A birtokunkba jutott dokumentum szerint a V-Híd úgy jelentette készre a vonal biztosítóberendezését, hogy „a MÁV vizsgáló kollégái korlátozottan fértek hozzá”, így nem tudták megfelelő módon megvizsgálni.
A V-Híd saját leánycége biztosítóberendezését telepítette a vasútvonalra, a MÁV azonban ragaszkodna azokhoz a típusokhoz, amelyeket eddig használt. Nem biztos, hogy most nem Mészáros Lőrinc cégének van igaza. A MÁV szerint alaptalan a felvetés.
A tervezett sebességet és a menetidőket sem lehet tartani a Hódmezővásárhelyet Szegeddel összekötő villamos-vasúton. A megvalósíthatósági tanulmányban állítólag még 10 perces követésről sem volt szó, annak lehetőségét csak Lázár János kérésére kezdték vizsgálni. A szakemberek már októberben arról beszéltek, hogy a valóság eltérhet a tervektől, ezért szerettük volna elolvasni az eredeti tanulmányt, hogy kiderüljenek a 72 milliárdos beruházás pontos részletei. Közadatigénylésünket azonban elutasította a MÁV Start Zrt., ezért úgy döntöttünk, perelünk az adatokért.
Orbán Viktor miniszterelnök 2015-ben sokat ígért a megyei jogú városoknak, egyebek között azt, hogy 2018-ig minden magyarországi autópálya eléri az országhatárt. A határidő lejárt, és még mindig van olyan beruházás, amelyik el sem kezdődött. Az azonban már látszik, hogy kik járhatnak jól a Modern Városok Program útépítéseinél.
Kilőttek a költségek, de tovább duzzadhat a költségkeret. Ha az EU ne fogadja el a megtérülésre vonatkozó adatokat, bukhatjuk a beleölt tízmilliárdokat.
Különös dolog történt Kisteleken.
Talán nem is feltétlenül az, hogy logisztikai központot húztak fel a puszta közepére, ahol vasút nélkül is megoldják majd valahogy a vasúti-közúti csomópontot.
Nem is a szintén uniós pénzből a semmibe felhúzott, totál kihasználatlan ipari parkjuk,
illetve a kisteleki és környéki startupok számára épített, gyanúsnak tűnő inkubátorházuk a kiugró.
Hanem hogy utóbbi kettő miatt Hadházy Ákos feljelentése miatt nyomozás indul.