Támogasd a K-Monitort! K-Monitor a Facebookon
K-Monitor
Ft
Az elmúlt évek becsült kárösszege.
Korrupció, Közpénz, Közbeszerzés, Kartell
Címkék
Kulcsszavak:
vagyonosodás [X]
Akták:
Origo-ügy [X]

Origo-ügy

Origo-ügy

2014 júniusában váratlanul felmondott az Origo vezetése a lap főszerkesztőjének, Sáling Gergőnek. Sajtóhírek szerint Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető csúcsminiszter nyomására, aki túl ellenzékinek találta a lapot, és a magyar és a német anyacég, a Magyar Telekom és a Deutsche Telekom vezetővel egyeztetett a főszerkesztő kirúgásáról. A botrány kirobbanása után távoztak a laptól a teljes politikai, videós és zene rovat dolgozói, valamint több vezető, a főszerkesztő-helyettes  és az Origó alapító György Péter is. A Telekom és Lázár János tagadta, hogy politikai nyomásra távolították el a főszerkesztőt.

 

Azért dolgozunk, hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

▶︎ Támogass minket pártolói tagként: patreon.com/kmonitor
▶︎ Adományozz átutalással, vagy PayPalon: k-monitor.hu/tamogatas

 

Ezt követően a Matolcsy György unokatestvéréhez, Szemerey Tamáshoz tartozó New Wave Media vásárolta fel a lapot a Telekomtól az állami felügyelet alatt álló MKB-től kapott hitel segítségével. 2017-ben a New Wave-től Matolcsy György fia, Matolcsy Ádám szerezte meg az Origot.

Találatok: [2]  Oldalak:   1

Már tavaly feljelentették az RTL-t a kormányból a tulajdonosainál

Már tavaly felnyomták kormányzati körökből az RTL-t a tévétársaság tulajdonosainál. A kormány 2012 óta figyelte a tévé híradóit, mert úgy látta, „elfogult”, „ellenséges” vele szemben az adó. Az RTL Klub a kritikák nyomán tavaly átvilágította a hírműsorait, és arra jutott, hogy a Fidesz és a kabinet elvárásainak képtelenség megfelelni. Megnéztük, mi volt RTL és a kormány közti nyílt háború előzménye.

Ez nem sajtónak való vidék

A szektor nyereségét elszippantó, büntető jellegű reklámadó, illetve az Origo, a vezető hazai portál főszerkesztőváltása is azt bizonyítja, hogy a kormányalakítás idején különösen nehéz idők járnak a médiára. Közös a két történetben, hogy egyaránt megzavarták a Sanoma-csoport eladását, illetve azt a tervet, amely szerint a Sanoma digitális portfóliója az Origóval integrálódna.
Találatok: [2]  Oldalak:   1

Akták

Origo-ügy

Origo-ügy

2014 júniusában váratlanul felmondott az Origo vezetése a lap főszerkesztőjének, Sáling Gergőnek. Sajtóhírek szerint Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető csúcsminiszter nyomására, aki túl...
Belépés
Regisztráció
Támogatás
Cikk beküldése
Hírlevél
Blog
Média
 
 
Tasz Transparency International CEE Trust OSI