Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Akták:

A Népszabadság felfüggesztése highlight_off

A Népszabadság felfüggesztése

A Népszabadság felfüggesztése

2016. október 8.-án a Mediaworks kiadó felfüggesztette a Népszabadság nyomtatott és internetes változatát. A szerkesztőségnek másnap kellett volna visszaköltöznie a Bécsi úti székházba, a Népszabadság több munkatársának azonban szombat reggel motoros futár kézbesített egy levelet arról, hogy felmentik őket a munkavégzés alól. A kiadó azzal indokolta a lépést, hogy a Népszabadság példányszáma az elmúlt tíz évben 74 százalékkal csökkent, és több mint 5 milliárd forint veszteséget termelt. Közleményük szerint a felfüggesztés a lap "új koncepciójának kialakításáig" tart. A Népszabadság megszüntetését minden parlamenti párt elítélte, kivéve a Fideszt és a KDNP-t. A Népszabadság a felfüggesztés előtti hetekben írt Matolcsy György MNB-elnök magas fizetésért foglalkoztatott barátnőjéről, a Bankszövetség elnökétől kölcsönvett luxuslakásáról és Rogán Antal helikopteres utazásáról. A tiltakozások politikai töltetét az adta, hogy médiapiaci pletykák szerint Mészáros Lőrincen keresztül kormányzati szándék áll a kiadó felvásárlása és a lap szétszedése mögött.

 

Ⓚ A Nol.hu közpénzzel, korrupcióval kapcsolatos cikkeit itt gyűjtöttük adatbázisunkban.


 

 

 

Találatok: [44]  Oldalak:   1 2 3 4 5   >  >>

Kellemeset a hasznossal: így válnak a közpénz-milliárdok magánvagyonná a kormánypropagandával

A kormányközeli tulajdonosok kezei alatt termőre fordultak a korábban gyakran szenvedő médiavállalkozások. Röviden így lehet összefoglalni a hazai médiapiac 2017-es évét. Tavaly számos, korábban az életben maradásért küzdő, de legalábbis erősen veszteséges médium termelt komoly profitot, néhányból pedig már pénzt is ki tudtak venni a tulajdonosok. Nem is keveset: Habony Árpád és Mészáros Lőrinc is százmilliókkal gazdagodott a sajtótermékeinek köszönhetően.

Milliárdokat takarítanak be az új fideszes médiabirodalom tulajdonosai

Eredményes évet zártak a fideszes sajtótermékek kiadói és tulajdonosai a 2017-es évek beszámolói alapján. A 2015-ös Simicska-konfliktus után nagy építkezés kezdődött a jobboldalon, annak érdekében, hogy új pillérei legyenek a kormánybarát nyilvánosságnak az elbukott Nemzet-portfólió helyett. A munka, amihez a magyar állam több tízmilliárd forinttal járult hozzá, két éven keresztül zajlott. Az új médiarendszerváltás befejezettnek mondható: a Magyar Nemzet és a Metropol megszűnt, a Class FM és a Lánchíd Rádió elhallgatott, a Hír TV milliárdos veszteségeket termel és leépít, a Heti Válasz pedig vevőt keres, a kormánypárti médiába megállás nélkül ömlenek az állami milliárdok.

Titkos találkozó Bécsben: Heinrich Pecinával is tárgyalt Orbán Viktor

Nem véletlenül utazott már egy nappal hivatalos látogatása előtt Bécsbe Orbán Viktor. A Zoom.hu információi szerint a magyar miniszterelnök hétfő este egy fontos találkozót már lebonyolított az osztrák fővárosban. Tárgyalópartnere pedig nem más volt, mint Heinrich Pecina, a Mediaworks egykori tulajdonosa, a Vienna Capital Partners elnöke.

Hogy vásárolhatta fel a kormány holdudvara szinte az egész sajtót?

Miközben a Fidesz felvásárolja a magyar sajtópiac túlnyomó többségét Andy Vajnán vagy Mészáros Lőrincen keresztül, egy dologról meglehetősen kevés szó esik. Ezeket a bevásárlásokat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság hivatott elbírálni az alapján, hogy az akvizíciók mennyire torzítják a piacot vagy éppen az állampolgárok sokszínű tájékozódását. Miért nem zavarja a Médiatanácsot a megyei lappiac teljes központosítása? Hogyan segíti a fideszes média erősödését? És miért csak az RTL Magyarország bevásárlását akadályozta meg az NMHH az elmúlt hét évben? Ezekre a kérdésekre próbáltuk megkeresni a választ.

Egy megszállt hatóság, ami nélkül nem épülhetett volna ki az Orbán-rendszer

Orbán Viktor környezete az elmúlt másfél évben felvásárolta a médiapiac legfontosabb állásait. Ezt nem tehette volna meg a Médiahatóság hathatós segítsége nélkül. 2010 után a Médiahatóság mindent elkövetett a Simicska-média felépítéséért, hogy a nagy összeveszés után ugyanazzal az erővel lásson neki a lebontásnak. A piaci fúziók feltételeinek megszabásával a hatóság és a Fidesz úgy alakította át az erőviszonyokat, ahogy neki volt kedves. Többek közt ezért szűnt meg a Népszabadság is. Hét év után mindenki számára világosan látszik a Fidesz-kormány által kialakított hatóság egyetlen valódi értelme: mindenkor érvényesíteni a párt hatalmi érdekeit a médiában.

Nyilvánosság helyett propaganda

A Mérték Médiaelemző Műhely minden évben elkészíti a lágy cenzúráról szóló elemzését, annak érdekében, hogy átfogó, adatokkal alátámasztott képet adjon a médiarendszerben és a médiapiacon zajló folyamatokról. 2016 sokkoló év volt a magyar médiarendszer szereplői és a sajtószabadság hívei számára. Elemzésünk elérhető a Mérték honlapján.

3 milliárd forintot költött a kormány a kvótakampány végére

2016 szeptemberében, az október 2-i kvótanépszavazást megelőző utolsó hónapban és a referendumot követő hetekben összesen 2,9 milliárd forintot költött a kormány reklámkiadásokra. A pénz nagy része szokás szerint a Fidesszel lojális médiacégeknél landolt. A legtöbbet a TV2, a Kod Media, a Mediaworks és az Origo kapta, de nem járt rosszul a Lokál, a Magyar Idők és a Pesti Srácok sem.

Egy emberként tagadta a Fidesz Mészáros Lőrinc szerepét. Most már hivatalosan is ott a neve a papírokon

Pénteken hivatalosan is megtörtént a bejelentés: Mészáros Lőrinc tulajdonrészt vásárolt az Opimus Nyrt.-ből. Ennek a cégnek a tulajdonában van október óta a Mediaworks kiadó. A bejelentés részleteiről itt írtunk, a lényeg, hogy Mészáros, valamint a Konzum Management Kft. (aminek Mészáros szintén résztulajdonosa) vásároltak meg két Opimus-részvénycsomagot, amit két offshore cég adott el február végén.

Itt az ítélet: megsértették a népszabisok jogait

Másodfokon is elmarasztalta a bíróság a Médiaworks Zrt.-t, amiért a cég a dolgozók előzetes tájékoztatása nélkül döntött a Népszabadság felszámolásáról és a munkavállalók munkavégzés alóli felmentéséről – közölte a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ). A bíróság kimondta azt is, hogy jogszerűen működött üzemi tanács a Népszabadság dolgozóit foglalkoztató cégnél.
Találatok: [44]  Oldalak:   1 2 3 4 5   >  >>