language

Helyek:

Budapest highlight_off

Kulcsszavak:

metró highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [195]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>

Vádat emeltek az Alstom-ügy gyanúsítottjai ellen

A Központi Nyomozó Főügyészség gazdálkodó szervezet önálló intézkedésre jogosult dolgozójának kötelessége megszegésére irányuló vesztegetés bűntette miatt emelt vádat négy személy ellen a Fővárosi Törvényszéken. A vádhatóság közleménye emlékeztet arra, hogy a Legfőbb Ügyészség által 2016. szeptember 16-án ügyészi nyomozási hatáskörbe vont és az eljárás további folytatására a Központi Nyomozó Főügyészséget kijelölő bűnügyben a nyomozás elrendelésére 2011. január 3-án került sor, a nyomozást addig a Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda folytatta. Az OLAF 2012. február 2-án kezdett vizsgálatot az ügyben, majd a 2016. november 28-án kelt ajánlását – amely 2016 decemberében érkezett a Legfőbb Ügyészségre – az ebben a tárgyban többek között a Magyarországon már folyamatban lévő nyomozás adataira alapozta, írták.

Öt éve adták át, de még mindig drágul a 4-es metró, a kormány közelében is keresnek rajta

Körülbelül 23 milliárd forinttal lett drágább átadása óta a 4-es metró, ebből csaknem 12,5 milliárdot kártérítésekre kellett kifizetni. Közben a Fidesz által minden idők legnagyobb korrupciós botrányaként emlegetett ügyön a kormány közelében is jól járnak. Az alagútfúró konzorciumot a nyilvánosság kizárása mellett zajló eljárások egy részében nem más képviseli, mint Trócsányi László igazságügyi miniszter ügyvédi irodája. A 24.hu értesülései szerint a Nagy és Trócsányi ügyvédi iroda vezényletével az alagútépítő társaság tavaly év végén újabb kártérítési pert indított a BKV ellen. A tét 35 millió euró, azaz további 11 milliárd forint, ekkora összeg esetében pedig vélhetően az ügyvédi sikerdíj sem lehet csekély.

Egy éve vitáznak az oroszok a BKV milliárdos kötbérigényén – bíróság lehet a vége

Még a nyár vége előtt lezárná a BKV a milliárdos összegű kötbérvitáját a 3-as metró szerelvényeit felújító orosz céggel, a Metrowagonmash-sal – értesült a Zoom.hu. A közlekedési cég igazgatótanácsának – a már egy éve tartó jogi vitára rálátó és annak részleteit is ismerő forrásaink szerint – hamarosan döntenie kell: a tárgyalások jelenlegi állása alapján elfogadja-e az oroszok ajánlatát vagy (mivel az összeg alacsonyabb a BKV szerint jogosan járónak) bíróságra megy.

Drágább a felújított orosz metró, mint az új

Nyizsnij-Novgorod városa a Metro Report szaklap szerint a napokban írt alá egy szerződést az orosz Metrovagonmassal, 23 darab új metrókocsi vásárlására 1,3 milliárd rubelért, ami egy kocsira vetítve fajlagosan 56,5 millió rubelt jelent. A város a mintegy 40 éves Metrovagonmas metrókocsijait cseréli le rájuk. Budapest városa 2015-ben írt alá egy szerződést az orosz Metrovagonmassal, 222 darab felújított metrókocsi vásárlására 69 milliárd forintért, azaz 15 milliárd rubelért, ami egy kocsira vetítve fajlagosan 67,5 millió rubelt jelent. A város a mintegy 40 éves Metrovagonmas metrókocsijait cseréli le rájuk.

Simicska orosz pénzből is támogathatja a Jobbikot

Információink szerint Perenyei Tamás – aki az első Orbán-kormányban államtitkár volt – menedzselte korábban az egyre több botrányt kiváltó budapesti metrószerelvények felújítását. A volt honvédelmi államtitkár – aki a rendszerváltáskor tűnt fel a politikában – neve egyébként már korábbról ismerős lehet: cége, a Perenyei és Társa Ügyvédi Iroda régi szereplője a jól jövedelmező fővárosi üzleteknek. Többek között a BKV és az FKF jogi ügyeit intézték kiugróan magas árakon, de Perenyeiék képviselték a fővárost a Hagyó-perben is.

„Fideszes cégtől” akar buszokat venni a BKV

A Demokratikus Koalíció arra szólította fel a BKV-t, hogy ne az Ikarus Egyedi Autóbuszgyártó Kft.-től vásároljon metrópótló buszokat.
Találatok: [195]  Oldalak:   1 2 3 4 5 6 7 8 9 10   >  >>