Megújult a K-Monitor sajtóadatbázisa. Mondd el a véleményed róla!
language

Lapok:

atlatszo.hu highlight_off

Személyek:

Rákosi Tamás highlight_off

atlatszo.hu

2011-ben alapított, független oknyomozó online-újság, mely a közélet tisztaságáért és közpénzekkel történő gazdálkodás átláthatóságáért küzd. Kiadója az Átlátszó.hu Közhasznú Nonprofit Kft, melynek ügyvezetője Bodoky Tamás. Munkájukat közadakozásból finanszírozzák, magánszemélyektől várnak adományokat függetlenségük megtartása érdekében. Alapítványuk az ÁtlátszóNet alapítvány.

Találatok: [6]  Oldalak:   1

A Magno Studio Kft. a fideszes médiabirodalom új csillaga

Az elmúlt két évben a nagyok árnyékában rohamos növekedésnek indult egy kis cég is a kormányzati reklámköltések piacán. A 2015 végén bejegyzett Magno Studio Kft. 2016-ban 2,5 milliárd, tavaly pedig 7,2 milliárd forint árbevételt ért el. Idén 3,8 milliárd forint landolt a cégnél a választás előtti kormánykampányokból, pedig még honlappal sem büszkélkedhet.

A vidéki buszok felmatricázására kifizetett költségek fele fiktív lehetett a kvótakampány során

A kormány 2016-os kvóta-népszavazási kommunikációjának részeként bonyolították le a vidéki közlekedési központok és a Volánbusz Zrt. buszain futó “vidéki jármű” kampányt. Az alig kéthetes reklámmegjelenés során a Rogán Antal vezette Miniszterelnöki Kabinetiroda nettó 80 millió forintot buszoztatott meg. Megszereztük a kampány hivatalos dokumentációját, ami alapján könnyen lehet, hogy ennek az összegnek több mint a felét feleslegesen költötték el, csak a nyomdai munkára mintegy 27 millió forintos túlszámlázás történhetett. Bár nem milliárdos tételekről van szó, az ügy mégis tanulságos: egyrészt betekintést enged a keretszerződéseken belüli, egyedi megrendelések világába, másrészt bizonyítékokkal szolgál a Kabinetiroda hanyagságára, valamint a közbeszerzés nyertesei által a valós munka ellenértékén felül szerzett milliókra.

Júliustól októberig 4,9 milliárd forintot költött propagandára a kormány

1,3 milliárd forint volt az Erzsébet-táborok reklámozása, 489 millió a vizes vb kampánya, 846 millióért jelentek meg PR-cikkek a kormányzati intézkedésekről, és 2,3 milliárd ment el a Soros-terves hirdetésekre. Mészáros Lőrinc médiacégeinél összesen 1,24 milliárd forint landolt ezekből a kormánykampányokból, de Tombor András, Habony Árpád, és Andy Vajna cégei is jól jártak. Az adatokért megint költségtérítést kért tőlünk a Miniszterelnöki Kabinetiroda.

Vajna nyomul Rákosi IKO-jára, Tombor reklámcége hasít

Szorosabbra fűzte az együttműködést Andy Vajna kormánybiztos, kaszinókirály és médiacézár a TV2-beszállító IKO-csoporttal. A Vajna-érdekeltség AV Investments Kft. IKO Holding néven alapított céget a minap.

Szalay Balázs autóversenyzővel közös céget alapított Tombor luxemburgi partnere

Közvetve Szalay Balázs autóversenyző az új üzletfele a luxemburgi Mangusta Invest SA-nak. Ez a cég szállt be Tombor András cége mellé a TV2-nek szállító reklámcégbe, illetve ennek titokzatos vezetőiről írtuk a minap, hogy magánrepülőgépük is van Magyarországon.

Így mozognak a nemzeti tőkésosztály magánrepülőgépei

Magyar lajstromjelű Beechjet kisrepülőgép tulajdonosa Tombor András titokzatos luxemburgi strómanjainak ottani cége. A gép magyar üzembentartója, a Fly-Coop szintén kötődik a Fideszhez, például ők helikoptereztették annak idején nyírségi lagziba Rogán Antalt. A HA-YFJ útjait egy ideje követjük az internetes járatfigyelőkön: a gép kvázi hetesbusz Brüsszelbe, illetve európai pénzügyi paradicsomokba, mint például Zürich vagy Luxembourg. A legkomolyabb magyar magángépet továbbra is az OTP üzemelteti, de egy oldschool alföldi olajos família is felbukkant a közlekedési hatóság lajstromnyilvántartásában.
Találatok: [6]  Oldalak:   1