language

Akták:

BKK botrányos e-jegyrendszere highlight_off

Kulcsszavak:

ítélet/döntés highlight_off

BKK botrányos e-jegyrendszere

BKK botrányos e-jegyrendszere

Feljelentés alapján indult nyomozás a Budapesti Közlekedési Központ online jegyértékesítési rendszerének botrányos bevezetése ügyében 2017-ben. A BKK az új, online jegyértékesítési rendszert a vizes világbajnokságra időzítve vezette volna be, de gyorsan kiderült, hogy a rendszer könnyen manipulálható. A BKK a bevezetés előtt heteken át tesztelte a rendszert, és állítólag 450 hibát talált. A hibákat jelezték, majd a rendszert fejlesztő T-Systems a hibák elhárításáról biztosította a BKK-t, és felelősséget vállalt azért, hogy a platform biztonsággal elindítható. Ehhez képest a rendszer beindítása után rögtön egy 18 éves fiatal rájött, hogy a bérlet ára szabadon módosítható, ő például 50 forintért tudott bérletet venni. Erről értesítette a céget, majd az Indexet is. Nyomozás indult, a rendőrség őt is kihallgatta. A későbbiekben az adatbázis sebezhetőségéről érkeztek információk, több ezer felhasználó adatához jutottak hozzá ismeretlenek. Aztán az is kiderült, hogy a rendszer fejlesztésére nem is írtak ki külön pályázatot, hanem egy régebbi megállapodást egészített ki a BKK a T-Systems-szel.  A BKK évekkel korábban elkezdett egy másik e-jegyrendszert is fejleszteni (Rigó), ez azonban elakadt. 

2021 őszén a Nemzeti Nyomozó Iroda bűncselekmény hiányában megszüntette e-jegyrendszer ügyében indított nyomozást és lezárta az ügyet, de 2022-ben a  Fővárosi Főügyészség döntése nyomán folytatódott a nyomozás.

 
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [4]  Oldalak:   1

Az NNI megszüntette a nyomozást, Hadházy újra feljelenti a BKK online jegyrendszer-beszerzését

Megszüntették a nyomozást a BKK botrányos onlinejegyrendszer-beszerzése ügyében – ezt ismertette Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő szokásos Korrupcióinfóján. A politikus új feljelentést tesz, ezúttal a közbeszerzési szabályok megsértése miatt.

Újabb bírságot kapott a BKK a hekker-ügyben

10 millió forintos bírságot szabott ki a BKK-ra a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság a tavaly nyári vizes vébére indított, könnyedén meghekkelt, aztán gyorsan visszavont BKK-s online jegyértékesítési rendszer hibái miatt - értesült az Index.

BKK-botrány - Nem kérnek bocsánatot a lecsukatott diáktól

A hallgatást választotta a T-Systems és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) az online jegyrendszerük hibájára figyelmeztető, ám viszonzásul feljelentett és meghurcolt fiatallal szemben, akit végül a Társaság a Szabadságjogokért (TASZ) védett meg sikeresen. Megírtuk: hétfőn közölte a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Főügyészség a Népszavával, hogy bűncselekmény hiánya miatt megszüntette a diák gyanúsítását.
Találatok: [4]  Oldalak:   1