Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Lapok:

atlatszo.hu highlight_off

Személyek:

Andy Vajna highlight_off

atlatszo.hu

2011-ben alapított, független oknyomozó online-újság, mely a közélet tisztaságáért és közpénzekkel történő gazdálkodás átláthatóságáért küzd. Kiadója az Átlátszó.hu Közhasznú Nonprofit Kft, melynek ügyvezetője Bodoky Tamás. Munkájukat közadakozásból finanszírozzák, magánszemélyektől várnak adományokat függetlenségük megtartása érdekében. Alapítványuk az ÁtlátszóNet alapítvány.

Andy Vajna

Vajna András György Andrew G. VajnaAndy Vajna (1944-2019) hollywoodi producer, az etyeki Korda Filmstúdió társtulajdonosa, 2010-ig az InterCom Zrt. elnöke. 2011 januárja óta a filmipar megújításáért felelős kormánybiztos, feladata „a magyar film megőrzésére, fejlesztésére, állami támogatására és az ezzel kapcsolatos kormányzati tevékenység összehangolására irányuló stratégia kidolgozása” volt. (fotó: Origo)


Azért dolgozunk, hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

▶︎ Támogass minket pártolói tagként: patreon.com/kmonitor
▶︎ Adományozz átutalással, vagy PayPalon: k-monitor.hu/tamogatas


Nézz utána!

Találatok: [28]  Oldalak:   1 2 3   >  >>

A filmipari biztost tavaly több Vajna-vállalatban egy amerikai társaság váltotta végső tulajdonosként

AV Investments Befektetési Kft. – Andy Vajna egyik legfontosabb társasága (volt), alá tartozik többek között a videójátékok animációjával foglalkozó Digic Holding, a műsorgyártó Iko Holding, valamint a Nobu luxuséttermet üzemeltető Buno, és a Rádió 1-et üzemeltető Radio Plus. Az AV Investments Befektetési Kft.-ben tavaly novemberig a hétvégén elhunyt Andy Vajna volt a többségi tulajdonos, a kisebbségi pedig a Cinergi nevű, Delaware-ben bejegyzett cég. Ekkor viszont váltás történt: Vajna teljesen kiszállt és a Cinergi lett az egyedüli tulajdonos. Bár az amerikai társaságot szintén Vajnához szokták kötni, lévén, ő volt a vállalat igazgatója, valódi tulajdonosairól a delaware-i internetes cégadatbázisban nem találni semmilyen információt.

Szétköltözött Tiborcz István és Andy Vajna – indulhat a luxusfejlesztés a Mahart-házban

A filmipari kormánybiztos kiköltöztette cégeit a Pesti Vigadó melletti Mahart-házból, és az ingatlanban lévő egytizednyi tulajdonrészét is eladta Tiborcz Istvánéknak – vette észre az Átlátszó. Indulhat tehát az állam által támogatott luxushotelfejlesztés az úgynevezett Dorottya Házban.

Már csaknem 400 cég köthető Mészáros Lőrinchez, Garancsi Istvánhoz, és Andy Vajnához

Bankok, hotelek, kaszinók, gyárak, tévék, újságok, reklámcégek, építőipari és mezőgazdasági vállalatok – szinte nincs olyan terület, ahol Orbán Viktor három fontos gazdasági háttéremberének ne lenne valamilyen érdekeltsége. Mészáros Lőrinc az elmúlt évben majdnem megduplázta vállalkozásai számát, Garancsi István cégei szárnyakat növesztettek, és Andy Vajna is szépen gyarapodik.

Ömlik a hirdetési pénz Mészáros Lőrinc és Heinrich Pecina regionális lapkiadóiba, milliárdos profitot termeltek tavaly

Mészáros Lőrinc lapkiadója, a Mediaworks 2017-ben több mint 4 milliárd forinttal növelte az árbevételét és így lapjai több mint 4 milliárdos nyereséget hoztak Orbán Viktor barátjának. A Népszabadságot bezárató Heinrich Pecina új kiadójától, az Inform Mediától 1,35 milliárd forint osztalékot vett fel. A fidesz-közeli regionális sajtóban csak Andy Vajna új szerzeménye, a Lapcom volt veszteséges tavaly.

Két és félmilliárd forintot költött a kormány az idei első Stop Soros kampányra

Decemberben és januárban hat nagy reklámkampányt rendelt a Miniszterelnöki Kabinetiroda összesen 4 milliárd forint értékben. Ebből a legdrágább a Stop Soros kampány volt, amire rögtön az elején 2,46 milliárdért rendeltek hirdetéseket. Emellett elment 252 millió a nyugdíjasok karácsonyi utalványának, bő 355 millió egy parlamenti határozat, és 676 millió a kormány eredményeinek reklámozására. Az adatokért 17.600 forintot kért a Kabinetiroda, de az egyik iratot kétszer is olvashatatlanul küldte el.

Vajna pénzt von ki az ingatlancégéből, és már nem pereskedik a Tiborcz-közeliekkel

Tőkét von ki Andy Vajna a belvárosi ingatlantulajdonos Bár-Co. Kft.-ből. A cég perben állt a Mahart-székházban szintén résztulajdonos Apáczai 2005 Kft.-vel, ami 2016 óta Tiborcz István és Szivek Norbert érdekeltsége. Úgy fest, velük végül sikerült megállapodni.

Huszonévesen milliárdosok – így áll a saját lábán az Orbán-rezsim második generációja

Kennedyk vagy Alijevek? A nyugati vagy a keleti változatra hasonlítanak jobban a közelmúltban kialakult magyar politikus- és oligarcha-dinasztiák? Az Orbán-Tiborcz házaspár, a három Mészáros-testvér és Matolcsy Ádám vagyona összesen tízmilliárdos nagyságrendű, Mészárosék második generációja ráadásul több százmilliárdos tőzsdei értékű cégek döntéshozó és ellenőrző testületeiben is szerepet kapott.

Júliustól októberig 4,9 milliárd forintot költött propagandára a kormány

1,3 milliárd forint volt az Erzsébet-táborok reklámozása, 489 millió a vizes vb kampánya, 846 millióért jelentek meg PR-cikkek a kormányzati intézkedésekről, és 2,3 milliárd ment el a Soros-terves hirdetésekre. Mészáros Lőrinc médiacégeinél összesen 1,24 milliárd forint landolt ezekből a kormánykampányokból, de Tombor András, Habony Árpád, és Andy Vajna cégei is jól jártak. Az adatokért megint költségtérítést kért tőlünk a Miniszterelnöki Kabinetiroda.

Átalakítja kaszinócégeit Andy Vajna, hogy kevesebbet kelljen adóznia

Részvénytársasággá lép elő Andy Vajna aranytojást tojó kaszinócége a cég tervei szerint. Két leányvállalata pedig nemrég fuzionált, így kevesebb lesz az adóteher.

Az első idei nemzeti konzultációt 7,2 milliárd forintért reklámozta a kormány

Vaskos költségtérítésért, ráadásul szinte olvashatatlanná homályosított, optikai karakterfelismerő programmal nem digitalizálható dokumentumok formájában volt csak hajlandó kiadni a Miniszterelnöki Kabinetiroda, mekkora összeget és milyen cégeknél költött az adófizetők pénzéből az “Állítsuk meg Brüsszelt” és a “Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén” üzenetű kormányzati reklámkampányokra. Munkatársunk sziszifuszi munkával összesítette az adatokat: az áprilistól a júliusi vizes vb-ig tartó kampány során összesen 7,2 milliárd forintot költöttek. A Mészáros Lőrinchez került Mediaworksnek 2 milliárd, Tombor András médiacégének 860 millió, Andy Vajna tévéjének és rádiójának összesen 510 millió, Habony Árpád lapjainak 260 millió forint jutott az első idei nemzeti konzultáció reklámbüdzséjéből, de több mint 100 millió forintot költöttek a Népszavánál és az ATV-nél is.
Találatok: [28]  Oldalak:   1 2 3   >  >>