Carlos Ghosn a csőd széléről a világ legnagyobb autóipari szövetségévé tette a Renault, a Nissan és a Mitsubishi hármasát, a szektor egyik legfontosabb topmenedzsereként tartották számon, Japánban pedig kifejezetten sztárként kezelték. Egészen november 19-ig, amikor a tokiói ügyészség emberei a reptéren felsétáltak magángépére, és bekísérték az előzetesbe, 5 milliárd jenes csalás gyanújával. A Nissan meacuplázik, és azt állítja, hogy a diktatórikus Ghosn meglopta a céget. A sztorinak azonban van egy mélyebb szála: Ghosn egyesíteni akarta a három céget, ám a Nissannak ez nem nagyon tetszett, mert a jelenlegi tulajdoni rendszerben ezzel a Renault hűbéresévé válnának.
Az ügy lezárása érdekében elismerte vétkességét és elfogadta a megvesztegetés vádjával ellene indított eljárásban kivetett 772 millió dolláros bírságot a Alstom SA francia energia- és gépipari konszern.
Chen Shui-bian volt tajvani elnökkel kevesen cserélnének manapság. A helyszíni beszámolók szerint egyre rosszabb állapotban van a Kínai Köztársaság egyetlen nem Kuomitang-párti volt államfője, aki 17 millió dolláros korrupcióért és pénzmosásért tölti húszéves börtönbüntetését.
Plágiumügyekben a németek vezetik a képzeletbeli ranglistát: tavaly több politikus is botrányba keveredett. A legnagyobb visszhangja Karl-Theodor zu Guttenberg német védelmi miniszter ügyének volt, aki végül lemondott posztjáról. Kínában, Franciaországban, Ukrajnában is divat a „szabad kölcsönzés”. Magyarországon politikus még nem keveredett plágiumügybe, de egy tanár, egy dékánjelölt és több diák lebukott már.
A Renault autógyár arra kérte a francia hatóságokat, hogy vizsgálják ki a náluk történt állítólagos ipari kémkedést.
A mai bejelentés szerint korrupció és befolyással való üzérkedés miatt vád alá helyezték a francia olajipari óriáscéget.