Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Akták:

A 3-as metró szerelvényeinek felújítása highlight_off

A 3-as metró szerelvényeinek felújítása

A 3-as metró szerelvényeinek felújítása

A budapesti M3 metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújítására kiírt tenderre két cég nyújtott be pályázatot: az orosz Metrowagonmash és ukrán leányvállalatán keresztül az észt Skinest Rail. A pályázat elbírálása során a az észt cég kedvezőbb ajánlatát kizárták, emiatt a Skinest Rail jogorvoslati kérelmet nyújtott be a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz és panasszal élt az Európai Bizottság felé is.

 

Azért dolgozunk, hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

▶︎ Támogass minket pártolói tagként: patreon.com/kmonitor
▶︎ Adományozz átutalással, vagy PayPalon: k-monitor.hu/tamogatas

 

A BKV Zrt. ezért nem köthette meg tervezett időpontban a szerződést az orosz nyertessel, ám a Közbeszerzési Döntőbizottság végzése nyomán erre végül mégis lehetőség nyílt. Az eljárásban a BKV több dokumentummal is bizonyította, hogy a 3-as metró szerelvényei rossz állapotban vannak, a testület pedig megállapította a kiemelkedően fontos közérdek védelmének szükségességét. Az eljárásban nyertes Metrowagonmash Nyrt. 219,1 millió euróért (69 milliárd forint) végzi el a 37 darab, hat kocsiból álló szerelvény felújítását. A járművek garantált élettartama 25 év. Az észt fél szerint a BKV úgy hirdette ki a pályázatot, hogy tisztában volt vele: a műszaki leírás félreérthető. Az oroszok gyors teljesítése és felújításba (minimális szereppel) bevont Dunakeszi Járműjavítóval szemben az észt ajánlat nemcsak kilencmilliárddal olcsóbb volt, de korszerűbb, továbbá 5 évvel hosszabb garanciát ígért.

 

A 2017-ben megérkezett első felújított metrovonatokkal gyakorta technikai problémák adódtak, amiért 800 millió forintos kötbért követel a BKK a Metrowagonmash-tól. A problémák miatt júniusban az összes már megérkezett felújított szerelvényt kivonták a forgalomból.

 

 

 


 

 

 

 

vissza a cikkekhez

Találatok: [41]  Oldalak:   1 2 3 4 5   >  >>

Egy éve vitáznak az oroszok a BKV milliárdos kötbérigényén – bíróság lehet a vége

Még a nyár vége előtt lezárná a BKV a milliárdos összegű kötbérvitáját a 3-as metró szerelvényeit felújító orosz céggel, a Metrowagonmash-sal – értesült a Zoom.hu. A közlekedési cég igazgatótanácsának – a már egy éve tartó jogi vitára rálátó és annak részleteit is ismerő forrásaink szerint – hamarosan döntenie kell: a tárgyalások jelenlegi állása alapján elfogadja-e az oroszok ajánlatát vagy (mivel az összeg alacsonyabb a BKV szerint jogosan járónak) bíróságra megy.

A választás utánra időzíti a hazai megjelenést az orosz óriáskonszern

A Transzmasholding orosz vasúttechnikai óriáskonszern 50 százalékot szerezne a Dunakeszi Járműjavítóban, az eredeti tervek szerint csak a jövőre nézve beígért megrendelésekkel fizetnének. Az üzletben több furcsaság is van.

Drágább a felújított orosz metró, mint az új

Nyizsnij-Novgorod városa a Metro Report szaklap szerint a napokban írt alá egy szerződést az orosz Metrovagonmassal, 23 darab új metrókocsi vásárlására 1,3 milliárd rubelért, ami egy kocsira vetítve fajlagosan 56,5 millió rubelt jelent. A város a mintegy 40 éves Metrovagonmas metrókocsijait cseréli le rájuk. Budapest városa 2015-ben írt alá egy szerződést az orosz Metrovagonmassal, 222 darab felújított metrókocsi vásárlására 69 milliárd forintért, azaz 15 milliárd rubelért, ami egy kocsira vetítve fajlagosan 67,5 millió rubelt jelent. A város a mintegy 40 éves Metrovagonmas metrókocsijait cseréli le rájuk.

Tombor András ügyvédje dolgozott a Metrovagonmasnak

Tombor András, fidesz-közeli háttérember ügyvédje, Illés Géza Márton volt az orosz Metrovagonmas jogi képviselője a hármas metró szerelvényeinek felújításáról szóló szerződés megkötésekor. Mindez egy Népszava-cikkből derült ki, bár a lap nem említi a Tombor-kapcsolatot.

Metró - Félmilliárdot kaszált egy ügyvédi iroda a BKV-tól

Hiába a káosz és a botrányok sora, a vitás metróügyekkel és a beszerzésekkel is nagyon jól jár a Perenyei és Társa Ügyvédi Iroda, amely csaknem félmilliárdot kaszált már a BKV-tól.

Simicska orosz pénzből is támogathatja a Jobbikot

Információink szerint Perenyei Tamás – aki az első Orbán-kormányban államtitkár volt – menedzselte korábban az egyre több botrányt kiváltó budapesti metrószerelvények felújítását. A volt honvédelmi államtitkár – aki a rendszerváltáskor tűnt fel a politikában – neve egyébként már korábbról ismerős lehet: cége, a Perenyei és Társa Ügyvédi Iroda régi szereplője a jól jövedelmező fővárosi üzleteknek. Többek között a BKV és az FKF jogi ügyeit intézték kiugróan magas árakon, de Perenyeiék képviselték a fővárost a Hagyó-perben is.

Moszkva kavarása áll a budapesti metrókáosz mögött

Történetek a magyarországi orosz befolyásról, II. rész: gazdasági befolyás. Vitézy Dávidot, a BKK vezérigazgatóját 2014 váltották le. Úgy tűnt, a Tarlós Istvánnal való személyes konfliktusa fajult idáig. Valójában orosz nyomásgyakorlás is kellett hozzá. A hetvenmilliárdos tét a hármas metró kocsijainak beszerzése volt.
Találatok: [41]  Oldalak:   1 2 3 4 5   >  >>