Személyek: |
|
Kulcsszavak: |
Rejtve van a lényeg az autópálya-koncesszióban, megint a NER kulcsemberei kaptak lehetőséget
Bújtatott közbeszerzés gyanúja merül fel a magyarországi gyorsforgalmi úthálózat üzemeltetésének koncesszióba adása kapcsán, ezért már 2021-ben az Európai Bizottsághoz fordultunk – mondta el lapunknak Martin József Péter. A Transparency International (TI) Magyarország ügyvezető igazgatóját azt követően kerestünk meg, hogy pénteki lapszámunkban összeállítást közöltünk a nemrégiben hazánkban bevezetett egynapos autópálya-matricák kapcsán a régiós országok autópálya használati díjairól. Ebből kiderült, ami eddig sem volt titok: kirívóan magasak a hazai éves, havi, tíz- és egynapos autópálya-használati díjak.
Százmilliárdos kényszerpályára állította magát a kormány Mészárosék koncessziós autópályáival
Éves szinten százmilliárdos kiadás az államnak, hogy a koncesszió keretében már muszáj kifizetnie a jobb minőségű autópályák árát Mészárosnak és Szijjnek.
Tovább drágult, és így már 53 milliárdba fog kerülni az M85-ös új szakasza
Először egy plusz körforgalom, majd az orosz-ukrán háború miatt emelkedtek a költségek, most az alagutak építése során felbukkanó problémák miatt nőtt meg az M85-ös gyorsforgalmi út építésének költsége. A beruházásban Szíjj László Duna Aszfaltja is érintett, miután beolvasztotta az egyik kivitelező céget, a korábban Völner Pálhoz köthető Dömper Kft.-t.
Hektikus teljesítményű lengyel cég felvásárlásával törne regionális középvállalati babérokra a Duna Aszfalt
Lengyelországban tevékenykedő útépítő céget és ingatlanfejlesztő céget is venne a második legnagyobb magyar építőipari cég, a Duna Aszfalt.
A jachtos milliárdos három érdekeltsége is lebukott az egész országot behálózó közúti kartellügyben
A NER-jachtok előző generációját birtokló offshore cégbe bevásárló Rencsár Kálmánnal lehet összekötni három olyan társaságot, amelyeket kartellezés miatt meszelt el nemrég a Gazdasági Versenyhivatal. A hivatal az országos méretű és évekig tartó összejátszásban részt vevő cégekre összesen közel 300 millió forint bírságot szabott ki, a legtöbbet a Rencsár-féle érdekeltségekre.
Potom 42 millióba került, hogy az „Érik a szőlő” szóljon a 37-es főút egy szakaszán
Az útszakaszt már tavaly átadták, de csak most derült ki, hogy mennyivel dobta meg a 37-es főút fejlesztésének költségeit az az elképzelés, hogy zenéljen az útburkolat, amikor végighajtanak rajta. Az uniós közbeszerzési értesítőbe feltöltött dokumentum szerint 42,4 millió forintos pluszkiadást jelentett ez a korábban nem tervezett munka. A kivitelező Szíjj László cége, a Duna Aszfalt volt. Magyarországon egyébként ez a második út, ami zenél.
Alig használják a közel 400 milliárdért épülő, Békéscsabára vezető M44-es utat
Ha az M6-os autópálya üres, értelmetlen, kihasználatlan, akkor az M44-es gyorsforgalmi útra újabb jelzőket kell találni, legalábbis a Magyar Közút mérései szerint. Ugyanis amíg az M6-oson 2018 óta 20-30 százalékkal nőtt a forgalom, addig az M44-es adatai azt mutatják: a környező települések lakói jól jártak vele, de a járművek mennyisége nem indokolta a majdnem 400 milliárdos beruházást.
Megszűnt az adókedvezmény, amely 10 éven át az Orbán-oligarchák százmilliárdos vagyonait hizlalta
Intézményes adócsalás zajlott az elmúlt tíz évben, hogy a kormányhoz közel álló nemzeti tőkések kevesebb közterhet fizetve tudják felhalmozni vagyonukat. A jelenségre az hívta fel a figyelmet, hogy a kormány szeptember 12-étől megszüntette a bizalmi vagyonkezelés legfőbb adóelőnyét.
Antall György
Jaksa János
Kékessy Dezső
Lévai Anikó
Mészáros Lőrinc
Orbán Viktor
Polyák József
Szíjj László
Tiborcz István
Ungár Péter
Vida József
AB Banksoft Kft.
Abraham Goldmann Bizalmi Vagyonkezelő Zrt.
Apelso Trust Bizalmi Vagyonkezelő Zrt.
B3 Takarékszövetkezet
Blue Robin Investments
Budapest Bank Zrt.
Budapesti Ingatlan Hasznosítási és Fejlesztési Nyrt.
DH HOLDING Bizalmi Vagyonkezelő Zrt.
Duna Aszfalt Zrt.
Konzum PE Magántőkealap
Magyar Külkereskedelmi Bank (MKB) Zrt.
Magyar Takarék Befektetési és Vagyongazdálkodási Zrt. (Matak)
MBH Bank Nyrt.
Minerva Befektetési Alapkezelő Zrt.
Minerva Tőkealap-kezelő Zrt.
Patricius Borház Zrt.
Szárhegydűlő-Sárazsadány-Tokajhegyalja Kft.
Takarékbank Zrt.
adó
adócsalás - költségvetési csalás
átláthatóság
bankok - pénzintézetek
infografika
klientúra
privatizáció
rokonok
tőkealap
útépítés
vagyonosodás / vagyonnyilatkozat
Szokatlan módszerrel jutnak egymilliárd forinthoz Mészáros Lőrincék
Ezúttal nem osztalékfizetés áll a háttérben, mint a legtöbb esetben. Ám hogy miért kellett meglépniük ezt most, arra nem világítanak rá a nyilvános dokumentumok, ráadásul anyagi problémákról szó sem lehet.
Szíjj László akkor is keres az állami tenderen, amikor veszít
Jogilag nem lehet belekötni abba, ahogy a Duna Aszfalt átvette egy óriásberuházás jelentős részét a közbeszerzést elnyerő vállalattól, de a gyakorlat nagyon sok kérdést felvet.