Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Személyek:

Aba Botond highlight_off
Találatok: [48]  Oldalak:   1 2 3 4 5   >  >>

Lenyelte a BKV, hogy egymilliárddal tartozik neki Habony haverja

A Welt-Stadt nem akárkinek az érdekeltségébe tartozik. Az ügyvezetője az az izraeli Michael Gagel, akiről 2016-ban került nyilvánosságra egy fotó, amin a miniszterelnök kommunikációs tanácsadójával, Habony Árpáddal látható egy előkelő szórakozóhelyen. De látható volt egy olyan fotón is, amin Habonnyal és Andy Vajna kormánybiztossal pózoltak együtt. Gagel a vezetője a Princess Pékségeknek is, amelyek a metróvonalak mentén üzemelnek, és amelyekről az Átlátszó írta meg, hogy milyen előnyös együttműködésük van a BKV-val még a Demszky-érából.

Aba Botond is el tudja képzelni, hogy pártkasszába folytak a metrós pénzek (PS-videó)

Senkitől, semmilyen korrupciós pénzt nem fogadott el, és kész vagyonosodási vizsgálatot kezdeményezni saját maga és családja ellen – jelentette ki Aba Botond a metrókorrupciót vizsgáló munkacsoport hétfői ülésén. A volt BKV-vezér elismerte: Demszky instruálta őt, de, persze, nem bűncselekménygyanúsan. Egyébként pedig nem is tűnt el több tízmilliárd forint – Aba szerint az OLAF nem is mondott ilyet, és amúgy is, a csalás elleni hivatal több dologban téved. Azt elismerte, hogy járt nála Medgyessy Péter cégének egyik lobbistája, viszont tagadta, hogy arról beszéltek volna, az Alstomnak kell nyernie a metrókocsitendert.

Demszky közvetlen utasításokat adhatott az Alstom-ügyben

Bízom benne, hogy az Alstom-ügyben jogszolgáltatás helyett igazságszolgáltatás lesz és valaki felelni fog ezért a korrupciógyanús beruházásért – nyilatkozta a PestiSrácok.hu-nak Borbély Lénárd, a metrókocsik 2006-os közbeszerzését vizsgáló ideiglenes fővárosi bizottság elnöke. Borbély hangsúlyozta, hogy Aba Botond volt BKV-vezér a bizottsági meghallgatásán korábban elmondta, hogy az akkori városvezetés, köztük Demszky Gábor nagyon erős befolyást gyakorolt a metrókocsik beszerzésére.

ABA TAGADTA A VESZTEGETÉST ALSTOM-ÜGYBEN

Az Alstom metrókocsi-beszerzéseket vizsgáló ideiglenes bizottság legutóbbi, október 25-i ülésen, ahol meghallgatták a BKV Zrt. akkori vezérigazgatóját, Aba Botondot, kiderült, hogy a felelősség teljes elkenése volt a célja az ügy szereplőinek – tudta meg a Magyar Idők a bizottsághoz közel álló forrásból.

A FŐVÁROS SAJÁT KEZÉBE VESZI A 3-AS METRÓ SORSÁT

Elbukott a BKK-nak a 3-as metró pótlásával kapcsolatos szolgáltatásvásárlási tendere. Egy új pályázat lebonyolítása akár további fél évvel is kitolhatná a sürgető metrórekonstrukció kezdetét. A főváros azt tervezi, hogy saját erőből oldja meg a járműpótlást, de ha kell, akár le is állítja a metrót, ha az utasok biztonsága veszélybe kerül. Ami a 4-es metró tíz évvel ezelőtti korrupciógyanús járműbeszerzését illeti, a fővárosi Alstom-bizottság kedden hallgathatja meg Aba Botond akkori BKV-vezért.

Demszkyt is beidézné a fővárosi Alstom-bizottság

Szakemberek meghallgatásával folytatta munkáját az Alstom Metrókocsi Beszerzéseket Vizsgáló Ideiglenes Bizottság, áll a testület közleményében. A meghallgatások során arra keresték a választ, kik, hogyan, milyen feltételekkel vettek részt a közbeszerzés kiírásában, illetve az eljárás lefolytatásában. Megvizsgálták, milyen szempontok alapján hirdettek győztest a pályázók közül.

Takaréklángon pislákoló nyomozások

Elszámoltatás: több korrupciós ügyben már hat éve zajlik a vizsgálat, eredmény nincs.

A Nagykörúttól a metróalagutakig

Az Alstom 2002-ben elbukott a nagykörúti villamosok tenderén, de négy évvel később már a francia cég vitte el a 2-es és 4-es metróvonalak járműbeszerzésének 65 milliárd forintos üzletét. A 2002 és 2009 közötti Medgyessy–Gyurcsány-kormányok idején számos korrupciógyanús beruházásról, pártfinanszírozási ügyről írt a hazai és a nemzetközi sajtó.
Találatok: [48]  Oldalak:   1 2 3 4 5   >  >>