak:   1

Már nyilvános a Forgács és Kiss iroda munkadíja

Összesen 26,9 millió forint értékben kötött szerződést a Nemzeti Autópálya Rt. a Forgács és Kiss Ügyvédi Irodával, Kiss Elemér korábbi munkahelyével. A pontos összeget a cég vezetője azután hozta nyilvánosságra, hogy az [origo]-ban megjelent: titkosan kezelik ezeket az adatokat.

Titkosak az állami cégek szerződései

Nem nyilvánosak a Közlönykiadó Kft., illetve a Nemzeti Autópálya Rt. által a Forgács és Kiss Ügyvédi Irodával kötött szerződések. Annak ellenére, hogy mindkét esetben állami tulajdonú, közpénzekből működő vállalkozások szerződtek, üzleti titokra hivatkozva nem adják ki a dokumentumokat. Az igazságügyi államtitkár szerint az állami cégek szerződései elvileg - bizonyos különleges esetektől eltekintve - most is nyilvánosak.

A Nemzeti Autópálya Rt. nem dolgozik tovább Kiss irodájával

A Nemzeti Autópálya Rt. valószínűleg visszavonja a Forgács és Kiss Ügyvédi Iroda megbízását. Az ügyvédi iroda egy kártérítési perben képviseli a Nemzeti Autópálya Rt-t. Az elmúlt napokban került nyilvánosságra, hogy a kancelláriaminiszter ügyvédi irodája állami megrendeléseket vállalt el.

Állítólag a MeH is Kissék ügyfele

A Magyar Nemzet és a Közlönykiadó Kft. közötti szerződési ügylet lezárását is a Forgács és Kiss iroda bonyolítja, melynek résztulajdonosa a kancelláriaminiszter - írja a Magyar Nemzet. A Közlönykiadó százszázalékos tulajdonosa a Miniszterelnöki Hivatal. Kiss Elemér tegnap elismerte, hogy irodája állami megrendeléseket kapott, és felszólította korábbi munkatársait, hogy álljanak el ezektől a megbízatásoktól.

Feljelentéseket tett a Kehi MFB-ügyben

A Kehi több, az MFB tulajdonában lévő cég vizsgálatakor bűncselekmény nyomaira bukkant, ezért feljelentést tett. A BÁV, a Defend, az NA Rt. és a Konzumbank is szerepel a gyanúsítottak listáján.

Útépítés: újabb százmilliárd pályázat nélkül

Újabb megrendelésekhez jutott a Vegyépszer-Betonút páros, vagyis a Magyar Autópálya-építő Konzorcium (MAK). Ma már egyértelmű, hogy ők kapják meg a Nemzeti Autópálya Rt.-től a 38 projektből álló, százmilliárd forint értékű közúti beruházást.
Találatok: [7]  Oldalak:   1