Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Lapok:

atlatszo.hu highlight_off

Személyek:

Habony Árpád highlight_off

atlatszo.hu

2011-ben alapított, független oknyomozó online-újság, mely a közélet tisztaságáért és közpénzekkel történő gazdálkodás átláthatóságáért küzd. Kiadója az Átlátszó.hu Közhasznú Nonprofit Kft, melynek ügyvezetője Bodoky Tamás. Munkájukat közadakozásból finanszírozzák, magánszemélyektől várnak adományokat függetlenségük megtartása érdekében. Alapítványuk az ÁtlátszóNet alapítvány.

Habony Árpád

Habony Árpád (Budapest, 1968. január 1.) magyar vállalkozó, politikai tanácsadó, Orbán Viktor személyes stratégiai főtanácsadója. A 2016-os Befolyás-barométer szerint ő Magyarország 4. legbefolyásosabb személye. Miután a 2010-es években számos vitatott ügyben érintett lett, a Fidesz tagadta, hogy hivatalos kapcsolat lenne a párt és Habony között, Orbán tagadta azt is, hogy személyesen ismerné. Ezzel szemben egyes fideszes politikusok vagy Tarlós István főpolgármester nem tagadták, hogy egyeztettek vele vagy tanácsot kértek tőle, utóbbi esetben ráadásul pont Orbán és Tarlós közt közvetített (dacára annak, hogy Orbán állítása szerint személyesen nem ismeri Habonyt), a főpolgármester később pedig elismerte, hogy Habony rendszeresen ad tanácsot neki, de mikor az ATV interjút készített vele Tarlós rendre kitért a válaszadás alól, mikor Habony státuszáról kérdezték, mint mondta „Habony Árpád mint Habony Árpád mondott véleményt.” Tagadta viszont, hogy Orbán küldené hozzá, mert „neki nincs szüksége közvetítőkre, ha a miniszterelnökkel akar tárgyalni.” 

 

Azért dolgozunk, hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

▶︎ Támogass minket pártolói tagként: patreon.com/kmonitor
▶︎ Adományozz átutalással, vagy PayPalon: k-monitor.hu/tamogatas

 

2015-ben Arthur J. Finkelsteinnel együtt Nagy-Britanniában megalapította a Danube Business Consulting Ltd. politikai tanácsadócéget, melynek ügyvezetője Lánczi Tamás, a Századvég vezető elemzője lett. Habony másik cége – melyet Győri Tiborral, a miniszterelnökség korábbi államtitkárával és a miniszterelnök jogi tanácsadójával közösen alapítottak 2015 áprilisában –, a Modern Media Group Zrt. által kiadott Lokál nevű lapban javarészt kormányzati hirdetések és a Szerencsejáték Zrt. hirdetései szerepelnek, melyekért a cég becslések szerint több százmilliós reklámbevételt könyvelhetett el. Az újságot 2016 júniusától ingyenes napilapként terjesztenik, hasonlóan a Metropolhoz a BKV és a MÁV állomásain. A Habony-féle MMG médiaérdekeltségeit 2018 végén a kormányzati médiaholdingnak "ajándékozta". (Wikipédia)

 

Nézz utána!

Találatok: [32]  Oldalak:   1 2 3 4   >  >>

Stadiont épít a megyéspüspök Szegeden, Habony Árpád barátai is beszálltak egy helyi futballklubba

A nagypolitika a Tisza-parti városban is beszállt a labdarúgásba. Az egyik helyi klub, a SZEOL SC a harmadosztályban küzd a feljutásért, a másik, a Szeged 2011 a második vonalban a kiesés elkerüléséért. Az Orbán Viktort lelkesen támogató Kiss-Rigó László püspöknek a kormányfő barátja, Garancsi István cége építi a nemzetközi mérkőzések lebonyolítására is alkalmas stadiont. A rivális csapatnál megjelent a miniszterelnöki tanácsadó Habony Árpád baráti köre: a helyi vállalkozó, aki átadta Habony-közelbe a SZEOL-t, korábban csöndben megvált a szegedi közintézményeknek ételt szállító, milliárdos forgalmú cégétől is.

Júliustól októberig 4,9 milliárd forintot költött propagandára a kormány

1,3 milliárd forint volt az Erzsébet-táborok reklámozása, 489 millió a vizes vb kampánya, 846 millióért jelentek meg PR-cikkek a kormányzati intézkedésekről, és 2,3 milliárd ment el a Soros-terves hirdetésekre. Mészáros Lőrinc médiacégeinél összesen 1,24 milliárd forint landolt ezekből a kormánykampányokból, de Tombor András, Habony Árpád, és Andy Vajna cégei is jól jártak. Az adatokért megint költségtérítést kért tőlünk a Miniszterelnöki Kabinetiroda.

Habony rokonaitól vett rádiós üzletrészt Mészáros Lőrinc Kecskeméten

81,7 százalékos tulajdont szerzett Mészáros Lőrinc cége a kecskeméti Gong Rádió üzemeltetőjében. Az egyik üzletrészt Habony Árpád unokaöccsétől és unokahúgától vette meg, nekik 11,2 millió forintot fizetett a közös 3 százalékukért.

Az első idei nemzeti konzultációt 7,2 milliárd forintért reklámozta a kormány

Vaskos költségtérítésért, ráadásul szinte olvashatatlanná homályosított, optikai karakterfelismerő programmal nem digitalizálható dokumentumok formájában volt csak hajlandó kiadni a Miniszterelnöki Kabinetiroda, mekkora összeget és milyen cégeknél költött az adófizetők pénzéből az “Állítsuk meg Brüsszelt” és a “Ne hagyjuk, hogy Soros nevessen a végén” üzenetű kormányzati reklámkampányokra. Munkatársunk sziszifuszi munkával összesítette az adatokat: az áprilistól a júliusi vizes vb-ig tartó kampány során összesen 7,2 milliárd forintot költöttek. A Mészáros Lőrinchez került Mediaworksnek 2 milliárd, Tombor András médiacégének 860 millió, Andy Vajna tévéjének és rádiójának összesen 510 millió, Habony Árpád lapjainak 260 millió forint jutott az első idei nemzeti konzultáció reklámbüdzséjéből, de több mint 100 millió forintot költöttek a Népszavánál és az ATV-nél is.

Krskó Tibor a filmes bizniszbe tart

Filmes céget alapított az eddig leginkább a reklámpiacon nyomuló HGY Invest Kft., amely a Rogán Antal köreibe sorolt Csetényi Csaba régi üzlettársa, Krskó Tibor érdekeltsége, de erősen kötődik a feltörekvő reklám- és médiapiaci oligarchához, Tombor Andráshoz is.

3 milliárd forintot költött a kormány a propagandagépre a “Magyarország erősödik” kampányban

Tombor András cége közel 1 milliárdot, Garancsi Istváné majdnem félmilliárdot kapott az ország sikerét hirdető reklámokért. Andy Vajna, Habony Árpád, és Mészáros Lőrinc is jól járt a kampánnyal.

Uniós és magyar közpénzek a kormánypárti médiafoglalás szolgálatában 2014-2016

Lassan befejeződik a nem-kormánypárti média felvásárlása, miközben másfél év alatt szinte a semmiből felépült az új, Simicska-cégek nélküli orbánista médiaportfólió. Az 1 milliósra mért elérésű Origo mellett a TV2, az új bulvár-portfólió, az ugyancsak egymillió olvasót elérő vidéki laphálózat és a szépen hálózatosodó rádióadók sosem látott, politikailag homogén tulajdonosi struktúrájú médiabirodalommá állnak össze. Az akvizíciók és a működtetés költségeit részben a magyar költségvetésből átcsatornázott pénzek, részben a tulajdonos stróman-oligarcháknak juttatott uniós finanszírozású projektek haszna fedezi.
Találatok: [32]  Oldalak:   1 2 3 4   >  >>