Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Lapok:

atlatszo.hu highlight_off

Személyek:

Heinrich Pecina highlight_off

atlatszo.hu

2011-ben alapított, független oknyomozó online-újság, mely a közélet tisztaságáért és közpénzekkel történő gazdálkodás átláthatóságáért küzd. Kiadója az Átlátszó.hu Közhasznú Nonprofit Kft, melynek ügyvezetője Bodoky Tamás. Munkájukat közadakozásból finanszírozzák, magánszemélyektől várnak adományokat függetlenségük megtartása érdekében. Alapítványuk az ÁtlátszóNet alapítvány.

Heinrich Pecina

Heinrich Pecina (1950. július 23. – ) osztrák üzletember, a Vienna Capital Partners nevű befektetési alap és tanácsadó cég elnöke. Pecina befektetőtársasága volt a tulajdonosa az FHB Banknak: Pecina és Spéder Zoltán üzlettársaknak számítottak: 2009-ben a VCP 24 százalékos részesedést vásárolt az FHB Jelzálogbankban (ezt 2016. decemberében a Takarékbank Zrt. szerezte meg), amelyben hasonló nagyságú részesedést szerzett az A64 Vagyonkezelő Kft., amelynek Spéder volt az igazgatósági elnöke. Korábban Pecina kezén fordult meg a BorsodChem és a TVK is, később pedig új lapkiadót indított Mediaworks Hungary Zrt., ezzel Pecina a Népszabadság 2016 októberi bezáratásában főszerepet vállalt. Pecina 2017. nyarán 22 hónap felfüggesztett börtönbüntetést és pénzbírságot kapott, miután a hűtlen kezelésről és csalásról szóló ügyben beismerő vallomást tett.  Az ügyben a Hypo Bank 4,3 millió euró tételben állított ki számlát a VCP nevére, így titkolva el egy szakvélemény kifizetését. 

 

Forrás: Wikipedia, fotó: MTI

Találatok: [9]  Oldalak:   1

Ömlik a hirdetési pénz Mészáros Lőrinc és Heinrich Pecina regionális lapkiadóiba, milliárdos profitot termeltek tavaly

Mészáros Lőrinc lapkiadója, a Mediaworks 2017-ben több mint 4 milliárd forinttal növelte az árbevételét és így lapjai több mint 4 milliárdos nyereséget hoztak Orbán Viktor barátjának. A Népszabadságot bezárató Heinrich Pecina új kiadójától, az Inform Mediától 1,35 milliárd forint osztalékot vett fel. A fidesz-közeli regionális sajtóban csak Andy Vajna új szerzeménye, a Lapcom volt veszteséges tavaly.

Nincs nagyon mit megköszönnünk a magyar médiától búcsúzó külföldi tulajdonosoknak

2010 óta nyolc nagy nemzetközi médiavállalat és befektetőcsoport adta el magyarországi érdekeltségeit többnyire kormányközeli oligarcháknak és üzletembereknek. A nem alaptalan – mondjuk úgy – ellenzéki, antikapitalista felhangú olvasat szerint az „erkölcstelen” tőke „aprópénzért” elárulta a magyarországi nyilvánosságot, odadobta azt a „fasizmusnak”. Egy másik – szerintem szintén érvényes – nézőpont szerint pedig számolgattak és akár jelentős veszteséget termelő, akár nagyon is jövedelmező helyzetekben is azt mondták: “ha a magyar választóknak ennyit ér a liberális demokrácia intézménye, hogy négyévente ilyen kormányt választanak maguknak, akkor miért érezzünk nagyobb felelősséget iránta, mint a magyarok maguk?” Csakhogy soha nem is érezték felelősnek érte magukat.

Uniós és magyar közpénzek a kormánypárti médiafoglalás szolgálatában 2014-2016

Lassan befejeződik a nem-kormánypárti média felvásárlása, miközben másfél év alatt szinte a semmiből felépült az új, Simicska-cégek nélküli orbánista médiaportfólió. Az 1 milliósra mért elérésű Origo mellett a TV2, az új bulvár-portfólió, az ugyancsak egymillió olvasót elérő vidéki laphálózat és a szépen hálózatosodó rádióadók sosem látott, politikailag homogén tulajdonosi struktúrájú médiabirodalommá állnak össze. Az akvizíciók és a működtetés költségeit részben a magyar költségvetésből átcsatornázott pénzek, részben a tulajdonos stróman-oligarcháknak juttatott uniós finanszírozású projektek haszna fedezi.

Kiadók, hotelek, focicsapat – ezeket zsákolták be Mészáros Lőrinc rokonai, barátai és üzletfelei 2016-ban

A média és a szállodaipar az a két ágazat, amelyekben Mészáros Lőrinc új belépőként próbált szerencsét az elmúlt évben. Nem aprózta el a terjeszkedést egyik szektorban sem: a vidéki napilappiacon súlyos erőfölényben lévő, s egyéb kiadványokkal is büszkélkedő Mediaworks, illetve az ezoterikus-jobbos Echo TV a fő zsákmány. Frissen megszerzett kastélyai, hotelei pedig egyenként is milliárdos értékűek.

Az ingatlanbérlet miatt került jelzálog a Népszabadság márkavédjegyeire

Tíz éves bérleti szerződést kötöttek a Mediaworks cégei a Corvin-pláza ingatlantulajdonosával, amire 2 millió euró értékű bankgaranciát vállalt a nemrég Fidesz-közelbe privatizált MKB Bank. Felmondás esetére három éves bérleti díj volt a kötbér, plusz még némi baksis – ilyen feltételek mellett nem nehéz veszteségesen működtetni újságot.

Oligarcha-alkuk, zsarolások és gyáva arrogancia – ezért zárták be a Népszabit

Heinrich Pecina, a Népszabadságot a hétvégéig megjelentető, majd bizonytalan időre bezáró kiadó tulajdonosa időt nyerhet osztrák bűnperében – a magyar hatóságok nem biztos, hogy kapkodni fognak, amennyiben jogsegélykérelem érkezne Bécsből, ahol Pecinát sikkasztással vádolják. Akár ez is lehetett az egyik meggyőző érv, ami miatt Pecina elvégezte a piszkos munkát a feltételezett leendő tulajdonos, egy Mészáros Lőrinchez közel álló vállalkozás helyett. A pénzügyi veszteséggel érvelés pedig ebben a formában egy ordas nagy kamu, ezt mindjárt igazoljuk is.

Megy a bruszt a Népszabi kiadójáért, de még nem ütötték nyélbe az üzletet

Nem halad olyan könnyen a Népszabadság kiadójának Fidesz-közelbe zsilipeltetése, mint kezdetben tűnt. A szándék tudomásunk szerint továbbra sem veszett el, de a hangsúly sokkal inkább a vidéki napilapok csomagján van – kellhet a 2018-as választásokra, vélik a Fidesz legfelsőbb agytrösztjében legalábbis.

Mészáros Lőrinc hatalmas médiabirodalomra tenyerelhet

Szárnyra kaptak az Opimus Nyrt. részvényei a tőzsdén – ez az a cég, amelyet Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester köreibe szoktak sorolni, és amelyről egyre gyakrabban hallani, hogy leányvállalata érdeklődést mutat a Mediaworks-kiadó, benne például a Népszabadság iránt. A cégnél nagy a mozgolódás, legutóbb a főkönyvelőt cserélték le.

Pecina-Vitézy biznisz? Mediaworks-jelzálog a Helyi Téma védjegyein

Tavaly óta hiába próbál pénz csinálni a felszámoló Vitézy Tamás nyugalmazott oligarcha és Orbán-rokon becsődölt újságja, a Helyi Téma védjegyeiből. A védjegyeken a minap föltűnt az Ausztriában sikkasztásra felbujtás miatt bíróság előtt álló Heinrich Pecina pénzember érdekeltségében álló, egyebek mellett a Népszabadságot megjelentető Medeiaworks-csoport egyik cégének jelzálogjoga.
Találatok: [9]  Oldalak:   1