Támogasd a K-Monitort! K-Monitor a Facebookon
K-Monitor
Ft
Az elmúlt évek becsült kárösszege.
Korrupció, Közpénz, Közbeszerzés, Kartell
Címkék
Intézmények:
Radio Plus Kft. [X] Kapcsolódó szervezet
Találatok: [24]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

Segítünk Fónagy Jánosnak válaszolni az állami hirdetésekről szóló kérdésekre

A szocialista Mesterházy Attila a 444.hu tudósítása szerint írásban tett fel három kérdést a nemzeti vagyon kezeléséért felelős tárca nélküli miniszternek, Bártfai-Mager Andreának egyes állami cégek hirdetési gyakorlatáról. Mesterházy azt szerette volna megtudni, hogy mennyit költött hirdetésekre a Magyar Nemzeti Vagyonkezelő, a Szerencsejáték Zrt. és a Magyar Villamos Művek (MVM)? Fónagy János államtitkár azt mondta, hogy a kormány nem tudja, mennyit költenek egyes állami cégek hirdetésre. Ez elég baj, de segítünk.

Nem meszelik el a Figyelőt, büntetik a Lánchíd Rádiót, jön viszont a Gold Rádió

Egy sor kérdésben döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A Lánchíd Rádió 675 ezer forint büntetést fizet, mert a Médiatanács szerint súlyos jogsértést követett el, míg a Figyelő viszont megúszta a Soros-lista közzétételét, az oda felkerültek egyénileg kereshetik igazukat a bíróságon. Pécsett egy nem használt frekvencián új rádióadó indul, Gold Rádió néven.

Tavaly 12 milliárdot költött sorosozós reklámkampányokra a kormány

A 2017-es első és második nemzeti konzultációhoz több részletben rendelt a Miniszterelnöki Kabinetiroda hirdetéseket bő 12 milliárd forint értékben. Az összegből közel 4 milliárd forint Mészáros Lőrinc médiacégeihez került, de más NER-közeli vállalkozók is jól jártak a propagandakampányokkal. Kikértük és mutatjuk az egész éves részletes adatokat, melyekért Rogán hivatala összesen 114 ezer forint költségtérítést kért az Átlátszótól.

Júliustól októberig 4,9 milliárd forintot költött propagandára a kormány

1,3 milliárd forint volt az Erzsébet-táborok reklámozása, 489 millió a vizes vb kampánya, 846 millióért jelentek meg PR-cikkek a kormányzati intézkedésekről, és 2,3 milliárd ment el a Soros-terves hirdetésekre. Mészáros Lőrinc médiacégeinél összesen 1,24 milliárd forint landolt ezekből a kormánykampányokból, de Tombor András, Habony Árpád, és Andy Vajna cégei is jól jártak. Az adatokért megint költségtérítést kért tőlünk a Miniszterelnöki Kabinetiroda.

Szegeden is szól a Vajna-féle Rádió1

Lepődjünk meg: engedélyezte a Nemzeti Média- és hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa, hogy a szegedi Európa Rádió bekapcsolódjon a Rádió 1 hálózatába; erről pénteken tájékoztatta közleményben az MTI-t az NMHH. A Mária rádió működtetője is kedvező elbírálásban részesült a tanácstól.

Kizárta Andy Vajna cégét a Médiatanács, a helyiek tovább rádiózhatnak

Az előzetes információinknak megfelelően az NMHH Médiatanácsa tegnapi ülésén valóban kizárta a budapesti központú, de ma már több mint 22 rádiós frekvenciával rendelkező budapesti Rádió 1-et működtető Radio Plus Kft.-t, Andy Vajna filmügyi kormánybiztos rádiós cégét a békéscsabai 88,9 MHz-es helyi rádiós frekvenciapályázatból. A testület a Vajna-cég nemrégiben bekövetkezett ügyvezetőváltására hivatkozva határozott így, megváltoztatva ezzel korábbi, a frekvenciát több mint két évtizede használó helyi rádiósokkal (a Rádió 1 Békéscsabát működtető Interax Kft.-vel) szemben a Vajna-rádiót győztesnek nyilvánító döntését.

Hogy vásárolhatta fel a kormány holdudvara szinte az egész sajtót?

Miközben a Fidesz felvásárolja a magyar sajtópiac túlnyomó többségét Andy Vajnán vagy Mészáros Lőrincen keresztül, egy dologról meglehetősen kevés szó esik. Ezeket a bevásárlásokat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hivatott elbírálni az alapján, hogy az akvizíciók mennyire torzítják a piacot vagy éppen az állampolgárok sokszínű tájékozódását. Miért nem zavarja a Médiatanácsot a megyei lappiac teljes központosítása? Hogyan segíti a fideszes média erősödését? És miért csak az RTL Magyarország bevásárlását akadályozta meg az NMHH az elmúlt hét évben? Ezekre a kérdésekre próbáltuk megkeresni a választ.

Újabb gyanús pályázat a Médiatanácsnál

Sokat írunk mostanában az NMHH Médiatanácsának meglehetősen különös helyi ügyeiről, például arról, hogyan huny szemet a testület különböző egészen súlyos szabálytalanságok, hiányosságok felett a helyi rádiós pályázatokon, ki tudja miért. E pályázatok tétje, hogy az adott városi rádiós frekvenciákon mely vállalkozás működtethet rádiót. Írtunk már arról, hogy a testület annak ellenére engedett át pályázatokat, hogy azok kísérteties azonosságokat mutattak más pályázatokkal, és beszámoltunk arról is, hogy például Andy Vajna filmügyi kormánybiztos békéscsabai helyi rádiós pályázata esetében a testület még arra is kész volt, hogy a kormánybiztos cégének – a médiatörvény értelmében szigorúan jogvesztő – hiánypótlási határidőre sem megfelelő bankszámla-igazolását végül mégis befogadja, sőt ennek érdekében a testület még egy előre kihirdetett napirendi pontját is elhalasztotta, amikor a testület ülése előtt pár órával beszaladtak Vajnáék a hiánypótlás-kiegészítéssel, több héttel a jogvesztő határidő után, és egy újonnan létrehozott bankszámláról. Most ismét súlyos anomáliákra bukkantunk, ezúttal Pécsett.
Találatok: [24]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

Akták

Andy Vajna rádiós pályázatai

Andy Vajna rádiós pályázatai

Helyi és országos frekvenciákért a Médiatanács több esetben a Vajna-közeli cégeknek kedvezett, legyen szó a frekvenciaengedélyek meghosszabbításáról, a pályázati folyamatról, a műsorszórás megkezdéséről...
A Népszabadság felfüggesztése

A Népszabadság felfüggesztése

2016. október 8.-án a Mediaworks kiadó felfüggesztette a Népszabadság nyomtatott és internetes változatát. A szerkesztőségnek másnap kellett volna visszaköltöznie a Bécsi úti székházba, a Népszabadság...
Orbán-Simicska háború

Orbán-Simicska háború

Simicska Lajos, Orbán ismert egyetemi szobatársa és barátja, a Fidesz gazdasági háttérembere hatalmas cégbirodalma révén, leginkább különböző állami megrendelésekből tett szert milliárdos...
Paks II

Paks II

Magyarország és Oroszország 2014 januárjában nagy port kavaró megállapodást írt alá a paksi atomerőmű bővítéséről. A szerződést, amely szerint 2014 és 2025 között az orosz állam 10 milliard...
Vizes VB 2017

Vizes VB 2017

2017 tavaszán készített anyagunk szerint már biztosan elérte a 90 milliárd forintot a FINA 2017 vízes világbajnokság budapesti megrendezésének költsége. A beruházások kezdeti (14, 38, majd 50 milliárdos)...
Kvótareferendum kommunikációja

Kvótareferendum kommunikációja

2016. október 2-án népszavazást rendeztek Magyarországon, aminek a kérdése: „Akarja-e, hogy az Európai Unió az Országgyűlés hozzájárulása nélkül is előírhassa nem magyar állampolgárok Magyarországra...
MKB eladása

MKB eladása

Az MKB bankot a magyar állam 2014-ben vette meg a bajor tartományi banktól, amely fölött a tulajdonosi jogokat 2014 decemberétől a Magyar Nemzeti Bank gyakorolta. 2016 júniusában zárult le a bank privatizációja:...
Origo-ügy

Origo-ügy

2014 júniusában váratlanul felmondott az Origo vezetése a lap főszerkesztőjének, Sáling Gergőnek. Sajtóhírek szerint Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető csúcsminiszter nyomására, aki túl...
Simicska-közeli cégek állami megbízásai

Simicska-közeli cégek állami megbízásai

A Fidesz 2010-es kormányra kerülése óta a volt APEH-elnök, Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozó cégek - többek között az átláthatatlan tulajdonosi hátterű Közgép Zrt. - sorra nyerik a...
Trafikmutyi

Trafikmutyi

A dohányzás visszaszorítása ürügyén a kormány újraszabályozta a dohánykiskereskedelmet. A trafik koncessziók odaítélése teljesen átláthatatlanul történt, a pályázatokat jelentős része kormány...

Intézmények

Belépés
Regisztráció
Támogatás
Cikk beküldése
Hírlevél
Blog
Média
 
 
Tasz Transparency International CEE Trust OSI