language

Helyek:

Amerikai Egyesült Államok highlight_off

Lapok:

MNO (Magyar Nemzet) highlight_off

MNO (Magyar Nemzet)

A lapot Pethő Sándor és Hegedűs Gyula alapította 1938-ban. Jobboldali, náciellenes lap volt. 1944-45 között rövid időre a német megszállás idején betiltották. Utána rendszert bíráló politika álláspontot nem közölhetett. 1953-tól a lap Nagy Imrét támogatta Rákosival szemben. 1954-ben a Hazafias Népfront lapja lett, de 1956-ban felvállalta a Petőfi-kör népszerűsítését. A forradalom vezető sajtóorgánuma és a kormány félhivtalos lapja lett. November 4-től 1957 szeptemberéig nem jelenhetett meg a lap.

 

A lapprivatizáció, a konfliktusok miatt a lap népszerűsége csökkent a rendszerváltás után. 1996-ban a Postabank lett a lap tulajdonosa. Ekkor egy mérsékelt, független jobboldali lapként működött. 2000-ben a Magyar Nemzet egyesült a Napi Magyarország nevű, radikálisabb jobboldali nappal, innentől nyíltan a Fideszhez közel álló lapként működött. A Nemzet Lap- és Könyvkiadó Kft. tulajdonosa a Fidesz volt pártpénztárnoka, Simicska Lajos volt. 2015-ben, a Simicska-Orbán szakítást követően ennél a lapnál is felállt a szerkesztőség Fideszhez hű része, a lap innentől polgári konzervatív, ellenzéki hangvételűvé vált. A 2018-as kampányban aktív szerepet vállalt korrupciós ügyek közlésével, de a kétharmados Fidesz-győzelem után Simicska hirtelen bejelentette: felfüggeszti a Magyar Nemzet kiadását. Utolsó száma 2018. április 11-én jelent meg. 2019február 6-tól a Magyar Idők átvette az időközben megszűnt Magyar Nemzet nevét, miután Simicska médiabirodalmát újra a Fideszhez közeli oligarchákhoz került. A jelenlegi Magyar Nemzetet a Magyar Idők Kiadó Kft. adja ki, melynek tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány nevű fideszes médiakonglomerátum. A lap főszerkesztője: Ballai Attila. 

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [12]  Oldalak:   1 2   >  >>

Életfogytiglanit kaphat a szivárogtató

Életfogytiglani szabadságvesztésre ítélhetik Bradley Manning amerikai közlegényt, akit hadbíróság elé állítanak, mert azzal vádolják, hogy több százezer titkos iratot szolgáltatott ki a WikiLeaks kiszivárogtató weboldalnak – közölték szombaton amerikai napilapok az amerikai hadsereg közleményére hivatkozva.

Nálunk nem volt buszmutyi?

Nem talált vesztegetésre utaló jeleket a Volánbusz által 2005-ben lebonyolított Mercedes-buszbeszerzéseknél a nemzeti vagyonkezelő vizsgálata. Az amerikai igazságügy-minisztérium ezzel szemben megállapította, hogy több mint 300 ezer eurónyi kenőpénzt fizettek magyar kormánytisztviselőknek, a Daimler pedig elismerte vétkét, és büntetést fizetett az amerikai hatóságoknak.

Ki kapta a Daimler háromszázezer euróját?

Jövő héten véglegesíti az MNV Zrt. a német Daimler által kifizetett korrupciós pénzekről szóló jelentését, így hamarosan kiderülhet, kikhez jutott 300 ezer eurónyi kenőpénze.

Hazánkba is jutott a kenőpénzből

Beismerte a Daimler autógyártó vállalat, hogy a többi között magyarországi kormánytagokat is megvesztegettek 2005-ben állami megrendelésekért cserébe.

Korrupciós vád Amerikából

Több mint háromszázezer eurót fizetett a Daimler magyar kormányilletékeseknek 2005-ben, hogy a Volánbusz tenderén a Mercedes nyerjen – derült ki az amerikai igazságügyi minisztérium adataiból. Az érintett magyar kormány feje Gyurcsány Ferenc, gazdasági minisztere Kóka János volt. A Volánbusz az úgymond rövid határidővel magyarázza, annak idején miért csak hat napot hagyott a pályázatok beadására.
Találatok: [12]  Oldalak:   1 2   >  >>