language

Személyek:

Apáthy Endre highlight_off

Apáthy Endre

Apáthy Endre hídépítő mérnök, vállalkozó. Apja, Apáthy Árpád szintén hídépítő mérnök volt. A Hídépítő csoport tulajdonosa. Számos vállalat köthető hozzá a rendszerváltást követően, az Árgus-Security, a Lánchíd felújításában részt vállaló Hídépítő-csoport, a hitelekkel, vevőköveteléssel, illetve lízinggel is foglalkozó City Leasing & Faktor (ami korábbi nevén, Andrew’s Leasing-ként egy 3,66 milliárd forintos dél-aföldi busztendert is megnyert úgy, hogy korábban sosem foglalkozott hasonló üzletekkel), illetve a Lajvér Borászat. Hozzá köthetőek a fővárosi Meininger-hotelek.

Apáthy érdekeltségei már az első Orbán-kormány idején is meghatározóak voltak, például a Fidesz-közeli szolnoki vállalkozás, az Axon Vagyonkezelő felügyelőbizottsági, majd igazgatósági tagja volt. Cégei az MSZP-SZDSZ éra alatt is jól futottak, ők építhették például a kőröshegyi völgyhidat 78 milliárd forintért. Fiának, Apáthy Zoltánnak a Híd-csoport mellett abban a Recontra Kft.-ben is van érdekeltsége, amely a Márványmenyasszony nevű budai étterem meghiúsult lebontása miatt került a hírekbe.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [24]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

30 milliós uniós támogatásból vett röntgengépeket egy őrző-védő cég oda, ahol Hadházy EU-pénzes csalást sejt

Újabb érdekességre hívta fel a figyelmet Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő azzal a balatonfüredi beruházással összefüggésben, amiről a Telexen is beszámoltunk. Mint írtuk, a közel 820 millió forintos uniós támogatásból megvalósuló kutatóközpont körül a NER-rel jó viszonyt ápoló üzletemberek tűntek fel.

Zavarosan elköltött 819 671 398 forintot és a NER-rel jó viszonyt ápoló milliárdosokat találtunk

Hadházy Ákos ellenzéki parlamenti képviselő, aki rendszeresen keresi a mutyigyanúsan megvalósult európai uniós támogatású projekteket – emlékezhetünk a közelmúltból az erdő nélküli lombkoronasétányra –, pénteken hét fotó társaságában azt posztolta ki a Facebookjára: „Kevés ennél szemtelenebbül és aljasabbul elcsalt EU-s projektet láttam, pedig erős a mezőny.” Mint írta, „infarktuson átesett betegek rehabilitációjának kutatására(!) kapott három ÉPÍTŐIPARI CÉG(!) 820 millió(!) forintot”, amit úgy költöttek el, hogy „építettek egy 16 lakásos társasházat, aminek földszintjén levő »kutatóintézetben« elvileg 12 hónapig kutattak”.

Debrecenben beszállt egy hotelbizniszbe, Szlovéniában viszont kiszállt Tiborcz István

A kormányfő vejének résztulajdonában lévő vállalat üzemelteti majd azt az épületet, amelyben a Hilton Garden Inn Debrecen City Center szálloda fog működni.

Az állam „megtolta”, ők hazaviszik – a Tiborcz-körhöz került 14 turisztikai csúcsprojekt

A miniszterelnök veje 2020 elején deklaráltan azért távolodott el több turisztikai beruházástól, mert – állítólag – nem akart állami ingyenpénzek kedvezményezettje lenni. Ehhez képest 2022 végén 14 olyan kormányzat által „megtolt” csúcsprojektet találtunk, amelyet Tiborcz István saját nevére vett, vagy vele rokonítható magántőkealapokhoz, esetleg a legközvetlenebb baráti-üzleti köréhez került. Mintha a Matolcsy Ádámnál feltárt közvagyon-elvesztési gyakorlatot látnánk – csak pepitában. Természetesen nem panziócskákról, hanem négy-, ötcsillagos szállodamonstrumokról, élményközpontokról van szó, melyekre bő 61 milliárd forintot utalt ki az állam. Ez az összes úgynevezett Kisfaludy-pénz egyötöde.

Óriási vasúti munkát nyert Mészáros Lőrinc cége, közel 338 milliárdért

A Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd nyerte meg a Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési pályázatát, nettó 337 milliárd 904 millió forintos ajánlatával, írja a 24.hu. A lap szerint Mészáros az öccse, Mészáros János cégét, a Híd-Tám Kft.-t is bevette a munkába alvállalkozóként, valamint az egykori Simicska-birodalom ékkövét, a Közgép Zrt.-t is, mely egy ideje már szintén Mészárosékhoz tartozik. Ugyancsak alvállalkozóként segít majd be a szintén Mészáros-érdekeltség V-Híd Vagyonkezelő. Mellettük ugyanilyen szerepben segíti a munkát az Apáthy Endre érdekeltségében lévő, legutóbb a Lánchíd felújításával reflektorfénybe került A-Híd Zrt. és a MÁV-leányvállalat MÁV FKG Kft. is.

Mészárosék 337 milliárdért dolgoznak Budapest utóbbi száz évének legjelentősebb vasúti munkáján

Hónapok óta várják a Déli Körvasút legnagyobb kivitelezési pályázatának eredményét az infrastrukturális fejlesztések iránt érdeklődők: az EKR-be feltöltött dokumentumok szerint a Mészáros Lőrinc érdekeltségébe tartozó V-Híd nettó 337 milliárd 904 millió forintos ajánlatával vitte el a megbízást.

Sokkoló: a kormány az igénylők fél százalékának adta a turisztikai támogatások kétharmadát

A majdnem 16 ezer soros kimutatás első 26 helyezettje, azaz a jelentkezők 0,16 százaléka vitte el a 2018–2020-ban lekötött szállás-, élménypark- és strandfejlesztési források – a már emlegetett 300 milliárd forint – felét. Az első nyolcvan versenyzőhöz, vagyis az igénylők fél százalékához pedig 205 milliárd forint, a teljes támogatási összeg bő kétharmada jutott. Mindez azért is szürreális, mert a kormányzat eredetileg azt kommunikálta, hogy 2030-ig fog elkölteni 300 milliárdot szálláshelyfejlesztésre, nem pedig három esztendő alatt. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy az ömlesztett Kisfaludy-listákra a strand-, fürdő- és kalandpark-fejlesztési pénzeket is felvitték, tehát egyelőre biztosan nem merült ki teljes egészében a további tíz évre szóló szálláskeret. Ám az biztos, hogy az MTÜ eddig úgy pumpálta ki a vissza nem térítendő támogatásokat a NER-kompatibilis szereplőknek, mintha nem lenne holnap. Miközben a 2019-es járványmentes évről szóló vendéglátóipari-turisztikai elemzésekből egyértelműen kiolvasható, hogy 100-200 milliárd forintból többé-kevésbé meg lehetett volna menteni a Covid-sújtotta ágazat derékhadát.

Egymás ellen versenyzett Mészáros öccse, Mészáros veje és Szijjártó Péter apjának egykori cége

Második kisvasút-fejlesztési munkáját húzza be Mészáros Lőrinc öccsének cége, a Híd-Tám Kft.: a királyréti kisvasút után a lillafüredi vonal fejlesztését is a fiatalabb Mészárosra bízták.

Kénytelen NER-céggel felújíttatni a Lánchidat Karácsony?

Négyből három jelentkező a kormányoldalhoz köthető. Az esetleg túlárazás ismét tendervisszavonáshoz és a politikai harc folytatásához vezethet, miközben meglehet, a kormányközeli cégek megbízása miatt is magyarázkodnia kell a fővárosi vezetésnek.
Találatok: [24]  Oldalak:   1 2 3   >  >>