language

Intézmények:

Duna Aszfalt Zrt. highlight_off

Személyek:

Vitézy Dávid highlight_off

Duna Aszfalt Zrt.

Fidesz-közeli építőipari vállalat, ami korábban a Simicska Lajos-féle Közgéppel, illetve 2015 óta a Mészáros Lőrinchez köthető építőipari cégekkel együtt a hazai közbeszerzések egyik legnagyobb nyertesévé vált. 2022-ben a legnagyobb árbevétellel rendelkező építőipari vállalat Magyarországon. Tulajdonosa Szíjj László (1958-) tiszakécskei vállalkozó.

A Duna Aszfalt Zrt. a 35 évre kiírt autópálya-koncesszió egyik alvállalkozója, emellett például a cég építhette kilométerenként 5 milliárd forintért az M49-es gyorsforgalmi utat, illetve az új Duna-híd építésével is a céget bízták meg nettó 92 milliárd forintért.

Vitézy Dávid

Vitézy Dávid (Budapest, 1985. december 1. –) magyar közgazdász, közlekedési és város-mobilitási szakértő.  Édesapja Vitézy László filmrendező, édesanyja Hankiss Ágnes fideszes európai parlamenti képviselő, pszichológus, író. Anyai nagyapja Erdős Péter jogász, popmenedzser, egyik apai nagybátyja, Vitézy Tamás üzletember. Apai ágon féltestvére Vitézy Zsófia, a Budapesti Fesztiválközpont volt ügyvezető igazgatója, – jelenleg a Brüsszeli Magyar Intézet vezetője – aki anyai ágon Orbán Viktor miniszterelnök unokatestvére.

2000-2010 között a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) munkacsoport-vezetője, elnökségi tagja, 2006-tól szóvivője. 2010 és 2014 között a Budapesti Közlekedési Központ alapító vezérigazgatója, 2015-ben 6 hónapon át a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium a közösségi közlekedés fejlesztését, különösen a regionális és távolsági viszonylatok összehangolását felügyelő miniszteri biztos. 2016 januárja óta a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója. 2020 februárja óta a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója. 2022 májusától a BFK megszűnésével párhuzamosan szakterületi államtitkárként a szervezet jogutódjának, a Nemzeti Közlekedési Központnak (NKK) a megbízott vezérigazgatója.

2024 márciusában bejelentette, hogy indul Budapest főpolgármesteri székéért a júniusban esedékes önkormányzati választásokon.

Találatok/oldal: Listázási sorrend:
Találatok: [2]  Oldalak:   1

Bécsben főpályaudvar is kijött annyiból, mint amennyiért Budapesten Mészáros Lőrinc pár kilométer vasutat fejleszt

Nemzetközi példák alapján nehéz belátni, miért kerül annyiba a Déli Körvasút egyik szakasza, mint amennyit az állam a teljes magyar vasúti rendszerre költ egy évben.

Déli körvasút: Mészáros Lőrinc bemutatja, mekkora túlárazással dolgoznak a kormánykedvencek

Hamarosan megindulhat a fővároson belüli vasúti pályák attraktív városi gyorsvasúttá fejlesztése. A beruházás fontos és különleges, de nem látni, miért kerül az agglomerációs vasúti stratégiában egy éve belőtt összeg háromszorosába.
Találatok: [2]  Oldalak:   1