Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Lapok:

atlatszo.hu highlight_off

Kulcsszavak:

ítélet/döntés highlight_off

atlatszo.hu

2011-ben alapított, független oknyomozó online-újság, mely a közélet tisztaságáért és közpénzekkel történő gazdálkodás átláthatóságáért küzd. Kiadója az Átlátszó.hu Közhasznú Nonprofit Kft, melynek ügyvezetője Bodoky Tamás. Munkájukat közadakozásból finanszírozzák, magánszemélyektől várnak adományokat függetlenségük megtartása érdekében. Alapítványuk az ÁtlátszóNet alapítvány.

Találatok: [144]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>

OLAF-jelzések: az Átlátszó cikksorozata alapján indult ügyben szabadságvesztést is kiszabtak

Az Európai Csalási Elleni Hivatal, azaz az OLAF jelzése alapján indult magyarországi ügyekről szóló sorozatunk következő részében egy, eredetileg az Átlátszó által felderített eset következik. 2012-es tényfeltárásunk alapján az OLAF vizsgálatot indított, majd ajánlást tett a magyar ügyészség felé, a büntetőeljárás pedig mostanára eljutott az első fokú ítéletig. A bíróság az egyik vádlottat végrehajtandó, társát felfüggesztett szabadságvesztésre ítélte. Az utóbbi vádlott a bűncselekménnyel okozott kárt, mintegy 200 millió forintot teljes egészében megtérítette.

Jogerősen felmentette a bíróság a „kémeket”, akik az ügyészség szerint az USA-nak dolgoztak

Immár jogerős bírói ítélet mondja ki, hogy az Átlátszó által végigkísért kémkedési ügy fővádlottja, Maxin Norbert és társa nem követték el a nyomozóhatóság és az ügyészség által velük szemben felrótt súlyos bűncselekményt. Az ügynek számos érdekessége volt, így például az is, hogy a vádlottak jó fideszes kapcsolatokkal rendelkeztek, de a kormánypárt soha nem nyilatkozott az eljárásról.

Hamisított Orbán-interjú: másodfokon is munkaügyi pert nyertek a Fejér Megyei Hírlap kirúgott szerkesztői

A Székesfehérvári Törvényszéken november 27-én immár jogerősen úgy ítélte a bírói tanács, hogy nem szegett kötelességet munkavégzés során a Fejér Megyei Hírlap két kirúgott szerkesztője, akik emiatt munkaügyi pert indítottak volt munkaadójukkal, a Mediaworks Zrt.-vel szemben. A meghamisított miniszterelnöki interjú ügyében egyébként mindmáig nincs valódi tettes, a Mészáros Lőrinc tulajdonában lévő médiavállalat viszont időközben büntetőpert is indított a veszprémi bíróságon. Nagyon keresik a bűnbakot.

Még csak egy vádemelésre került sor a választási ajánlások tömeges tavaszi hamisítása miatt

Szinte eredménytelenül nyomoz a rendőrség több tucat, az áprilisi országgyűlési választások idején az ajánlásokkal történt visszaélés ügyében. A 111 eljárás közül 6-ot már megszüntettek, 19-et felfüggesztettek, 9-et átminősítettek, 11-et pedig átadtak a NAV-nak. Vádemelésre mindössze egy esetben került sor – derült ki az Átlátszónak megküldött rendőrségi tájékoztatásból.

A rendőrség nem talált felelőst, Tiborczék helyett a magyar adófizetők bűnhődnek az Elios-ügyben

Hiába állapította meg az EU csalás elleni hivatala (OLAF), hogy Orbán Viktor miniszterelnök vejének volt cége, az Elios Zrt. súlyos szabálytalanságokat követett el több tucat uniós finanszírozású projektben, a magyar nyomozó hatóságok megszüntették a nyomozást az ügyben. Tiborcz István nyugodtan alhat, de az ügy több milliárd forintba kerülhet a magyar adófizetőknek, mert az EU várhatóan a magyar nyomozás eredményétől függetlenül ragaszkodni fog a több mint 40 millió eurós támogatás visszafizettetéséhez.

Pert vesztett az MTVA, kiderült hogy háromszor forgatott a Putyin-tévé a közmédia székházában

Mármint 2017-ig. Ezt az MTVA adta ki az LMP-s politikusok hosszas adatigénylés-kálváriája végén. Naná, hogy nem saját jószántából. Demeter Márta országgyűlési képviselő jogerősen közadatpert nyert a közmédia ellen.

Rohadt vetőkrumplit osztottak a rászorulóknak, az ügyészség megszüntette a nyomozást

Öt évig molyolt az ügyészség a Háztáji Program burgonyaosztásával kapcsolatos feljelentéssel, míg nemrégiben, augusztus végén kimondta, nincs és nem is volt itt semmi látnivaló. Ennél azért utólag is izgalmasabbnak tűnik az eset. Az osztáskor a kedvezményezettekhez került krumpli rohadt volt és büdös – hogy mekkora arányban és kinek a hibájából, nem derült ki egyértelműen. A politikailag is jól beágyazott termelő milliárdos összegű állami forrást nyert burgonyanemesítésre.

Pert nyert a kirúgott jegyző, 7 millióba kerül Tiszafürednek a polgármester bosszúja

A jogerős ítélet alapján Tiszafürednek 6,5 millió forint kártérítést és 250 ezer forint perköltséget kell fizetnie a város négy évvel ezelőtt kirúgott jegyzőjének. A Szolnoki Törvényszék végzése szerint 2014 októberében jogellenesen mentette fel a jegyzőt politikai ellenlábasa, a frissen megválasztott fideszes polgármester. Csakhogy a polgármesteri hivatal nem nagyon akar fizetni, a volt jegyző ezért végrehajtást kért.

Furcsa tenderrel került új kézbe a fővárosi patkányirtás – a KDB mégis mindent rendben talált

Idén 47 év után nem a Bábolna Bio Kft., hanem egy négytagú konzorcium nyerte el a fővárosi patkányirtásra kiírt közbeszerzést. A Fővárosi Önkormányzat többször módosította a jelentkezési feltételeket, és a későbbi nyertest több alkalommal hiánypótlásra szólította fel, majd végül őt hozta ki győztesnek. A Bábolna Bio szerint nem megfelelőek a konzorcium referenciaigazolásai, ezért megtámadta az eredményt, de a Közbeszerzési Döntőbizottság elutasította a cég jogorvoslati kérelmét.

Az NNI megszüntette a nyomozást, Hadházy újra feljelenti a BKK online jegyrendszer-beszerzését

Megszüntették a nyomozást a BKK botrányos onlinejegyrendszer-beszerzése ügyében – ezt ismertette Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő szokásos Korrupcióinfóján. A politikus új feljelentést tesz, ezúttal a közbeszerzési szabályok megsértése miatt.
Találatok: [144]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>