language

Személyek:

Bajnai Gordon highlight_off

Lapok:

Bajnai Gordon

Bajnai György Gordon (Szeged, 1968. március 5. –) magyar üzletember, politikus. 2007 és 2008 között önkormányzati és területfejlesztési, majd 2009-ig nemzeti fejlesztési és gazdasági miniszter a második Gyurcsány-kormányban. Gyurcsány Ferenc lemondása után 2009. április 14. és 2010. május 29. között a Magyar Köztársaság miniszterelnöke.

Origo

Az Origo.hu Magyarország egyik leglátogatottabb internetes portálja. 1998-ban indult egy olyan portálként, ami a szerkesztett tartalom mellett egyéb szolgáltatásokat is nyújt. 1999-ben megvásárolták a freemail levelező programot. A portál főszerkesztője 2000-ig Nádori Péter volt, akit ezután Weyer Balázs váltott. 2006-ban megvásárolták az iWiWet. 2010-ben az Indexnél dolgozó Vaszily Miklós lett a lapot kiadó Origo Zrt. vezérigazgatója. 2011. szeptember 29-én távozott Weyer Balázs és Nádori Péter, az új főszerkesztő a volt indexes Gazda Albert lett. 2013 novemberétől Sáling Gergő volt az Origo főszerkesztője. 2014. júniusában (egyesek szerint politikai nyomásra) Sálingnak felmondtak és Pálmai L. Ákos lett a főszerkesztő (l. Origo-ügy).


2015-ben a Magyar Telekom meghirdette eladásra az Origót, miután a német Deutsche Telekom Európában csökkentette a médiaérdekeltségégeit. Végül a Száraz István vezette, VS.hu-t birtokló New Wave Mediához került az újság. A New Wave a cseh Bawaco médiabefektőjé, amely Szemerey Tamáshoz, Matolcsy György jegybankelnök unokatestvérének érdekeltségéhez tartozik. Pálmai L. Ákost György Bence követte főszerkesztőként, a portál pedig erősen kormánypárti hangvételűvé vált. 2017 elején több munkatárs is távozott az Origótól, voltak akiket kirúgtak, voltak akik szolidaritásból mondtak fel. 2017 áprilisában az Origo Media nevet változtatott New Wave Media Group Zrt.-re. 2017. június 28-án az Origo Matolcsy Ádámhoz, Matolcsy György fiához került, miután a New Wave Media Group Zrt.-t megvette a Magyar Stratégia Zrt. 2017 októberében Matolcsy Ádám bekerült a New Wave Media Group Zrt. vezetői közé is. 2017. december 31-i hatállyal az Origót működtető New Wave Media Group Zrt. a VS.hu-t ködtető New Wave Production Kft.-vel együtt beolvadt eddigi anyavállalatába, a 2014-es alapítású New Wave Media Kommunikációs és Szolgáltató Kft.-be. 2017-ben György Bence távozott mint főszerkesztő, utódja Gábor László. 2018. decemberében az Origo (NWM Kft.) is beolvadt a kormánypárti médiakonglomerátumba, a cég tulajdonosa a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány lett.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [17]  Oldalak:   1 2   >  >>

Újabb gyanúsítottat hallgattak ki Alstom-ügyben

Az M2-es és M4-es metróvonalra kiírt közbeszerzési eljárás során megkötött szállítási szerződésekkel kapcsolatos nyomozásban november 10-én újabb embert hallgatott ki a Központi Nyomozó Főügyészség (KNYF). Az Alstom-ügyben - ahogy írták - gazdálkodó szervezet önálló intézkedésre jogosult dolgozója által kötelességszegéssel, bűnsegédként elkövetett vesztegetés gyanúja miatt történt a kihallgatás.

Fidesz: Az Alstom-botrány kenőpénzei a baloldalhoz vándoroltak

Budai Gyula fideszes parlamenti képviselő szerint egyértelmű, hogy az Alstom-ügyből származó kenőpénzek baloldali politikusokhoz, illetve az MSZP és az SZDSZ kasszájába vándoroltak.

Titkosítás: az Orbán-kormány jobban teljesít

Többet titkosít az Orbán-kormány, mint a baloldali kormányok tették azt 2006 és 2010 között. Tavaly május óta 32 darab, semmilyen módon nem nyilvános 3000-es sorszámú kormányhatározatot hozott a kabinet. Az Origo megszerzett hét, már lejárt minősítésű hasonló kormánydöntést a Bajnai-kormány időszakából.

Bajnai politikai ügyként találkozott a Sukoró-beruházással

Politikai és nem gazdasági kérdésként találkozott a Velencei-tó partjára tervezett kaszinóberuházással Bajnai Gordon a miniszterelnökké választása, 2009 tavasza után, a politikus erről a büntetőper tárgyalásán beszélt.

Határozottsága miatt lett gyanús az ügyészeknek Gyurcsány a sukorói ügyben

Minisztériumi levelezésekre és több tanú vallomására alapozza az ügyészség az [origo] információi szerint azt a gyanút, hogy Gyurcsány Ferenc a hatáskörét túllépve gyorsította meg a sukorói kaszinóberuházáshoz szükséges állami ingatlancserét. Egy, az ügyészség álláspontját ismerő forrás szerint több bizonyíték utal arra, hogy Gyurcsány önkényesen, a szabályos ügymenetet figyelmen kívül hagyva döntött a sukorói befektetők érdekében.

Csak tanulmányozhatja az ügyészségi iratokat Gyurcsány

Saját felhasználásra nem jut hozzá, de a parlament mentelmi jogi bizottsága elnökének dolgozószobájában kutakodhat az őt érintő ügyészségi iratokban Gyurcsány Ferenc korábbi miniszterelnök. A politikus levélben kérte a kérdéses dokumentumokat.

Gyurcsányt látják bírálói a sukorói ügy több homályos pontján

Hivatali visszaéléssel akarja meggyanúsítani az ügyészség Gyurcsány Ferenc korábbi kormányfőt a sukorói kaszinóberuházással összefüggésben. Gyurcsány szerint politikai megrendelésre vizsgálódik az ügyészség, bár a korábbi kormányfő több ponton is felbukkan a zavaros ügyben.
Találatok: [17]  Oldalak:   1 2   >  >>