language

Kulcsszavak:

átláthatóság highlight_off

Intézmények:

Continental Dohányipari Zrt. highlight_off
Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [8]  Oldalak:   1

A dohányért is megy a harc

Szinte naponta vesz újabb fordulatokat a kormány és a dohány lobbi háborúja, mióta Lázár János bejelentette, hogy eldőlt a központi trafikellátó sorsa. A miniszterelnökséget vezető miniszter szerint a Philip Morris feljelentése nyomán három eljárás is zajlik Magyarország ellen Brüsszelben, és blöffnek nevezte a pályáztatásból „kifelejtett” dohányipari nagyvállalatok tízszeres koncessziós díjjal operáló ajánlatát. A dohánygyárak viszont megalapozott ajánlatról és államosításról beszélnek.

Orbán aláírta: így kerüli meg a törvényt a kormány trafikügyben

Mától él az a kormányrendelet, amelynek lényege, hogy a Tabán Trafik és a BAT összefonódásával létrejövő, pályázat nélkül kizárólagosságot élvező trafikellátóba a GVH ne köthessen bele.

Magyarország: a foglyul ejtett állam

A kormány önkényesen tesz különbséget a piaci szereplők, vállalatok között. Ezenfelül a szabályozás hiánya és a példátlan hatalomkoncentráció hozzájárul ahhoz, hogy Magyarországon a lobbizásnak „unortodox" fórumai, formái jöjjenek létre – állítja a Transparency International (TI) honi lobbiszabályozást, a magyarországi üzleti környezetet, valamint a kormány és 50 vállalat között létrejött stratégiai megállapodást vizsgáló, ma Budapesten bemutatott tanulmánya. A kutatást egyébként 19 országban végezték el, s a magyar eredményeket is ismertető összefoglalót jövő év elején Berlinben mutatják be.

Mekkorák voltak a trafikpályázatok?

25 millió forintos másolási díj fejében adná át majd valamikor a trafikpályázatok anyagát a fejlesztési minisztérium a DK-nak, holott erre tegnapi határidővel bírósági ítélet kötelezi. Ismert a pályázatokat elbíráló bizottság névsora is, de a tagok közül senki nem akart nyilatkozni.

Trafikosok kerültek fel Lázár offshore-os szégyenlistájára

Az államtitkár csapata összeszedte, hogy melyek azok a cégek, amelyek offshore háttérrel nyerhettek el pályázati pénzeket. A listán fent van a trafikügyben elhíresült Szeplast Zrt. is, amely a Continentalos Sánta János sógornőjéé. A cégcsoport vezetői összesen 26 koncessziót nyertek, a trafikos pályázatoknál nem nézték az offshore hátteret.

Trafikbotrány: esélyük sincs a veszteseknek

Az állam megkötötte a trafiknyertesekkel a szerződéseket, akik, ha kedvük tartja, akár trafikláncokba is szerveződhetnek, pedig ez egyértelműen ellenkezik a törvény deklarált céljával. Eközben sokan ügyészségi vizsgálatért kiáltanak, de a történet jogi oldalát nézve meg kell állapítani: a jelenlegi szabályok szerint a veszteseknek még jogi kapaszkodójuk sem sok maradt. Alkotmányossági problémákat nem találhatnak, és amivel problémájuk lehet, nehezen megfogható: nem voltak pontos feltételek, és többször változtak a játékszabályok is.

Óriási üzlet lesz trafikot nyitni

A trafikpályázatok eredménye miatti botrány egyelőre nem csitul, miközben nem egyértelmű, hogy az új rendszer milyen változásokat fog hozni a dohánypiacon. A politikai jelszavak félrevezetőek lehetnek, és a pályázatnál megjelölt célok sem fognak teljesülni.

Lázár és a maffiózók

Miközben a belügyminiszter azzal érvel, hogy visszaszorulóban van a korrupció Magyarországon, egy távozó államtitkár zsákmányszerző gazdasági érdekcsoportok, maffiacsaládok koalíciójáról beszélt, a Fidesz frakcióvezetőjét pedig azzal gyanúsították meg, hogy egy törvénytervezetet a dohánylobbi írt meg.
Találatok: [8]  Oldalak:   1