language

Akták:

M3 metrópótlóbusz-tender highlight_off

Lapok:

Népszava highlight_off

M3 metrópótlóbusz-tender

M3 metrópótlóbusz-tender

Az Index írta meg, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) megsemmisítette a BKK 150 busszal történő metrópótló szolgáltatásra kiírt pályázatát, és 40 millió forint bírsággal sújtja a BKK-t a pályázat hiányosságai miatt. A vizsgálatot Seszták Miklós fejlesztési miniszter kezdeményezte az egyik résztvevő, a Volánbusz nevében, a BKK szerint jogtalanul.

 

A busztender mögött komoly érdekek csapnak össze, ez pedig blokkolja a felújítás megkezdését. Az Index cikke szerint az alábbi érdekek lobbiharca zajlik:

  • Tarlós, BKK: 150 csuklós buszt, a metrófelújítás kezdetére (sajátot vagy kiszervezettet)
  • Seszták: időt a Volánbusznak, hogy lefuttassa a saját buszvásárlását, amikkel nyerhet a BKK-tenderen
  • Budapest Busz (Rogán–Tombor–Habony): megnyerni a metrópótló szolgáltatási BKK-tendert
  • Varga: befuttatni a Mabi-Bus buszait a nyertes szolgáltatónál
  • ITK Holding (Pintér): megnyerni a metrópótló szolgáltatást


 

 

 

 

Népszava

A nagymúltú baloldali napilapot 1877 májusában a Magyar Szociáldemokrata Párt lapjaként alapították. 1905-től kezdődően napilapként adták ki. A Horthy-rendszerben sajtóperek sokaságát zúdították az újságra, 1932-ben pedig betiltásra került. A II. világháború alatt hol működött, hol nem. A lap újraindítását 1945-ben Szakasits Árpád vezényelte és a Szociáldemokrata Párt központi lapja lett. 1948-ban az államosításokat követően a Népszava a szakszervezetek lapja lett, politikai véleményalkotásra nem volt lehetősége,a pártállam határozta meg a pédányszámot is. 1956 a Szociáldemokrata Párt visszavette a lap szerkesztését. A Népszavát 1957-64 között Kéthly Anna szerkesztette Londonban. A forradalom leverése után újra a szakszervezetek lapja lett a Népszava, amit a rendszerváltást követően privatizálták.

 

1994-ben a Fenyő János vezette Vico vállalatcsoport vette meg. Fenyő 1998-as meggyilkolását követően Fenyő özvegye a lapot eladta. Tulajdonosváltások hosszú sora után 2005-ben az MSZP közelébe került. A rendszerváltást követően a lap kiadója a Népszava Lapkiadó Kft. volt, jelenleg ezt a feladatot a XXI. század Média Kft. látja el 2016 óta óta. A Zrt.-t 2017-ben a Bécsben bejegyzett Horizont Handels und Industrie AG vette meg, mely Puch László MSZP-s pártpénztárnok érdekeltségébe tartozik. A napilapok piacának átalakulását követően a Népszava a legnagyobb példányszámú hazai politikai napilappá vált. 2019 áprilisában a Horizont AG eladta a Népszavát, az új tulajdonos Leisztinger Tamás egyik cége, a Proton Trade Zrt.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [2]  Oldalak:   1

„Fideszes cégtől” akar buszokat venni a BKV

A Demokratikus Koalíció arra szólította fel a BKV-t, hogy ne az Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft.-től vásároljon metrópótló buszokat.

Gyanús metrópótlás

A korábbi hírekkel ellentétben már idén novemberben-decemberben megkezdődhet a 3-as metró felújítása, a több évig tartó munkálatok idején pótlóbuszok közlekednek majd, az üzemeltetés körülményei azonban nem ismertek. Az egyik közlekedési szakszervezet mutyitól tart, előfordulhat, hogy a BKV helyett drágább szolgáltatást nyújtó külső vállalkozókra bíznák a pótlást.
Találatok: [2]  Oldalak:   1