language

Lapok:

Akták:

Kormányzati tájékoztató kampányok (2012-) highlight_off

444

Az online lapot 2013. április 29-én alapította Uj Péter, az index.hu egykori főszerkesztője több volt munkatársával együtt. Uj jelenleg is a portál főszerkesztője.  A 444 tulajdonosa és kiadója a Magyar Jeti Zrt., amelynek Kardos Gábor a vezérigazgatója, operatív vezetője Fenyő Balázs István. A 444 liberális, erőteljesen kormánykritikus internetes portálként definiálja önmagát, sokszor humoros és önirónikus tartalmakkal. 2014-ben az Open Society Foundation-től 10 millió forintos támogatást nyertek el, amiből 14! nevű választásfigyelő mobilos alkalmazást fejlesztették. 2017 óta adományokkal is lehet munkájukat segíteni. 

Támogasd a sajtóadatbázis fenntartását rendszeres adományoddal,

hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

Kormányzati tájékoztató kampányok (2012-)

Kormányzati tájékoztató kampányok (2012-)

2014-ben hozta létre a kormány a Nemzeti Kommunikációs Hivatalt (NKOH), aminek elsődleges feladata és célkitűzése, hogy összehangolja és ellenőrizze a kormányzat reklámokkal és PR kommunikációval kapcsolatos közbeszerzéseit az egységes és szabályozott célkitűzések alapján. A cél a kommunikációs kiadások ésszerűsítése és hatékonyabb felügyelete. Kezdetben Lázár János vezette Miniszterelnökségirányította a területet, majd 2015 októberétől Rogán Antal miniszteri posztot kapott és az általa irányított, frissen létrehozott Miniszterelnöki Kabinetiroda vette át a legfőbb kommunikációs feladatokat. 

2015-ben Orbán Viktor és Simicska Lajos konfliktusának nyomán teljes átalakuláson ment keresztül a kormányzati kommunikációs források elosztása. 2015-től kezdve a Miniszterelnöki Kabinetiroda alá tartozó NKOH gigatendereket ír ki a kommunikációs keretmegállapodásokra. Ezeknek a keretmegállapodásoknak az (általában három) győztese lesz jogosult a meglévő források lehívására. Az új rendszerben már nincs nyílt verseny az állami médiaköltések piacán, csak három kijelölt cég és társaik vállalhatnak kommunikációs és PR-munkát a kormány hivatalai és cégei részére.

2015-ben az első kiírt keretösszeg 25 milliárd forint volt és három nyertest hirdettek. A Trinity Communications-t, mely Kuna Tibor-hoz kötődik, a HG 360 reklámügynökséget, mely Csetényi Csaba tulajdonában van és a harmadik győztes pedig az amerikai székhelyű, GroupM tagja a Mindshare lett. A második keretmegállapodást szintén Csetényi Csaba és Kuna Tibor cégei nyerték, azonban feltűnt egy új szereplő is a Balásy Gyulához köthető New Land Media Kft. is. Balásy Gyula cége 2017-től kezdve a legnagyobb győztesévé válik a kommunikációs közbeszerzéseknek. Csetényi Csaba és Kuna Tibor az évek során folyamatosan visszaszorul a forrásoktól és 2018-ra már csak a rendelkezésre álló összeg alig 20%-át tudták megszerezni. 2018 júniusában pedig a NKOH véglegesen szerződést bontott Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégeivel, ezzel pedig Balásy Gyula vált a kommunikációs közbeszerzések egyedüli győztesévé. 2018 óta monopolhelyzetben van az állami kommunikációs piacon Balásy Gyula két cége (a New Land Media és a Lounge Design). 2016 és 2021 között az állami kommunikációt is bonyolító két cég 36 milliárdos haszonra tett szert, ebből osztalékként Balásy összesen 22,5 milliárdot vett ki.

A kommunikációs és PR-munkákat érintő keretösszeg az évek során folyamatosan növekedett és 2017-ben a kormány törölte a kormányzati kommunikációs beszerzésekről szóló rendeletből az átláthatósági kötelezettségekkel járó szankciókat és egy új kategóriát is létrehoztak a "kiemelt fontosságú kormányzati kommunikációs feladatokra”, mely elnevezés alatt futnak később a kék plakátos kampányok. Míg 2015-ben 25 milliárd volt a kommunikációra szánt keretösszeg, addig ez 2018-ban már 50 milliárdra növekedett és 2021-ben már elérte az 54 milliárdot is. Az NKOH által kiírt közbeszerzések legnagyobb tétele a kék plakátos kampányok. Ezek legyártására, kihelyezésére és a kampányokat népszerűsítő újsághirdetésekre, illetve a Youtube-on és Facebookon megjelenő hirdetésekre a kormány 2016 és 2022 között összesen 197 milliárd forint közpénzt költött el.


Támogass minket rendszeres adományoddal,

hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [12]  Oldalak:   1 2   >  >>

A kormánypropaganda után a rendezvényszervezéssel is tízmilliárdokat kaszál Balásy Gyula

Kilenc év alatt 1360 milliárd ment el a Rogán-féle központosított kommunikációra, ebből 1000 milliárd Balásy Gyula cégeihez - írtuk meg mi is nemrég. No de az élet nem csak kommunikációból áll!

Busásan megéri Rogánnak dolgozni

Kormánypropaganda és állami hirdetések legyártása és terjesztése, valamint rendezvények szervezése. Ezekre kaptak lényegében monopóliumot Rogán Antaléktól Balásy Gyula cégei. És mindez továbbra is óriási üzlet - derült ki a most publikált éves mérlegekből.

Minden eddiginél többet költöttek Rogánék arra 2022-ben, hogy elmagyarázzák az embereknek, mi is a baj Brüsszellel

Rogán Antal minisztériuma az év végén még gyorsan kötött egy 11,8 milliárdos szerződést a kormánypropaganda gyártására és terjesztésére. Ezzel 2022-ben rekordösszegű megállapodást írtak alá olyan munkákra, amik végeredménye a bombás plakátok áradata. Mindez óriási üzlet.

Mostanáig kellett várni, hogy kiderüljön, kiket támogatott idén Rogán a pénzünkből

Bár a jogszabály szerint a megkötés után hatvan nappal kéne, idén először novemberben tette közzé a Rogán-féle Kabinetiroda a 2022-es szerződéseit - és azt is csak azután, hogy a K-Monitor közérdekű adatigénylést nyújtott be nekik. Egészen mostanáig kellett várni, hogy kiderüljön: a választások előtt összesen 19,6 milliárdot költöttek kék hirdetéses és népszavazási hirdetésekre, és ehhez jön még hozzá a legújabb "bombás kampány" 7,8 milliárdja.

Rogánék váratlanul kirúgták a kormány két kedvenc PR-osát

A Rogán Antal propagandaminisztériuma alá rendelt Nemzeti Kommunikációs Hivatal csütörtökön váratlanul felmondta a szerződéseit az eddig állami megbízásokban úszkáló Kuna Tibor és Csetényi Csaba cégeivel.

A harmadik negyedévben 6,7 milliárdot költött a kormány propagandára

6,669 milliárd forintot költött 2016 harmadik negyedévében a tavaly nyáron kötött 25 milliárd forintos keretszerződés terhére állami propagandára a Nemzeti Kommunikációs Hivatal. A közbeszerzési Értesítőben közzétett tájékoztatás alapján a pénz javát, 5,3 milliárd forintot Cserényi Csaba két cégénél, a Network 360-nál és az Affiliate Networknél költöttek el - Csetényi két cége mellett a Kuna Tibor féle Trinity International és a Mindshare Médiaügynökség szerződött partnere az NKH-nak.

Tavaly 25 milliárdot szánt a kormány állami kommunikációra. Idén már felső határ sincs, mehet ami a csövön kifér

Hétfőn, azaz szeptember 12-én volt a határideje a Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKoH) idei megapályázatának, amin eldől, melyik három konzorcium végezhet egyáltalán kommunikációs és PR-munkát a kormány hivatalai és cégei részére a következő évben.

Azért indulnak kevesen a kommunikációs közbeszerzéseken, mert ez túl kemény meló

A Nemzeti Kommunikációs Hivatal megatenderének három győztese ült asztalhoz és vitatta meg, hogy hogyan befolyásolja a 25 milliárdos állami költés a médiapiacot.

Köztük oszt ki az állam 25 milliárdot kommunikációs munkákra

Április végén jelent meg a Közbeszerzési Értesítőben, hogy a tavaly életre hívott Nemzeti Kommunikációs Hivatal (NKH) nyolc különböző feladatkörben 25 milliárd forint értékű pályázatot hirdet médiaügynökségek és partnereik részére. Az NKH-t azért találta ki a kormány, hogy egy helyre gyűjtse az állami intézmények és vállalatok hirdetési költéseit.
Találatok: [12]  Oldalak:   1 2   >  >>