language

Intézmények:

Duna Aszfalt Zrt. highlight_off

Lapok:

NOL (Népszabadság) highlight_off

Duna Aszfalt Zrt.

Fidesz-közeli építőipari vállalat, ami korábban a Simicska Lajos-féle Közgéppel, illetve 2015 óta a Mészáros Lőrinchez köthető építőipari cégekkel együtt a hazai közbeszerzések egyik legnagyobb nyertesévé vált. 2022-ben a legnagyobb árbevétellel rendelkező építőipari vállalat Magyarországon. Tulajdonosa Szíjj László (1958-) tiszakécskei vállalkozó.

A Duna Aszfalt Zrt. a 35 évre kiírt autópálya-koncesszió egyik alvállalkozója, emellett például a cég építhette kilométerenként 5 milliárd forintért az M49-es gyorsforgalmi utat, illetve az új Duna-híd építésével is a céget bízták meg nettó 92 milliárd forintért.

NOL (Népszabadság)

A Népszabadság Magyarország legnagyobb országos politikai, közéleti napilapja volt 2016. októberi megszűnéséig. Az újság a rendszerváltásig az MSZMP központi lapjaként működött, a jogutód Magyar Szocialista Pártnak a hozzá kötődő Szabad Sajtó Alapítvány révén 2015-ig jelentős befolyása volt a lapra. 1990. szeptember 1-jétől a lapot a Népszabadság Rt. adta ki. 2003-ban a lap fő tulajdonosa a svájci Ringier magyarországi leányvállalata, a Ringier Kiadó Kft. lett. 2014 januárjában a Ringier és az Axel Springer-Budapest Kiadói Kft. fúziója miatt a Gazdasági Versenyhivatal döntése nyomán a portfólió egy részét (regionális lapok és országos média mellett a Népszabadságot kiadó cég 70,4%-át) az osztrák Vienna Capital Partners vette át, amelynek fő tulajdonosa Heinrich Pecina osztrák üzletember. Pecina médiacége, a Mediaworks 2015-ben az MSZP pártalapítvány és a munkatársak egyesületének tulajdonrészét is megszerezte. 2016. október 8-án a kiadó gazdasági okokra hivatkozva felfüggesztette a lap kiadását. Október 25-én Pecinától a Mészáros Lőrinchez köthető Opimus Press Zrt.-hez került a Népszabadságot is tulajdonló Mediaworks Hungary Zrt. részvényeinek 100%-a, emiatt sokan politikai nyomásgyakorlást látnak a lap bezárása mögött.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [7]  Oldalak:   1

Elérik a 300 milliárdos álomhatárt

A Népszabadság számítása szerint az idén eléri a 300 milliárd forintot a sportszervezeteknek a taorendszeren keresztül kifizetett közvetett állami támogatás összege. Eddig összesen 286,2 milliárd forintról adtak ki támogatási igazolást. Az egyeduralkodó továbbra is a 11,1 milliárdot gyűjtő, Orbán Viktor alapította, Mészáros Lőrinc vezette felcsúti akadémia. Egy támogatási rendszer a politika szolgálatában.

Lehet 700 millióval több, csak ne a Közgép nyerjen

Sokat spórolt volna a kormánynak a Közgép Zrt. Simicska Lajos cége 1,063 milliárd forintért vállalta 8,5 kilométer zajvédő fal építését az M0-s déli szektorában, de a hasonlóan olcsón ajánlkozó KÉSZ Kft.-vel együtt kizárták a versenyből.

Debreceni kiskörút: drágább, mint az M4-es

Ha a kormány le tudta állítani az M4-es autópálya építését, mert gyanúsan sokba került, akkor le kellene állítani a debreceni kiskörút továbbépítését is, mert ott egy 530 méteres szakaszt 2,1 milliárdért építenek meg. Vagyis drágábban, mint a kifogásolt M4-est – közölték a DK helyi politikusai.

Mutyigyanús útépítést vizsgálna a DK

A Demokratikus Koalíció nem érti, hogy Debrecenben miképpen kerülhet egy 530 méteres út megépítése majdnem 3 milliárdba. Azonnali vizsgálatot követelnek független szakértővel.

Felcsúti fényben ragyog a Magyar Építő

Családi üggyé emelte a Simicska Lajos elleni harcot Mészáros Lőrinc? Egyesek így értelmezik, hogy a Duna Aszfalt Zrt. azzal a cégével vásároltatta meg a Közgép Zrt. babérjainak megszerzéséhez állítólag fontos Magyar Építő Zrt.-t, amelynek a felcsúti polgármester lányának barátja a vezérigazgatója.

Narancsszínű pénzszivattyú dolgozik Baján?

Megújul Baja belvárosa. Ez jó hír. Csakhogy az érintett kereskedők állítják: amit csak lehetett, elrontottak a felújítás során, ami jóval drágább lesz az eredetileg tervezettnél. Az ellenzék narancsszínű pénzszivattyút emleget.
Találatok: [7]  Oldalak:   1