language

Intézmények:

New Wave Media Kft. highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [52]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6   >  >>

Matolcsy Ádám & Co., az élet közpénzben lubickoló császárai

1,3 milliárdos budai villába költözött be egy időre Matolcsy György fia, Matolcsy Ádám és családja. A villát 2015-ben a Matolcsy György vezette jegybank alapítványa úgy vette meg, hogy Matolcsy György épp a szomszédos Gereben utca 6. szám alatt lakott. Az épület jelenlegi tulajdonosa egy magántőkealap, amit egy Száraz István érdekeltségébe tartozó alapkezelő kezel. Száraz az ifjú Matolcsy közeli barátja, a jegybank milliárdos kommunikációs tendereinek győztese. Matolcsy Ádám és barátai az élet császárai 2022 Magyarországán.

HVG Top 500: osztalékleltár – ilyen az, amikor az oligarchák szerények

Még a NER-oligarchák is megszeppentek kissé a járvány első évében: profitjuk nagyobb részét hagyták benn a cégeikben, és kevesebbet vettek fel belőle osztalékként, mint korábban. De azért persze nem csak maradt, jutott is. HVG Top 500, 6. rész.

A jegybankot 54 milliárdért felújító cég tulajdonosától vett Duna-parti luxuslakást Matolcsy menye

Matolcsy Ádám után a felesége, Matolcsy Tímea is üzleti babérokra tör: megvásárolt egy ingatlanos céget és vele egy luxuslakást annak a Somlai Bálintnak az érdekeltségétől, akinek másik vállalkozása 54 milliárd forintért újítja fel a Matolcsy György által elnökölt Magyar Nemzeti Bank Szabadság téri épületét. A XIII. kerületi panorámás ingatlanban korábban éppen Matolcsy Ádám és felesége lakott.

Balkán-szerte terítik a Habony-művekben kikevert valóságot, mégis kudarc a V4NA-projekt

A koronavírus-járvány közepette újfent ráerősítő orosz dezinformációs nyomás már nem találja olyan védtelen állapotban Magyarországot, mint korábban. A magyar médiavilágot uraló Fidesz-barát médiumok ugyanis orosz állami pénzből működő médiumok helyett már közelebbi forrásból, a Habony Árpád érdekeltségébe tartozó V4NA hírügynökségtől veszik át a nemzetközi híreik java részét.

Felértékelték a Fideszes médiabirodalmat: 14 milliárdot ért az önkéntesen adott ajándékcsomag

Közzétette története első pénzügyi beszámolóját a kormányközeli médiatermékeket összefogó, tavaly év végén életre hívott Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány (KESMA). A kormány által nemzetstratégiai jelentőségűnek nyilvánított szervezet kevesebb, mint négy hónapos működés alatt – saját értékelése szerint – 14 milliárd forintot meghaladó vagyont halmozott fel. És miután ezt teljes egészében ajándékba kapta, így lényegében pont ekkora, tehát több mint 14 milliárd forint profitot ért el.

Vége, a fideszes média hivatalosan is birodalommá alakult

Lezárult a Fidesz-közeli médiumok vállalatcsoporttá alakulása, a csoport uralkodó tagja, Mészáros Lőrinc volt érdekeltsége, a Mediaworks közzétette ennek tényét a cégközlönyben. Május 14-ei hatállyal elismert vállalatcsoport uralkodó tagja lett Mészáros Lőrinc felcsúti dollármilliárdos volt médiaérdekeltsége, a Mediaworks Hungary Zrt. – derül ki a cégközlöny május 28-ai számából. A vállalatcsoport alárendelt tagja 28 darab további médiavállalkozás, amelyek mind a KESMA (Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány) nevű, Fidesz-közeli médiaalapítvány tulajdonában állnak. A Mediaworks életében más fontos változások is történtek ezzel egyidejűleg. Tulajdonosa április 30-ai hatállyal közvetlenül a KESMA lett, amely addig az Opus Press Zrt-n keresztül birtokolta. A Mediaworks igazgatóságából kikerült Pintér Andrea, helyét Kálmán Erika vette át. Vélhetően ugyanarról a Kálmán Erikáról van szó, aki volt már ebben a pozícióban: Kálmán Heinrich Pecina bizalmi embereként dolgozott együtt az osztrák üzletemberrel a BorsodChemnél, a Vienna Capital Partnersnél, majd a Mediaworksnél is.

Tisztogatások, műkincsláz, ügyeskedések: a Matolcsy-éra kemény ügyei

Kirúgási hullám, bizalmi állások, holdudvarépítés, kiterjesztett hatáskörök, műkincsláz, alapítványi ügyeskedések és persze e nagy Kína is szerepel a Magyar Nemzeti Bank elnökének most véget ért első ciklusát vizsgáló szemlénk lezáró részében.

Mit kezd a köztes tulajdonos Mészáros Lőrinccel a versenyhivatal?

Az Andy Vajnához köthető médiaérdekeltségek kivételével mostanra lényegében az összes olyan kormányközeli médium a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítványhoz (KESMA) került, amelyek ingyenes átadását korábban bejelentették eddigi tulajdonosai. Bár az alapítvány tulajdonjogát egyes esetekben még nem jegyezték be hivatalosan, ez valószínűleg már csak napok kérdése. Az adományozási szerződéseket ugyanis aláírták az érintettek, és a cégbírósághoz is benyújtották a szükséges iratokat.

Ennyi volt: nem vizsgálja a GVH a fideszes médiabirodalmat

Nem indít versenyfelügyeleti eljárást a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Közép-Európai Sajtó és Média Alapítvány összefonódás bejelentése alapján, miután a Kormány nemzetstratégiai jelentőségűnek minősítette a tranzakciót – írja a hivatal.

Orbán nem viccel: szerinte közérdek, hogy létrejöjjön a fideszes propagandabirodalom

Találatok: [52]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6   >  >>