language

Kulcsszavak:

állami / önkormányzati vállalat highlight_off
metró highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [176]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>

Oroszoknak adják el Orbánék a Dunakeszi Járműjavítót

A verseny kizárásával az orosz Transzmasholding hazai leányvállalatának adja el az állam a csak öt éve visszaszerzett, nagy múltú Dunakeszi Járműjavítót - döntött az Orbán-kormány.

Öt éve adták át, de még mindig drágul a 4-es metró, a kormány közelében is keresnek rajta

Körülbelül 23 milliárd forinttal lett drágább átadása óta a 4-es metró, ebből csaknem 12,5 milliárdot kártérítésekre kellett kifizetni. Közben a Fidesz által minden idők legnagyobb korrupciós botrányaként emlegetett ügyön a kormány közelében is jól járnak. Az alagútfúró konzorciumot a nyilvánosság kizárása mellett zajló eljárások egy részében nem más képviseli, mint Trócsányi László igazságügyi miniszter ügyvédi irodája. A 24.hu értesülései szerint a Nagy és Trócsányi ügyvédi iroda vezényletével az alagútépítő társaság tavaly év végén újabb kártérítési pert indított a BKV ellen. A tét 35 millió euró, azaz további 11 milliárd forint, ekkora összeg esetében pedig vélhetően az ügyvédi sikerdíj sem lehet csekély.

Már hat gyanúsítottja van a metrókorrupciónak, Demszkyék még mindig szabadlábon

Újabb személyt gyanúsít vesztegetéssel a 4-es metróvonalra beszerzett francia Alstom-metrókocsik ügyében a Központi Nyomozó Főügyészség (KNYF) – tudta meg a PestiSrácok.hu. A hat érintett között továbbra sincs közszereplő, annak ellenére, hogy már csak három hónapja maradt az ügyészségnek, hogy megnevezze és felelősségre vonja azokat a politikai döntéshozókat és tisztségviselőket, akik az MSZP-SZDSZ-kormányok alatt zajló korrupciós bűncselekmény tényleges haszonélvezői voltak.

Azonnali intézkedést követel a metrók felújítójától a BKV

A BKV Zrt. a felújított szerelvények műszaki megbízhatóságának problémái miatt a legsúlyosabb szankciókat helyezte kilátásba a Metrowagonmash-sal szemben - közölte a társaság. Ha Metrowagonmash rövid időn belül nem ér el jelentős javulást a szerelvények megbízhatóságában, további radikális lépések megtételét tervezik, aminek minden következményét az orosz gyár viseli majd. Ezzel a szerződésbontásra utalhatnak.

Túl drágák az ajánlatok

Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hivatalos levélben jelezte a fővárosnak, hogy nem hajlandóak többet áldozni a 3-as metró teljes felújítására, bármennyivel is lépi túl a beruházás a korábban meghatározott, 139,5 milliárd forintos keretet – erősítette meg a Magyar Időknek a Főpolgármesteri Hivatal. Hozzátették: Tarlós István főpolgármester pénteken tájékoztatja a sajtót a metrófelújítással kapcsolatban.

Kétmilliárdnyi kenőpénzt fizethetett az Alstom a 2-es és a 4-es metróért

A brit nyomozó hatóság vádirata szerint az Alstom 2006–2007-ben 2,2 milliárd forintnyi kenőpénzt juttatott két cégen keresztül a BKV-nak, hogy az Alstom nyerje a metrókocsitendert. Az ügyben Magyarországon a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda nyomoz hivatali vesztegetés gyanúja miatt. Az egyik cég a 2006-os Strabag-botrányból jól ismert bécsi Eurocontact, amin keresztül a konszern egyes magyar pártokat pénzadományokkal segített. Az Alstom egy Hagyó-ügyben tett tanúvallomás szerint már a nagykörúti villamostenderen is próbálkozott.

Törvényes volt a metrókocsitender

A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) pénteki határozatával hivatalosan megerősítette: mindenben jogszerűen járt el a BKV az M3 járművek korszerűsítéssel egybekötött felújítására kiírt tenderben.

A BKV 13 milliárddal olcsóbb metrófelújítási árat mondott be

Az orosz Metrovagonmas nyerte 69 milliárd forintos ajánlatával a BKV metrókocsik felújítására kiírt tenderét. Erről számolt be az Index is július 8-án, amikor kihirdették az 3-as metró szerelvényeinek felújítására vonatkozó tender végeredményét. Az üzlet azonban még nagyobb is lehet, és további 13 milliárd is ütheti az M3-ast felújító cég markát, csak ezt eddig nem nagyon hangoztatta a fővárosi közlekedési vállalat.

LMP: Az oroszok csak 20 százalékos jótállást vállaltak a 3-as metró szerelvényeire

A BKV és az orosz Metrovagonmas között a 3-as metró szerelvényeinek felújításáról megkötött szerződésből kiderült, miért volt sürgős az aláírása, hiszen az orosz fél csak 20 százalékos jótállást vállalt a szerelvényekre, mondta Csárdi Antal, az LMP fővárosi közgyűlési képviselője. Szerinte ez azt jelenti, hogy ha a felújítást követő években ki kell vonni egy felújított szerelvényt a forgalomból, akkor az orosz fél csak a felújítás 20 százalékát fizeti majd vissza.

Elég furcsán nyerték az oroszok a metrótendert

Az észt Skinest Rail egyelőre nem kommentálja a BKV metrótenderén született döntést a cég kizárásáról, tudtuk meg a cég egyik igazgatójától. Közben kiderült, hogy az észtek ajánlata nemcsak 9 milliárd forinttal olcsóbb, hanem több jelentős elemben korszerűbb, és öt évvel hosszabb garanciát adtak. Megszereztük az értékelést, ami azt is tartalmazza, miért zárták ki a céget a tender legvégén.
Találatok: [176]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>