Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Akták:

Andy Vajna rádiós pályázatai highlight_off

Andy Vajna rádiós pályázatai

Helyi és országos frekvenciákért a Médiatanács több esetben a Vajna-közeli cégeknek kedvezett, legyen szó a frekvenciaengedélyek meghosszabbításáról, a pályázati folyamatról, a műsorszórás megkezdéséről vagy a törvény által előírt szabályok (pl. magyar zene aránya) betartásáról. A kétharmaddal választott, kormánypárti Médiatanács nélkül ezek a változások a piacon nem történek volna meg. Rengeteg olyan döntésük volt, ami azt segítette, hogy Vajna, Mészáros és Habony elárassza a médiapiac minden szegmensét. 

 

Országos frekvencián a Médiatanács kizárta a Class FM-et az országos kereskedelmi rádiós pályázatból. Bakai Mátyás, a pályázaton egyedüliként bent maradó Kft. ügyvezetője és tulajdonosa néhány hónapja még Andy Vajnának dolgozott, sőt a cég jelenleg is a Rádió 1 partnere. A Kft. Mészáros Lőrinc bankjától vett fel hitelt. Hold Reklám Kft. kezdheti majd meg a Class FM által 2016 novemberéig használt országos rádiós frekvencián a sugárzást. Bár az Advenio Zrt. pert indított a Médiatanács ellen, az nem várta meg a bírósági határozatot és új pályázatot írt ki a frekvenciára. Hold Reklám Kft. helyi rádiói hálózatba kapcsolódva működnek a Rádió 1-el, azaz a Rádió 1 műsorait sugározzák. A Class FM-et 2016 novemberében némította el analóg frekvenciáján a Médiatanács, miután a testület – a médiatörvényre hivatkozva nem hosszabbította meg a 2016 májusáig Simicska Lajos majd később Michael McNutt amerikai üzletember érdekeltségében lévő rádió jogosultságát. Arra hivatkoztak, hogy az amerikai üzletember nem megfelelő számításokon alapuló üzleti tervet nyújtott be.

 

A békéscsabai frekvenciapályázatnál több hiányosság is volt Andy Vajna jelentkezésében, amely miatt az NMHH-nak ki kellett volna zárnia a jelentkezésből. Többek között a banki igazolást csak harmadjára tudták rendesen benyújtani, viszont az sem volt szabályszerű. Egyrészt harmadjára nem is nyújthatták volna be. Másrészt előírás szerint a pályázat kiírásakor már egy zárolt számlán kellett lennie a rádió 3 hónapos működtetéséhez elegendő fedezetnek, viszont a Garancsihoz köthető Duna Takaréknál jóval később nyitották az igazolt számlát. A Vajna féle Radio Plus Kft. mégis elnyerte a frekvenciát, a döntés egy ponton múlt, amelyet a pályázat szubjektív részére kapott a kormánybiztos cége. Az NMHH döntését az Interax Kft., amely eddig 24 évig birtokolta a frekvenciát megtámadta a bíróságon.

 

Más helyi rádiós pályázatoknál is elkövethettek hasonló hibákat, illetve pályázatok gyakran megegyeznek, a szereplők összejátszhatnak, amit tilt a törvény. A 24.hu a békéscsabai pályázat után iratbetekintés kért az NMHH-tól, amely korábban azt nyilatkozta, hogy szerződéskötés után minden pályázat bárki számára megtekinthető lesz. Habár ez nem valósult meg teljes egészében, az feltűnt, hogy sok esetben szóról szóra megegyeztek a pályázatok, és nem csak a Vajnához köthető LB Rádió Kft.-nél. Az egri 101,3 MHz-et birtokló FW Befektetési Kft. pályázata például 100-ban ugyanaz volt, mint amit az LB Rádió Kft. nyújtott be a hajdúszoboszlói és derecskei frekvencia elnyeréséért. Az NMHH arra hivatkozott, hogy nincs hatásköre a pályázati ajánlatok összehasonlítására.

 

Döntések átláthatósága sem biztosított. Székesfehérváron, Veszprémben, Pécsett, Tatabányán és Kaposváron a pályázatok felfüggesztéséről döntött a Kúria. A médiatanács döntését a Regionális Rádió Kft. megtámadta a bíróságon. Eleinte megalapozatlanság miatt elutasították, de a Kúria felülvizsgálta az ügyet és határozatot hozott a felfüggesztésről. Minden városban pályázott Andy Vajna, viszont őket egyből sem zárták ki. Székesfehérváron hiánypótlásra vár az ügy, Veszprémben a Vajnához köthető LB Rádió tűnik a legesélyesebbnek, Tatabányán felvilágosítást kért a testület, ami azt jelenti, hogy valamit nem tudnak értelmezni a pályázati anyagban. Pécsett a P1 Kft. indult, amelyről korábban már kiderült, hogy tulajdonosi szinten összefonódik a Mambó Rádió Kft.-vel, amely már egy pécsi frekvenciát birtokol, és összekapcsolódott a budapesti Rádió 1-el. Habár a P1 tulajdonosa fiktív személyi adattal pályázott, mégsem zárták ki a versenyből, figyelmen kívül hagyva többek között a médiatörvényt is. Az NMHH szerint nincs szó összeférhetetlenségről, hiába van szoros együttműködés a Vajna által felügyelt Nemzeti Filmalap és a médiahatóság között. Habár a médiatörvény arról nem határoz, hogy kormánybiztosnak lehet-e rádiója, de arra nem adtak választ, hogyan próbálják azt elkerülni, hogy a médiatanács döntéseit egy kormánytag befolyásolni tudja.  

A 24.hu-hoz kikerült hiánypótlásra küldött dokumentumok között több olyan is van, amin nem megfelelő a dátum, mert hivatalosan mindenen a december 20-ai dátumnak kellene szerepelnie, de több olyan is van, amit későbbre dátumoztak. A döntést bíróságon a vesztesnek ítélt pályázó megtámadta. A bírósági tárgyalás még tart, ezért még nem lehet nyertesről beszélni.

 

2017. május 15-től a Sopron Rádió, Tisza-tó Rádió, Rádió Focus (Salgótarján), a Debrecen Rádió FM95 és a Rádió Eger néven szóló médiaszolgáltatások, illetve a Baranya megyében a Pécs 90,6 MHz, Villány 100,9 MHz, Komló 99,4 MHz és Mohács 93,8 MHz frekvenciákon működő kereskedelmi rádiók a Rádió 1 budapesti hálózatához kapcsolódtak.

 

Zala megyében is elindult pályázatokon Andy Vajna érdekeltségébe tartozó cég, mely a környéken 16 éve sugárzó Helikon Rádiót akarta legyőzni. 2017 decemberében a Kúria hét nagyvárosban függesztette fel a Médiatanács rádiós pályázatait, Székesfehérváron, Veszprémben, Pécsett, Tatabányán, Keszthelyen, Nagykanizsán és Kaposváron. Ezekben a városokban Andy Vajna érdekkörébe tartozó cég próbálja megszerezni a rádió sugárzás jogát. Továbbá Pakson és Veszprémben is tartanak a pályázatok elbírálásának a folyamata, míg Szombathelyen és Szolnokon megkezdhette a sugárzást Andy Vajna érdekköre. POP FM néven indul - a korábbi Class FM helyén - az új országos kereskedelmi rádió, miután a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa egyedüli érvényes pályázóként a Hold Rádiós és Televíziós Reklám Kft.-t állapította meg nyertesnek pályázatán. Indult egy másik országos rádiócsatorna, a Retro Rádió, mely szintén Andy Vajna érdekkörébe tartozik.

 

Az aktaszöveg alapját a Civitas Intézet által kiadott Fekete Könyv - Korrupció Magyarországon 2010-2018 c. kötetben megjelent esetleírás adja, melynek elkészítésében e sajtóadatbázist használva a K-Monitor Egyesület is közreműködött. 

Találatok: [30]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

Megmenekül a Sláger FM, már ha nekik is megengedi a Médiatanács, amit Vajnáéknak

Korábban úgy volt, se a Sláger FM, se a Music FM – a két leghallgatottabb megmaradt nem NER-rádió, frekvenciáját nem hosszabbítja meg a médiahatóság. Előbbi most mégis túlélhet. Már ha nekik is megengedik azt a trükköt, amit Andy Vajna rádiójának szabadott.

Andy Vajnát hallgathatja újabb három nagyváros

Egy VLNC FM Rádió Kft. nevű cég nyerte meg Tatabánya és Székesfehérvár, a dtm Media Hungary Kft. pedig Nagykanizsa frekvenciapályázatát nyerte meg. Különböző vállalkozások, de az adás ugyanaz: az Andy Vajna érdekeltségébe tartozó Rádió 1-gyel lépnek hálózatba.

Hamis nosztalgia

Azt, hogy valóban mindenki örömmel vette volna a hírt, bizonyos szempontból rögtön árnyalja pár tényező. Olyasmikre gondolunk, hogy a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa azt megelőzően szerződött az új rádiót indító céggel az országos kereskedelmi frekvencia használatára, hogy az ugyanezen a frekvencián korábban működő Class FM, illetve annak tulajdonosa, az Advenio Zrt. jogorvoslati kérelmét a bíróság elbírálhatta volna.

Nem meszelik el a Figyelőt, büntetik a Lánchíd Rádiót, jön viszont a Gold Rádió

Egy sor kérdésben döntött a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa. A Lánchíd Rádió 675 ezer forint büntetést fizet, mert a Médiatanács szerint súlyos jogsértést követett el, míg a Figyelő viszont megúszta a Soros-lista közzétételét, az oda felkerültek egyénileg kereshetik igazukat a bíróságon. Pécsett egy nem használt frekvencián új rádióadó indul, Gold Rádió néven.

Vajnáék bevetik a Barba trükköt - máris nevet vált az új rádió

Nem POP FM néven, ahogy a kérelmében korábban szerepelt, hanem Retro rádió néven indulhat el az új országos kereskedelmi rádió Magyarországon, miután a médiahatóság engedélyezte ezt a Andy Vajna volt munkatársához köthető, egyedüli érvényes pályázóként frekvenciát elnyert cégnek.

Bejelentette a Vajna-közeli Retro Rádió, költözik az elnémíttatott Class FM országos frekvenciájára

Már hallhatók az egyetlen országos kereskedelmi rádiós frekvenciára költözést népszerűsítő promók. Ám még lehet gond a Retro névből, hiába a Médiatanács hozzájárulása a POP FM/Retro névváltáshoz.

Eldőlt: kormányközeli rádió indul a Class FM helyén

A 24.hu értesülése alapján a Médiatanács eheti ülésén a Hold Reklám Kft.-t hozta ki győztesnek az egyetlen országos vételkörzetű kereskedelmi rádiós frekvenciára vonatkozó pályázaton. Nem volt nehéz a döntés, hisz korábban a két pályázóból az egyiket, a manapság már csak weben fogható Class FM-et működtető Advenio Zrt.-t alaki (formai) hibákra hivatkozva kizárta a kizárólag a Fidesz delegáltjaiból álló, Karas Monika elnök vezette testület.

Tovább parkoltatja a Médiatanács a kínos ügyeket

Folyamatosan figyelik egyes médiatulajdonosok az NMHH Médiatanácsának honlapját kedd délelőttönként, amikor a grémium általában az üléseit tartja, hogy felkerült-e már a testület heti ülésének előzetes napirendje. Abból ugyanis sok mindenre következtetni lehet a testület soron következő döntéseit illetően, például hogy Andy Vajna kormánybiztos mely városban szerez újabb rádiós frekvenciát a már megszerzett több mint 30 mellé, vagy hogy mely rádióktól vesz el épp frekvenciát a testület és hoz ezzel nehéz helyzetbe. Bár régebben a napirendet már a keddi ülést megelőzően hamarabb is kitették – így bukott ki az is, hogy Vajna hogyan hekkelte meg a testület ülését az egyik pályázat során -, mostanában már mindössze néhány perccel az ülés kezdete előtt teszik közzé azt. Ezen a héten viszont hiába érkeztek a látogatók a testület honlapjára, ott nem jelent meg a napirend. Volt egy feltételezés, hogy talán egy vagy két nappal későbbre halasztották az ülést a húsvéthétfői munkaszüneti nap miatt, de a végén ez nem igazolódott be. A Médiatanács ezen a héten ugyanis úgy döntött, inkább nem ülésezik.

Andy Vajna közelében landol a nyíregyházi Retro

Felvásárolta a nyíregyházi FM 103,9 MHz-en fogható Retro Rádiót működtető, Center-rádió Kft. nevű vállalkozást az a Tranzisztor Kft., mely tavaly már megszerezte a budapesti Rádió Q ingyenes frekvenciáját működtető Rádió Q Kft.-t, és a Rádió Q-t átnevezve Retro Rádió néven működtet rádiót Budapesten pont ugyanabból az irodai szobából (a budapesti Hegyalja útról), ahol Andy Vajna kormánybiztos Rádió 1 hálózatának központi műsorai is készülnek.

Vajna partiarc haverja indíthatja újra az egyetlen országos kereskedelmi rádiót

A Méditanács honlapján nyilvánosságra hozta a szeptemberben kiírt országos kereskedelmi rádiós pályázatának eredményét. Ez az egyetlen megmaradt országos frekvencia, miután a Neo FM 2011-es csődje után a másikat a hatóság döntése nyomán feldarabolták.
Találatok: [30]  Oldalak:   1 2 3   >  >>