Támogasd a K-Monitort! K-Monitor a Facebookon
K-Monitor
Ft
Az elmúlt évek becsült kárösszege.
Korrupció, Közpénz, Közbeszerzés, Kartell
Címkék
Kulcsszavak:
vasút [X]
Találatok: [183]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>

Viszonzatlan szerelem – semmi nem valósult meg az Orbánnak ígért kínai óriásprojektekből

Orbán Viktor gyakran emlegeti kormányának jó kínai kapcsolatait, és az úgynevezett „Keleti nyitás” politikájának fontosságát. A Brüsszel-ellenes szabadságharc közepette az uniót is előszeretettel bosszantja azzal, hogy hangsúlyozza: olyan gazdag és hatalmas illiberális barátai vannak, mint Peking. Eközben azonban a számok nem azt mutatják, hogy Kína valóban Magyarország segítségére sietne egy pénzügyi zavarban. Az elmúlt években beígért hitelekből és óriási beruházásokból egyelőre nem lett semmi, és a Budapest-Belgrád vasútvonal magyar szakaszának felújítása sem indult meg. A Vsquare.org projektje keretében az Átlátszó annak járt utána, vajon miért nem érnek ide a Peking által ígért összegek, és eközben Orbán Viktor miért henceg továbbra is a szoros kínai-magyar barátsággal.

Milliárdos megrendelést kapott Mészáros Lőrinc veje

Tiborcz István után egy újabb vő ér el látványos üzleti sikereket: Mészáros Ágnes férjének cége 1,7 milliárdért épít egy vasúti trafóállomást.

Vasútállomás helyett óriási parkolóházat épít a Budapest Airport

Van egy koncepció, ami alapján úgy épülhetne egy napi 20-25 ezer embert kiszolgáló vasútállomás a reptér mellé, hogy közben sikerülne Magyarország számos nagyvárosát is bevonni az ország vérkeringésébe. Helyette - az vasútállomás ideális helyszínére - egy hat szintes parkolóház kerül.

Lassan a MÁV állandó beszállítója lesz az Orbán-család

Néhány hónapon belül két tízmilliós nagyságrendű szerződést is kötött az miniszterelnök édesapjának érdekeltségébe tartozó Dolomit Kft.-vel a MÁV. A 24.hu korábban már beszámolt róla, hogy a vasúttársaság júniusban 24,5 millió forint értékben szerzett be különböző anyagokat a társaságtól, az állami cég legfrissebb szerződéslistájából azonban kiderül: azóta újabb megállapodást is kötöttek a felek. A július 6-án aláírt keretszerződés értelmében Orbán Győző vállalata az év végéig 49 millió forintért szállíthat dolomitot a MÁV-nak.

Mészárosék csinálják a síneket, a helyieknek 4,5 kilométert kell kerülniük

A volt felcsúti polgármester, Mészáros Lőrinc konzorciuma Százhalombattán éppen vasutat fejleszt, ami miatt le kellett zárni egy vasúti átjárót. A történetnek csak annyi a szépséghibája, hogy akik az út túloldalán dolgoznak, mostantól 700 méter helyett 4,5 kilométert sétálhatnak a vasútállomásról, a kamionok között, vagy dönthetnek úgy is, hogy szabálysértést követnek el, és átvágnak a veszélyes munkaterületen.

Továbbra is veszteséges, az elmúlt egy évben 10 napon járt utasok nélkül a felcsúti kisvasút

A 600 millió forint EU-s támogatásból épült kisvasút az elmúlt egy évben 8,2 millió forint veszteséget termelt. Pont kétszer annyit, mint a működése első 14 hónapjában. 2016-os indulása óta összesen már 12,3 millió forint mínuszt hozott össze a miniszterelnök hobbivonata.
Találatok: [183]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>

Akták

Belgrád-Budapest vasútvonal

Belgrád-Budapest vasútvonal

A Budapest–Belgrád szakaszból 166 kilométer futna Magyarországon. A tervek szerint a jelenlegi egy sínpár helyett kettő épülne, hogy a teljes vonalon lehetőség legyen kétirányú közlekedésre. A...
MÁV tehervagonok

MÁV tehervagonok

2008 szeptember elején a Budapesti Rendőr-főkapitányság hűtlen kezelés gyanújával indított nyo­mozást a MÁV Cargo három munkatársa (Kovács Imre, akkori vezérigazgató, Orosz D. Ba­lázs és Lékai...
MÁV Cargo privatizáció

MÁV Cargo privatizáció

A MÁV Cargo privatizációjára a MÁV Zrt. 2007 május végén írt ki pályázatot. Az eljárás során a 12 induló közül 102,5 milliárd forintos ajánlatával a Rail Cargo Austria (RCA) és partnere a Győr-Sopron-Ebenfurti...
Esztergom-Budapest vasútvonal

Esztergom-Budapest vasútvonal

Az Esztergom-Budapest vasútvonal a MÁV 2-es számú. Aquincum és Pilisvörösvár között kétvágányú, Pilisvörösvártól Esztergomig egyvágányú. Ezen az 53 kilométeres vasútvonalon található...
Négyes metró

Négyes metró

 A negyedik budapesti metróvonal ötlete még a 70-es években született meg, ám a 1996-ban elkészült el a megvalósíthatósági tanulmány után csak 2003-ban írták alá a kivitelezési szerződést. Közlekedési...
BKV-ügyek

BKV-ügyek

A „BKV-ügy” a 2009 nyarán kirobbant, a BKV túlzott végkielégítési, valamint a korábbi, a cég számára állítólagosan aránytalanul hátrányos szerződéskötések körüli botránysorozat, mely...
Orbán-Simicska háború

Orbán-Simicska háború

Simicska Lajos, Orbán ismert egyetemi szobatársa és barátja, a Fidesz gazdasági háttérembere hatalmas cégbirodalma révén, leginkább különböző állami megrendelésekből tett szert milliárdos...
Vizes VB 2017

Vizes VB 2017

2017 tavaszán készített anyagunk szerint már biztosan elérte a 90 milliárd forintot a FINA 2017 vízes világbajnokság budapesti megrendezésének költsége. A beruházások kezdeti (14, 38, majd 50 milliárdos)...
Simicska-közeli cégek állami megbízásai

Simicska-közeli cégek állami megbízásai

A Fidesz 2010-es kormányra kerülése óta a volt APEH-elnök, Simicska Lajos érdekeltségi körébe tartozó cégek - többek között az átláthatatlan tulajdonosi hátterű Közgép Zrt. - sorra nyerik a...
Kelenföldi indóház lebontása

Kelenföldi indóház lebontása

Egy állítólagos bürokratikus hiba miatt a MÁV mintegy véletlenül lebontotta a magyarországi vasúttörténelem egy élő darabját, az egy éve ideiglenes műemlékvédelem alatt álló kelenföldi indóházat...

Személyek

Intézmények

Kulcsszavak

Belépés
Regisztráció
Támogatás
Cikk beküldése
Hírlevél
Blog
Média
 
 
Tasz Transparency International CEE Trust OSI