language

Akták:

BKV-Alstom metrókocsik highlight_off

Lapok:

stop.hu highlight_off

BKV-Alstom metrókocsik

BKV-Alstom metrókocsik

Egy 2005 nyarán indult közbeszerzési eljárás után 2006-ban Budapest szerződést kötött a francia Alstom céggel a 2-es és 4-es metró szerelvényeinek legyártására. A hatóságok azonban minőségi kifogások miatt megtagadták a kocsik üzemeltetéshez szükséges engedélyek kiadását, ezért Budapest időbeli teljesítés hiányában felbontotta a szerződést. A kontraktus azonban többek között köti, hogy ha a metrószerelvényeknek nem sikerül megszerezni az engedélyeket, az Alstom azért nem tehető felelőssé. Ez alapján fordult az Alstom a nanterri bírósághoz, amely első fokon jogatlannak ítélte a főváros szerződésbontását és megtiltotta a bankoknak, hogy lehetővé tegyék a BKV számára a teljesítési garanciák lehívását és a közlekedési vállalalt által kifizetett előleg visszafizetését.

 

2015 végén a fővárosi önkormányzat ideiglenes vizsgálóbizottsága nyúlt újra hozzá az ügy közbeszerzésének szabálytalanságaihoz. A testület 2016 januárjában megállapította, hogy az eljárásnak "nehezen lehetett volna" más nyertese, mint az Alstom. A brit Súlyos Csalások Elleni Hivatal 2018 december végi közleménye szerint három Alstom-vezetőt bűnösnek találták abban, hogy megvesztegették a Litvániai Erőmű tisztviselőit és vezető litván politikusokat. Megállaptották: "Az Alstom-csoporton belül széles körben elterjedt a korrupció kultúrája." A vizsgálat során több mint 30 országgal, köztük Magyarországgal működtek együtt. A nyomozás kiterjedt Magyarországra is a budapesti metrókocsik kapcsán, de ezt a nyomozást felmentéssel lezárták. Az M2 és M4 metróvonalakra kiírt közbeszerzési eljárás során megkötött szállítási szerződésekkel kapcsolatos magyar nyomozásban a Központi Nyomozó Főügyészség hat személyt hallgatott ki gyanúsítottként. 2019 áprilisában a Központi Nyomozó Főügyészség gazdálkodó szervezet önálló intézkedésre jogosult dolgozójának kötelessége megszegésére irányuló vesztegetés bűntette miatt emelt vádat négy személy ellen a Fővárosi Törvényszéken. A vádirat szerint a francia Alstom cég megvádolt vezető tisztségviselője a BKV által az M2-es és M4-es metróvonalakat érintő járműbeszerzésre 2005 júniusában kiírt közbeszerzési eljárásban az Alstom vezette konzorcium győzelme érdekében a közbeszerzési eljárás eredményét befolyásolni képes ismeretlen személyt vagy személyeket milliós nagyságrendű euró átadásával vesztegetett meg.

Kép forrása: Index

Támogass minket rendszeres adományoddal,

hogy a korrupciós ügyek ne tűnjenek el a süllyesztőben!

stop.hu

A lapot 1999-ben alapította a Telnet Magyarország Rt. nevű internetszolgáltató, ezután a Puch Lászlóhoz köthető Opt Ügynöki Kft tulajdonolta. A tulajdonlást a CommOnline Zrt. folytatta, alapvetően ellenzéki, kormánykritikus online portálként működött. A CommOnline 2012-13 között a Népszava Lapkiadó Kft--é volt, a legutolsó tulajdonos az MHS Média Kft. nevű cég. 2016-ban a portál működtetése finanszírozhatatlanná vált, a cég ellen a NAV végrehajtást is indított. Az online portált 2016 áprilisában kapcsolták le.

Keresd a lap cikkeit az internet archívumban: https://archive.org/

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [6]  Oldalak:   1

Nincs idő új tenderre, mert elveszítik az uniós támogatást

Tarlós István (Fidesz-KDNP) főpolgármester szerint a metrókocsi-szerződéssel kapcsolatos megállapodás a "maximális siker", amely elérhető volt.

Mi lesz a metrókocsikkal? A miniszter válaszolt Tarlós István megjegyzésére

Fellegi Tamás biztos abban, hogy a független Nemzeti Közlekedési Hatóság a jogszabályi kötelezettségeit, a szakmai követelményeket és mindenek előtt az utazók biztonságát tartja szem előtt eljárásaiban, döntéseit ezek alapján hozza.

Tarlós nyolc hónap után kíváncsi: "mi az ördög legyen a hatósági engedéllyel"

Ma már nem a főváros és az Alstom között folyik a vita a metrókocsikról, hanem a francia cég és a magyar közlekedési hatóság között - közölte a főpolgármester szerdán, egy más témában tartott sajtótájékoztatón.

Tarlós: ezt már sakkozza le az Alstom

Ma már nem a főváros és az Alstom között folyik a vita a metrókocsikról, hanem a francia cég és a magyar közlekedési hatóság között - közölte a főpolgármester szerdán, egy más témában tartott sajtótájékoztatón.

Tarlós az Alstom-tárgyalásról: közel a megoldás

Rendkívül közel került a megoldáshoz Budapest vezetése az Alstommal - jelentette be Tarlós István főpolgármester kedden, miután több órán át tárgyalt a két fél egymással a Budapestre szállítandó új metrószerelvényekről.
Találatok: [6]  Oldalak:   1