A birtokunkban lévő Strabag-dosszié - amellett, hogy betekintést enged a tiltott pártfinanszírozás módszertanába - a 2002 óta tartó időszak politikatörténetét is új megvilágításba helyezi.
A Heti Válasz eheti számában arról ír, hogy a sztráda- és metróépítések mögött pitiáner üzleti lökdösődés állt, ahol az SZDSZ a Strabag, Medgyessy Péter volt kormányfő pedig más (például orosz) lobbicsoportok érdekeit képviselte.
"Az SZDSZ tele van korrupciós ügyekkel" - nyilatkozta 2004-es miniszterelnöki hattyúdalában Medgyessy Péter. Gyurcsány Ferenc lapzártánkig nem mondott hasonlót, ám a véletlen(?) úgy hozta, hogy az elmúlt másfél hétben az SZDSZ-hez közel eső ügyletekben indult nyomozás, illetve keletkezett médiazaj.
Az osztrák Profil című hetilap újra tárgyalja azt a két évvel ezelőtt több fórumon is tagadott - illetve részben cáfolt - vádat, hogy a Strabag építőipari konszern állami megbízásokért cserébe pénzt adott magyarországi pártoknak.
Újabb részleteket közölt az osztrák Profil című újság arról, hogy állítása szerint a Strabag cég több millió euróval támogatta a magyar pártokat különböző építési megbízásokért.
Versenyellenes privatizáció, magánmonopólium-építés - továbbra is Kóka János exminiszter receptje érvényes a hazai sztrádaiparban. Az M5-öst üzemeletető AKA Zrt. minapi eladásának közvetett haszonélvezője az a Getronics Kft. lehet, amely az SZDSZ-elnök sógorának vitorlás- és szépségversenyeit pénzeli.
Uniós botrányt előzött meg Kóka János azzal, hogy bejelentette távozását a gazdasági tárca éléről, illetve hogy lefújta az M5-ös autópályát üzemeltető AKA Zrt. privatizációját - értesült a Heti Válasz.