language

Személyek:

Aba Botond highlight_off

Kulcsszavak:

közlekedés highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [10]  Oldalak:   1

Szálak a semmibe

Sem az előző, sem a jelenlegi politikai garnitúrának és gazdasági holdudvaraiknak nem fűződik érdekük a 4-es metróberuházás szabálytalanságainak feltárásához. Régi szereplők tűnnek föl új mezben, új politikai kötődések szülnek új mentességeket.

Aba Botond is el tudja képzelni, hogy pártkasszába folytak a metrós pénzek (PS-videó)

Senkitől, semmilyen korrupciós pénzt nem fogadott el, és kész vagyonosodási vizsgálatot kezdeményezni saját maga és családja ellen – jelentette ki Aba Botond a metrókorrupciót vizsgáló munkacsoport hétfői ülésén. A volt BKV-vezér elismerte: Demszky instruálta őt, de, persze, nem bűncselekménygyanúsan. Egyébként pedig nem is tűnt el több tízmilliárd forint – Aba szerint az OLAF nem is mondott ilyet, és amúgy is, a csalás elleni hivatal több dologban téved. Azt elismerte, hogy járt nála Medgyessy Péter cégének egyik lobbistája, viszont tagadta, hogy arról beszéltek volna, az Alstomnak kell nyernie a metrókocsitendert.

Aba Botond nem tud arról, hogy bárkit korrumpáltak volna

Nem tud arról Aba Botond, hogy bárkit korrumpáltak volna a 4-es metró beruházása során. A BKV volt vezérigazgatója kész vagyonosodási vizsgálatot indítani maga és a családtagjai ellen.

ABA TAGADTA A VESZTEGETÉST ALSTOM-ÜGYBEN

Az Alstom metrókocsi-beszerzéseket vizsgáló ideiglenes bizottság legutóbbi, október 25-i ülésen, ahol meghallgatták a BKV Zrt. akkori vezérigazgatóját, Aba Botondot, kiderült, hogy a felelősség teljes elkenése volt a célja az ügy szereplőinek – tudta meg a Magyar Idők a bizottsághoz közel álló forrásból.

A FŐVÁROS SAJÁT KEZÉBE VESZI A 3-AS METRÓ SORSÁT

Elbukott a BKK-nak a 3-as metró pótlásával kapcsolatos szolgáltatásvásárlási tendere. Egy új pályázat lebonyolítása akár további fél évvel is kitolhatná a sürgető metrórekonstrukció kezdetét. A főváros azt tervezi, hogy saját erőből oldja meg a járműpótlást, de ha kell, akár le is állítja a metrót, ha az utasok biztonsága veszélybe kerül. Ami a 4-es metró tíz évvel ezelőtti korrupciógyanús járműbeszerzését illeti, a fővárosi Alstom-bizottság kedden hallgathatja meg Aba Botond akkori BKV-vezért.

Demszkyt is beidézné a fővárosi Alstom-bizottság

Szakemberek meghallgatásával folytatta munkáját az Alstom Metrókocsi Beszerzéseket Vizsgáló Ideiglenes Bizottság, áll a testület közleményében. A meghallgatások során arra keresték a választ, kik, hogyan, milyen feltételekkel vettek részt a közbeszerzés kiírásában, illetve az eljárás lefolytatásában. Megvizsgálták, milyen szempontok alapján hirdettek győztest a pályázók közül.

A Nagykörúttól a metróalagutakig

Az Alstom 2002-ben elbukott a nagykörúti villamosok tenderén, de négy évvel később már a francia cég vitte el a 2-es és 4-es metróvonalak járműbeszerzésének 65 milliárd forintos üzletét. A 2002 és 2009 közötti Medgyessy–Gyurcsány-kormányok idején számos korrupciógyanús beruházásról, pártfinanszírozási ügyről írt a hazai és a nemzetközi sajtó.

Túl drágán vette a Volvókat Aba Botond?

Összesen 138 gépjárművet vásárolt 2005-2006-ban, Aba Botond vezérigazgatósági idején a BKV úgy, hogy a beszerzésükről nem döntött az igazgatóság, ráadásul a legdrágább vásárlási módot, a lízinget választották, állapította meg az Állami Számvevőszék a BKV gazdálkodásának felülvizsgálatakor.

Kocsis a BKV nevében is aláírt fura szerződéseket

Kocsis István, a BKV napokban távozó vezérigazgatója különös szerződéshosszabbításokat jegyzett a közlekedési vállalat reklámhelyeit tizenkét éve használó céggel. A háttérben a budapesti reklámpiac összefonódásai és egy igazi „nagykoalíciós” vállalat képe sejlik fel.
Találatok: [10]  Oldalak:   1